• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2015-06-22 11:57:46 följande:

Vad duktig du är med träningen . Härligt att det fungerar, det blir ju en extra motivation!

Kram

Tack! Hur går det med din träning?

Kram
  • johjen
    Danisen skrev 2015-06-22 13:34:43 följande:

Hur mår gossen nu? Och mammahjärtat?

Härligt att tappa 4cm på så kort tid. Önskar att jag också Kunde anlita dom . Jag ska iaf på utomhus träning ikväll efit heter det. Men endast om det inte öser ner iaf.

Biverkningar av de vaccinet kommer efter ca 10 dagar. Maja var lite gnällig på dag 8 el 9 bara sen va det över. Hon fick sprutan när hon blev 7 månader. Så precis i anslutning till resan

Kraam

Gossen mår bra! Mammahjärtat är det värre med.. Känner mig så hemsk efter Adam trillade ner från sängen och även om sambon inte säger något känns det som han tycker jag är oansvarig..

Hur gick det på utomhusträningen! Mamma fitness är verkligen toppen, äter en massa och kan träna hemma när det passar. Jag köpte boken först men dålig på att följa den så det är ett tips om man känner att det är mycket pengar.

Hur mår flickebarnet?

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-06-22 18:29:02 följande:

Usch va jobbigt Johjen! Obehagligt om nåt sånt händer men det är framför allt innan de är 6 månader som det verkligen kan vara farligt att ramla ner från sängen osv. Annars är det precis som du gjorde. Väcka/kolla varje halvtimme som gäller. Och vara uppmärksam dagen därpå. (Inte varit med om sängen men däremot soffan med storasyster). Åka in om barnet börjar kräkas eller inte är kontaktbart. Ramlar man på sidan också som Adam gjorde så är ju också risken mindre. Mkt värre om de dyker på huvudet Var min bästa vän med om. Bebisen tuppade av så de ringde 112 och fick åka ambulans till Astrid Lindgren men det var ingen fara iaf som tur är. Vi har skjutit in vår säng i ett hörn eftersom Lovisa ofta sover med mig nån timme mot morgonen och ju är så rörlig sen ett par månader tillbaka.

Hoppas ni är ok idag och att din huvudvärk lagt sig!! Kram

Tack för dina lugnande ord. Känner mig som världens sämsta mamma.. Som sagt upplever att sambon är lite sur på mig för detta även om han inte säger något. Adam har trillat ner från soffan en annan gång men då ner på hundens bädd men det var också mitt fel så sambon lägger väl ihop detta med det andra. Har är i och för sig förkyld, stressad och inte på det bästa humöret nu min kära sambo och har mycket i tankarna..

Hur är det med er? Hur får du ihop livet som tvåbarnsmamma? Mannen semester ännu?

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2015-06-23 10:50:20 följande:

Douglas har fått rätt mycket skorv i hela hårbotten men även i ögonbrynen. Han verkar irriterad på det och har börjat riva sig i ögonbrynen och vid hårfästet där han kommer åt. Är det någon som testat salvan som finns på Apoteket?

Adam hade också mycket skorv, i hårbotten och ögonbryn, och har fortfarande lite kvar i hårbotten som kommer och går. Smörjde med babyolja varje dag i några dagar sen pillade jag bort det och smörjde med babyolja igen. Då försvann det från ögonbrynen helt och från hårbotten en längre tid. Nu kommer det lite flagnor då oxh då men inget han besväras av. Har inte testat salvan men vet flera andra som tyckt den var bra!
  • johjen
    lelle75 skrev 2015-06-24 12:14:27 följande:

Pappa sover fortfarande med Alice då han tycker att det är så mysigt. Hon vaknar till ett fåtal ggr men somnar om fort. Och när hon vaknar till ordentligt mellan 22:00-2:00 så får hon amma. Inatt har jag äntligen lärt mig själv att sova och att somna om, kanske vaknat till snabbt 1-2 ggr. Känns fullkomligt ofattbart att jag äntligen får sova, plötsligt händer det.

Mitt internet är kasst igen och får då svårt ibland att hänga med i tråden, men jag saknar er så att ni vet!

Kram på er och stort tack för all stöttning, hjälp och pepp! Ni är underbara!

Så härligt att läsa lelle! Som att vinna på triss, plötsligt händer det! Grattis och njut!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-06-24 10:57:14 följande:

Hur mår ni idag? Här har faktiskt magen minskat lite på 1,5 vecka. Efter neddragning av socker och snabba kolhydrater (kör paleo men äter även smör) och regelbundna magövningar. Ska köra såhär några månader nu och ger sig inte valken och putmageb så tar jag bort den tror jag. Ska ju inte ha fler barn och vill inte ha putmage resten av livet. Har en kompis som gjort cool sculpting på Akademikliniken och hennes mage är väck nu utan kirurgi. Så snygg!! Måste säga att det är mycket segare att få bort och magen är större nu efter barn nr 2 än efter första. Då var jag tillbaka i form efter 9 månader. Har gått 8,5 nu... Nåväl, jag kanske är i form lagom till hösten Hur går det för er andra? Kram

Härligt att det går framåt! Låter intressant att fixa magen utan kirurgi men vi har ju inte riktigt bestämt oss om vi ska ha mer barn eller ej.. Kör ju nu mammafitnessraceet delvis för att stärka upp kroppen för att orka med en eventuell till graviditet. Har aldrig ätit så gott och så mycket men ändå gått ner i vikt men framförallt omformat kroppen! Men sen äter jag bra mat, mycket protein och flera mellanmål och tränar 6 ggr i veckan.. Så sliter mycket med det, känns som jag alltid lagar mat! Idag när jag gjorde mina övningar när Adam sov så svartnade det för ögonen på mig och trillade ihop och sen mådde jag så illa och var yr så jag inte kunde fortsätta. Svimmade ju förra veckan med så får tänka mig för lite, stressar ju en del för att hinna med allt. Sambon har i allafall tagit ledigt nästa vecka och beordrat mig att ta sovmorgon varje dag, ja tack!

Låter spännande med teckenspråk, ska kolla upp det. Har en kusin som är döv så kan några ord och alfabetet på teckenspråk.

Hoppas ni mår bra!

Kram
  • johjen

Hej! Hinner knappt läsa allt ni skriver och tyvärr ej kommentera just nu. Fullt fart på Adam och kan inte lämnas en sekund. När han sover tränar jag eller lagar mat eller hinner med en dusch! Sambon är ledig i två veckor från och med imorgon, hoppas kunna bli mer aktiv här då.

Dagens bästa - gått ner 0,9 kg och 2 cm i midjan till! Totalt 6 cm i midjan och 2,9 kg sedan 1 juni, hurra!

Dagens sämsta - fick äntligen medicin av gynekolog pga långdragen svampinfektion, då får jag en allergisk reaktion med utslag och kli över hela kroppen!

Hoppas ni alla mår bra. Nu verkar sommaren komma så njut av de veckorna den är här!

Kram

• johjen
    Bell13 skrev 2015-06-26 12:18:20 följande:

Wow och big like på dina resultat. Du är verkligen superduktig och jag längtar till jag får lika bra resultat. Vägde mig imorse och hade gått upp i vikt, fattar inte hur det är möjligt när jag ligger på underskott när mina resultat uteblir är jag gärna glad för dina under tiden 6 cm är ju väldigt synbart också bra kämpat

Tack! Hade ganska mycket att ta av. Gick upp 23 kg under graviditeten, gick ner 10 kg första veckan efter förlossningen men sen hände det något och jag gick upp 5 kg.. Försökte anstränga mig med att inte äta onyttigt men gick bara ner något kg och upp lika fort. Låg sen väldigt länge på plus 13 kg från innan graviditeten, egentligen 10 kg då jag gick upp 3 kg under ivf behandlingen. Så när Adam var 10 veckor såsom Douglas är nu vägde jag mer än vad jag någonsin gjort ca 18 kg från min idealvikt! Så tycker du är superduktig som redan är i gång och när jag helammade så släppte inte min kropp iväg ett enda kg utan sög i sig varenda kalori.. Inte alla tappar när de ammar, en del går upp har jag förstått!

Kram
  • johjen
    linnea83 skrev 2015-06-27 06:55:14 följande:

Hjälpte visst att bara gnälla lite här ;).Idag sov Charlie till 6.15 :D.

Härligt! Adam vaknade 00, 02, 06 men sov sen till 08;45 så känner mig lite utvilad ändå!
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-06-28 12:58:42 följande:

Oj oj oj vad det går undan nu... Vet inte riktigt när det började "på riktigt" men det är full fart med allt! Han snackar hela tiden, mest pa pa pa och dadada, så klart är hans far helt exalterad . Han kryper för fullt, ska ta allt som går att få tag på, gallskriker om man ta bort det, och man får vara glad om han sover en timme på em i sin säng (om vi är hemma). Hejdå lugna stunder!

Men det är oerhört kul att se hur lätt han är att ha med sig i olika sammanhang. I torsdags var vi och tränade vatten med hundarna, först blev det terrängkörning med vagnen (jag älskar min Buffalo) och sedan satt han i vagnen och tittade på oss. Han började skratta när hunden gick ut i vattnet och simmade till apporten och tjöt av skratt när han kom tillbaka och skakade sig .

Det krävs inte mycket för underhållning...nöjd i över en timme i vagnen, utan att somna (det gör man ju bäst i bilen).

Tycker att det är lite dubbelt: helt underbart att få följa denna fascinerande utveckling samtidigt som jag skulle vilja kunna stanna tiden ibland.

Är så tacksam att vi till slut får uppleva allt detta <3.

Ha en härlig söndag kära vänner!

Förstår dig precis, med Adam är det likadant! När blev han så stor och ibland är han fortfarande så liten..

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015