Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Vad duktig du är med träningen . Härligt att det fungerar, det blir ju en extra motivation!
Kram
Kram
Vad duktig du är med träningen . Härligt att det fungerar, det blir ju en extra motivation!
Kram
Hur mår gossen nu? Och mammahjärtat?
Härligt att tappa 4cm på så kort tid. Önskar att jag också Kunde anlita dom . Jag ska iaf på utomhus träning ikväll efit heter det. Men endast om det inte öser ner iaf.
Biverkningar av de vaccinet kommer efter ca 10 dagar. Maja var lite gnällig på dag 8 el 9 bara sen va det över. Hon fick sprutan när hon blev 7 månader. Så precis i anslutning till resan
Kraam
Usch va jobbigt Johjen! Obehagligt om nåt sånt händer men det är framför allt innan de är 6 månader som det verkligen kan vara farligt att ramla ner från sängen osv. Annars är det precis som du gjorde. Väcka/kolla varje halvtimme som gäller. Och vara uppmärksam dagen därpå. (Inte varit med om sängen men däremot soffan med storasyster). Åka in om barnet börjar kräkas eller inte är kontaktbart. Ramlar man på sidan också som Adam gjorde så är ju också risken mindre. Mkt värre om de dyker på huvudet Var min bästa vän med om. Bebisen tuppade av så de ringde 112 och fick åka ambulans till Astrid Lindgren men det var ingen fara iaf som tur är. Vi har skjutit in vår säng i ett hörn eftersom Lovisa ofta sover med mig nån timme mot morgonen och ju är så rörlig sen ett par månader tillbaka.
Hoppas ni är ok idag och att din huvudvärk lagt sig!! Kram
Douglas har fått rätt mycket skorv i hela hårbotten men även i ögonbrynen. Han verkar irriterad på det och har börjat riva sig i ögonbrynen och vid hårfästet där han kommer åt. Är det någon som testat salvan som finns på Apoteket?
Pappa sover fortfarande med Alice då han tycker att det är så mysigt. Hon vaknar till ett fåtal ggr men somnar om fort. Och när hon vaknar till ordentligt mellan 22:00-2:00 så får hon amma. Inatt har jag äntligen lärt mig själv att sova och att somna om, kanske vaknat till snabbt 1-2 ggr. Känns fullkomligt ofattbart att jag äntligen får sova, plötsligt händer det.
Mitt internet är kasst igen och får då svårt ibland att hänga med i tråden, men jag saknar er så att ni vet!
Kram på er och stort tack för all stöttning, hjälp och pepp! Ni är underbara!
Hur mår ni idag? Här har faktiskt magen minskat lite på 1,5 vecka. Efter neddragning av socker och snabba kolhydrater (kör paleo men äter även smör) och regelbundna magövningar. Ska köra såhär några månader nu och ger sig inte valken och putmageb så tar jag bort den tror jag. Ska ju inte ha fler barn och vill inte ha putmage resten av livet. Har en kompis som gjort cool sculpting på Akademikliniken och hennes mage är väck nu utan kirurgi. Så snygg!! Måste säga att det är mycket segare att få bort och magen är större nu efter barn nr 2 än efter första. Då var jag tillbaka i form efter 9 månader. Har gått 8,5 nu... Nåväl, jag kanske är i form lagom till hösten Hur går det för er andra? Kram
Hej! Hinner knappt läsa allt ni skriver och tyvärr ej kommentera just nu. Fullt fart på Adam och kan inte lämnas en sekund. När han sover tränar jag eller lagar mat eller hinner med en dusch! Sambon är ledig i två veckor från och med imorgon, hoppas kunna bli mer aktiv här då.
Dagens bästa - gått ner 0,9 kg och 2 cm i midjan till! Totalt 6 cm i midjan och 2,9 kg sedan 1 juni, hurra!
Dagens sämsta - fick äntligen medicin av gynekolog pga långdragen svampinfektion, då får jag en allergisk reaktion med utslag och kli över hela kroppen!
Hoppas ni alla mår bra. Nu verkar sommaren komma så njut av de veckorna den är här!
Kram
Wow och big like på dina resultat. Du är verkligen superduktig och jag längtar till jag får lika bra resultat. Vägde mig imorse och hade gått upp i vikt, fattar inte hur det är möjligt när jag ligger på underskott när mina resultat uteblir är jag gärna glad för dina under tiden 6 cm är ju väldigt synbart också bra kämpat
Hjälpte visst att bara gnälla lite här ;).Idag sov Charlie till 6.15 :D.
Oj oj oj vad det går undan nu... Vet inte riktigt när det började "på riktigt" men det är full fart med allt! Han snackar hela tiden, mest pa pa pa och dadada, så klart är hans far helt exalterad . Han kryper för fullt, ska ta allt som går att få tag på, gallskriker om man ta bort det, och man får vara glad om han sover en timme på em i sin säng (om vi är hemma). Hejdå lugna stunder!
Men det är oerhört kul att se hur lätt han är att ha med sig i olika sammanhang. I torsdags var vi och tränade vatten med hundarna, först blev det terrängkörning med vagnen (jag älskar min Buffalo) och sedan satt han i vagnen och tittade på oss. Han började skratta när hunden gick ut i vattnet och simmade till apporten och tjöt av skratt när han kom tillbaka och skakade sig .
Det krävs inte mycket för underhållning...nöjd i över en timme i vagnen, utan att somna (det gör man ju bäst i bilen).
Tycker att det är lite dubbelt: helt underbart att få följa denna fascinerande utveckling samtidigt som jag skulle vilja kunna stanna tiden ibland.
Är så tacksam att vi till slut får uppleva allt detta <3.
Ha en härlig söndag kära vänner!