• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2015-03-11 10:43:20 följande:

Tack!

Idag är hon go och glad men har fortfarande feber, 38,2. Får alvedon, det tycker hon är smaskigt också!

Tyvärr vägrar hon napp men idag är det okej eftersom hon inte är gnällig längre, bara törstig. Funderar på hur jag ska göra, vi har föräldragrupp med babymassage idag men det känns inte så muntert att ta dit henne idag när hon har feber... Eller kanske ingen fara när hon ändå är glad?

Skönt att hon är glad idag! Febriga barn håller man hemma tycker jag. Även om det till 99% chans är vaccinationen så kan hon ju teoretiskt sett även fått nåt annat och ska ju inte vara bland andra barn med feber isf. Ni får ha mysdag idag Kram
  • villsågärna38

Själv har jag varit mef Lovisas och gjort pass nu på fm. Jäklar vilket sött passfoto Hon sov i vagnen innan vi åkte, jag lyfte över henne i babyskyddry och hon sov vidare och sen somnade hon på vägen hem i bilen igen. Trött tjej idag med och i natt ammade hon bara 02.30 så jag har också sovit gott tar på krafterna att få tänder

Kramar till er alla!!

• villsågärna38
    glader skrev 2015-03-11 11:25:51 följande:

Vi ska också fixa pass men hur funkar det? Måste båda föräldrarna vara med? Har skrivit ut en blankett som vi båda ska skriva på, räcker det? Nåt mer man ska tänka på? Skönt att fixa innan sommaren när det blir kaos på polisstationen när alla ska ha pass

Det räcker att ni båda skrivit på och att det har bevittnats Här bokar man tid på nätet och bild tas på plats av personalen i luckan. Väldigt bekvämt!! Går inte att köa för drop in längre, kunde ju vara hemska köer innan så klar förbättring. Lovisa var på sitt bästa humör Har även bytt till storlek 4 på blöjorna idag. Vilka milstolpar Stora tjejen!!
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-03-11 11:29:19 följande:

Kan tänka mig att hon får världens sötaste passfoto! När och var ska ni åka?

Kram

Vi åker till Teneriffa över påsk. All inclusive och bamseklubb precis vid havet. Längtar Varit där tidigare och passar oss så bra med minidisco osv för storasyster. Hon kollade på filmsnuttar från hotellet på nätet i helgen och ville åka till Bamse nu
  • villsågärna38

Johjen - tänkte på det jag skrev igår om rutiner på dagen. Behöver inte vara så avancerat, lät kanske så med ordet rutiner. Är mer att jag satt i system att söva Lovisa tre ggr per dag i vagn, bil (eller ibland inne). Och då blir det ju automatiskt mat innan och så lek/aktivitet innan dess plus att smakisar då passar så bra att ta vid lunch och middag. Inte mer avancerat än så alltså och märker att när jag gjort det nu i några veckor även vid lunch (tidigare gick vi ju bara promenad på fm och em till dagis) så sover hon längre pass. Minst en timme numera. Kan ju även ha med fasen vi är i just nu att göra men barn blir ju också trygga av rutiner

Kram

• villsågärna38

Nä, jäkla skit!! Tror ni inte hamburgarna på Max innehåller ägg!!! Det är ju pannbiffar snarare än hamburgare då de har ägg i själva burgaren. Tog utan dressing för den har ju ägg i men upptäkte nu att det alltså är ägg i själva köttfärsen. Aldrig mer säger jag!! Gnälligt värre här nu På McDonalds är det iaf bara 100% nötkött och finns äggfri dressing. Ska bara handla där framöver. Stackars lilla Lovisa. Hon har ont i magen och inte sovit i em som hon brukar

• villsågärna38
    linnea83 skrev 2015-03-11 15:02:21 följande:

Alltså hur märker jag om Charlie är sjuk?Han sov 18.07.40 inatt.Sen har han bara varit vaken i typ 3 timmar!Han är pigg och glad när han är vaken och äter som vanligt.Men nu börjar jag bli orolig!Han har ingen feber.De andra dagarna när han sovit hela natten har han varit vaken jättemycket och typ sovit 2-3 timmar på dagen (vilket känns mer normalt när han sover hela natten)..Kram

Det är säkert ingen fasa alls. Han är väl jätteliten fortfarande? Många bebisar sover ju nästan dygnet runt i början. Lovisa sover 11 tim per natt och 3-5 tim på dan numera. Hon är 5 mån. Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-03-11 13:09:57 följande:

Är det ngn som har läst boken "Sova hela natten". Eller ngn liknande? Ngt ni kan rekommendera?

Nu har jag beställt Pepticate, tack snälla Glader för namnet, blev enklare då. Synd att det inte finns färdigblandad. Nu ska jag bara införskaffa en termos, hittar ingen hemma. Tack Danisen för tipset! Hoppas att detta pulver går att blanda med ljummet/varmt vatten. Känns galet att jag ska pröva med ersättning nu när jag kämpade för att fasa ut. Men vad gör man inte för lite sömn, en extra timme till så blir jag nöjd. Hoppas att det funkar! Är nästan helt säker på att hon inte kommer att rata bröstet ändå, hon har ju svårt att somna utan det. Det kan väl knappast göra ngt att de får ett mål ersättning per natt?

Hur gör du Glader när du matar med flaska, kan de ligga ner och äta då? Det gör de ju på bröstet men det kanske blir svårare då det kommer mer från flaskan. Rapar du Hedda efteråt mitt i natten? Kan de rapa om de har somnat?

Nä men snälla nån. Klart du ska testa allt du kan för att få sova. Hoppas nu detta hjälper! Kram

Ps. Menar du A Wahlgrens bok?
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-03-11 20:23:07 följande:

Det var den boken jag tänkte på. Vet ju att den är väldigt kontroversiell. Har du läst den? Går den ut på att de ska sova på magen? Det skulle Alice aldrig få göra, då är jag hellre vaken. Men tänkte om det finns andra tips?

Jepp. Sova på mage med larm är det hon rek. Du kan läsa om kuren (hon har ju kurser) på hennes hemsida med. Tror säkert att det funkar men vågar inte heller låta Lovisa sova på magen. Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-03-11 20:16:17 följande:

Det är så dumt det där, så krångligt att äta ute när man skall tänka på allt. Och när man dessutom ställer frågan till de där ungdomarna så känns det inte alltid som om att de tar frågan på allvar. Jag fick i varje fall en mjölkfri hamburgare på Max. De hade även en etikett på där det stod mjölkfri så de borde ha för ägg också kan man tycka. Jag brukar alltid säga att det är oerhört viktigt att det är mjölkfritt för min dotter blir väldigt sjuk annars, först då kollar de upp innehållet. Fått en känsla av att de har bättre koll på Max än på Mc Donalds i varje fall..

Själv har jag ätit ägg varje dag denna veckan och det har gått bra :)

Stackars liten som har så ont, hoppas att hon blir bättre snart! Så skönt att Alice mage har varit bra så länge nu!

Kram till dig och lilla Lovisa

Tack!! Nu sover hon iaf den lilla stackaren.

Ja jäklar va arg jag blev då jag upptäckte detta. Både Max och McDonalds har bra info på siba hemsidor. Har lusläst där nu.

Va skönt att hon tål ägg iaf

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015