villsågärna38 skrev 2015-06-01 13:28:27 följande:
Nä va jobbigt! Kan vara hormoner. Jag har iaf erfarenhet av att hornonbalansen i stor utsträckning påverkar sömnen och hur lätt/svårt det är att somna. Hoppas du kan sova lite idag.
På tal om det så har jag fått mens nu. Eller ja nåt mensliknande iaf Har dock inte haft PMS de senaste dagarna men mådde psykiskt kass för ett par veckor sen. Måst varit ägglossningen då, burkar inte må dåligt då men ja, vem vet. Här är ju hormonerna också i obalans med amningsfrekvens som varierar lite från dag till dag och natt till natt osv. Men har iaf varit och är stabil i humöret osv så jag är nöjd med det.
Duktig du är som lagar mat en hel dag. Går det med Adam? Hade aldrig funkat här. Lovisa måst ju passas hela tiden just nu. Är bara då hon sitter i gåstolen som jag kan kan lämna henne korta stunder och hon inte kan göra nån skada eller skada sig själv. Annars så drar hon sig nu upp lite här och var och försöker gå bredvid bord och stolar osv. Man kan ju även sätta henne i babysittern eller i barnstolen men hon blir rastlös oerhört snabbt då hon ätit klart t ex och i babysittern så ja, en kort dusch men inte mer Sötast just nu är att hon säger Mam mam hela tiden Vet att det ju är universellt och att hon nog inte förstår vad hon säger men blir helt varm om hjärtat iaf
Super att du satsar på mamafitness!! Heja Får väl se vad jag tar tag i för träning. Har problem med ena knäet sen ett par månader. Blä gått upp ett par kg sen jag slutade helamma med så helt klart kan jag inte äta som innan. Får dra ned på socker och kolhydrater. Lättare sagt än gjort!
Kram
Ingen sömn idag utan har typ lagat mat fram till för en timme sedan! Blir svårare och svårare med Adam men han var ganska snäll idag och alternerar jag mellan att han får ligga och rulla runt på filt, sitta i babysittern, barnstolen och ibland på min höft så går det oftast bra! Mamma fitness är nog nödvändigt för att jag ska gå ner och stärka upp min kropp. Om allt går som jag vill hade ja ju tänkt att bli gravid igen om sisådär 1 år och måste förbereda mig för det.
Usch vad jobbigt med mens! Hatar den verkligen och den förstör så mycket. Funderar på att testa typ p-spruta sen för att bli av med eländet.. Hoppas du får mildare pms. Har du märkt någon skillnad efter du fick storasyster?
Så mysigt att Lovisa säger Mam mam.. Adam kan också göra det ibland och man blir ju så glad. Tycker han blir mer och mer en lite person för varje dag. Så med och vill upptäcka allt! Snöret på rullgardinen, handtagen på dörren, mattfransarna, mammas kinder ja allt ska kännas på!
Hoppas ni haft en bra dag och får en sömncykler natt!
Kram