Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kram
Alla frågetecken var en glad gubbe så klart. Är inte så bra på att göra hjärtan och glada gubbar här :) får se om denna glada gubben funkar.
Kram
Konstigt det blir när man citerar...
Hej tjejer!
Underbart att sommaren äntligen är här! Har haft en ljuvlig dag i solen med en kompis som också är föräldraledig.
Vi har nu klarat av namngivning och igår hade vi hembesök från bvc (8-månaders med säkerhet) och nu väger Hedda 9,2 kilo! Så hon äter ju inte för lite i alla fall...
Angående gröt och välling, jag har en dum fråga Vad gav man barn förr i tiden när glutenallergi inte var alls så utbrett? Jag tänker att det man fick då borde funka?
Själva har vi alltid tänkt att stenålderkost är bra, dvs "ren" föda, typ kött, potatis, spannmål, grönskaer, frukt, smör och mjölk.
Nu sover Hedda gott efter en intensiv dag och jag ska ta ett glas rosé på balkongen. Imorgon har vi barnvakt så vi ska faktiskt på fest
Kram på er!
Hur är det med er idag tjejer? Själv är jag så trött Lovisa håller på att få tänder och sov oroligt i natt. Ev fick jag även i mig ägg igår på en restaurang. Huga Lelle om det är så du har det Då är nåt verkligen fel. Jag skulle gissa på hunger om hon äter dåligt på dan (sol du skrivit tidigare) eller nån allergi. Sluta med mjölk med en gång om du har misstanke om det!! Du vet ju att hälften av blodproven inte visar mjölkproteinallergi trots att de kan ha det iaf. Därför jag inte brytt mig om att testa Lovisa för ägg ännu. Vet ju att hon blir orolig och sover sämre av det så ett test hjälper ju inte. Det enda som hjälper är att undvika tills vidare iaf.
Lovisa sover ju som tur är bara dåligt då hon får tänder, är sjuk (inte ens då faktiskt) eller då jag äter ägg. Fy, det är hemskt men fick sova 1,5 tim på fm iaf och vi somnade igen då jag kunde ge henne en alvedon senare på natten men var några riktigt oroliga timmar mellan 23-03.
Bestämde mig även igår för att börja med paleo igen. Nåt åt det hållet iaf så slutat med bröd, pasta osv och socker idag. Mår piss även av det men brukar ju ge sig på nån dag så bara härda ut. Nu ska mammamagen väck helt enkelt
Hoppas ni har en bättre dag!! Efter 22-25 grader flera dar i rad har vi såklart även regn här idag. Huga!
Kram
Lelle - tänkte på dig och Alice ikväll. Att det kan va så att hon är hungrig också i kombination med vana. Lovisa åt sämre än vanligt i em pga vi var iväg. Hon åt sen som vanligt på kvällen vid 18 då vi äter middag och sen lägger jag vid 19. I vanliga fall så ammar hon 5-10 minuter och sen sjunger jag en sång och så lägger jag ner henne. Hon somnar i sin säng. Men idag så funkade det inte alls. Hon snurrade, ställde sig upp, knorrade pch ville inte sova. Efter 20 min började jag misstänka att hon var hungrig. Jag ammar ju så lite numera att jag inte har så stora mängder längre. (Vårt upplägg bygger ju på att hon äter mycket mat på dagarna, ammandet blir mer som en mysstund och liten mellis eller efterrätt ) Jag gjorde iaf lite ersättning och då somnade hon som vanligt med en gång i sin säng. Viktigt att tänka på att det är matintaget under hela dagen som räknas. Om de inte ätit mycket på dan så kan de behöva extra på kvällen. Bara en tanke
Kram igen