• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

lelle75 skrev 2015-01-26 12:49:54 följande:
    Tack tack vsg och Irma då kör vi också på Rota.

Pratat med bvc och det finns ingen hjälp att få tyvärr, de tror att nästäppan beror på att hon är liten och att de blir bättre när hon växer. Undra hur lång tid det kommer att ta :(

Nezeril har inte hjälpt ett skvatt, så då är det väl ingen ide att jag fortsätter med det, eller vad säger ni?
    Hon är då uppenbarligen inte förkyld, det är förmodligen "bara" trånga luftrör och det enda du kan göra är att vänta, som BVC sa.

Så nej, jag skulle inte fortsätta med Nezeril. Det är lite som att ge antibiotika till någon som har en virus, det hjälper inte!

Kram
  • Irma01
    Blomman701 skrev 2015-01-26 15:34:24 följande:

Nu frågar jag er som varit gravida nyligen: vaccinerade ni er mot influensan nör ni var gravida?

Kan inte för mitt liv bestämma mig hur jag blr göra.

Nej, jag gjorde inte det.
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-01-26 15:49:26 följande:

Hej Igen smile1.gif

Va roligt med din bror. Bor han i Frankrike? Kul för honom att träffa Victor smile1.gif Härligt med prommis också. Tristaste med att vabba är att man inte kommer ut men imorgon ska vi försöka det. Ska ju gå minst 48 Tim från diarré el kräks innan man får gå på förskolan igen så även om storasyster är bra nu kan hon inte gå imorgon. Kan fortfarande smitta.

Ja 4,5 mån är nog ganska lagom att byta om de är stadiga i kroppen. Lovisa försöker liksom sätta sig upp hela tiden (fast hon inte kan såklart) så snart är vi där med. Men hon trillar ner i åkpåsen i sittdelen nu så funkar inte ännu.

Kram

Ja, han bor i Paris. De planerar att komma hela familjen till våren så att kusinerna äntligen kan träffas

Älskar att promenera så jag förstår att det är trist med vabbandet!

Tur hon mår bättre iaf.

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-26 17:00:21 följande:
    Kul att din bror kommer på besök! Första gången han träffar Victor? Angående att byta till sittdelen, när vet man att det är dags. Adam är ju 3,5 månader men inte stadig i nacken trots att vi tränar varje dag. Måste de vara stadiga och kunna sitta med stöd innan bytet?

Kram
    Ja, det blir första gången så det är extra kul!

Angående sittdelen så beror det på men Bugaboos kan man börja använda rätt tidigt med tanke på hur de är formade. Annars vet jag inte riktigt!

Kan säga att det är mycket amning här idag också, puh!

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-27 04:20:57 följande:

Sovit 5 h i sträck, underbart! Ammat och hoppas få sova några timmar till.. Hur har ni andra det? Hoppas ni alla sover gott! Kram

Samma här! Sov från 19 till kvart i ett och sedan igen tills nu. Känner mig utvilad
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-01-27 07:45:04 följande:

Orkar inte kommentera så mkt. Storasyster fick diarre i natt igen och Lovisa är ju dunderförkyld. Och jag hemma med två sjuka barn idag Livet med två friska är ju en utmaning redan det Maken tog nattpasset med storasyster och åker till jobbet nu. Han har varit vaken 2-3 tim i natt stackaren. Magsjuka sucks!!!

Men usch, så tufft vännen! Tyvärr inte mycket att göra än att vänta tills det ger sig. Typiskt att Lovisa ska vara dunderförkyld samtidigt...
    Skickar stora styrkekramar!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-27 08:25:18 följande:
    Härligt! Adam sov igen kl 04:30 till 06:30 och sen till 07:45 så lite sämre på morgonkvisten. Nu ligger han här bredvid i sin lilla säng och snackar och leker med sin fjäril.
    Härligt. Victor somnade till 7 igen sedan fick han hålla sin pappa sällskap när han åt frukost. Nu sitter han i babysittern, leker med sin apa och jag äter frukost.
    Vi ska försöka ta en promenad (lika bra att lägga vagnen i snöläget, dvs med bara två hjul) och sedan iväg på en del ärende. 

Hoppas ni får en bra dag.

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-27 10:48:34 följande:
    Förstår att du känner dig otillräcklig men du är ju den absolut bästa mamman som storasyster och Lovisa kan ha! Styrkekramar till dig smile2.gif
    Kan bara hålla med vsg, du är en fantastisk mamma!!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-01-27 10:44:45 följande:

Börjar fundera på om det är något annat som gör att Adam är missnöjd på dagen.. Kan de plötsligt bli känsliga mot något man äter? Åt ägg både igår och idag och kanske det som gör att han gnäller? Har i och för sig aldrig märkt något av det förut. Om era bebisar ligger tex i babygymmet och gnäller hur länge väntar ni med att ta upp dem? Adam var nöjd i ca 30 min efter han vaknat men gnällig efter dess.. Vet inte vad jag ska göra? Får lägga allt åt sidan och bara vara brevid honom? Inte ens det är bra nog alltid och det känns som att bröstet är det enda som hjälper. Vet att ni andra har tuffa nätter men för mig känns det ganska knäckande att ha en gnällig bebis dagtid.. Blev så sur på sambon som stack ut och sprang i morse istället för att avlasta mig en stund. Så trött på att ha huvudansvaret hela tiden och funderar på vad som kan vara fel nu eftersom han inte är nöjd.. Mensvärken sitter i och jag verkar fått pms i efterhand för känner mig låg, trött och irriterad och fängslad.. Usch får rycka upp mig och gå en promenad och ge Adam den närhet han verkar behöva just nu och försöka glädjas över god nattsömn. Hoppas ni andra får en fin dag!

Håller med vsg, det är nog Event fasen dom spökar. Verkar som du får mest effekter av den på dagen. Inte mycket att göra än att anpassa sig efter hans behov just nu, det kommer att gå över! Just gnällig och klängig är typiska "symptom".

Förstår att det inte känns som en hit att få pms samtidigt, din stackare

Och kan trösta med att min man har ibland också en tendens att ta knasiga beslut enligt mig som han själv inte inser... Sedan undrar han varför jag är irriterad! Brukar lösa sig när vi sätter oss ner och pratar, men tiden finns inte alltid!

Kramar
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-01-27 12:05:28 följande:
    Känner igen det där med mannen. Polletten brukar trilla ner när de varit hemma nån vecka själva med barnet. Att maken tar sjuknätter själv numera med storasyster har också gjort en jäkla skillnad i förståelse. De försöker men är ju svårt att kunna allt med en gång
    Då lär jag få vänta lite till...det blir förmodligen två dagar för honom i slutet på maj men inte mer än så än!

För det mesta tar jag inte illa upp, vet att han bara är klumpig is sina uttalande, men när man själv är trött då är det inte lika lätt att bara låta det passera

Skönt med lite egen tid, hoppas du hann duscha!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015