johjen skrev 2015-01-27 10:44:45 följande:
Börjar fundera på om det är något annat som gör att Adam är missnöjd på dagen.. Kan de plötsligt bli känsliga mot något man äter? Åt ägg både igår och idag och kanske det som gör att han gnäller? Har i och för sig aldrig märkt något av det förut. Om era bebisar ligger tex i babygymmet och gnäller hur länge väntar ni med att ta upp dem? Adam var nöjd i ca 30 min efter han vaknat men gnällig efter dess.. Vet inte vad jag ska göra? Får lägga allt åt sidan och bara vara brevid honom? Inte ens det är bra nog alltid och det känns som att bröstet är det enda som hjälper. Vet att ni andra har tuffa nätter men för mig känns det ganska knäckande att ha en gnällig bebis dagtid.. Blev så sur på sambon som stack ut och sprang i morse istället för att avlasta mig en stund. Så trött på att ha huvudansvaret hela tiden och funderar på vad som kan vara fel nu eftersom han inte är nöjd.. Mensvärken sitter i och jag verkar fått pms i efterhand för känner mig låg, trött och irriterad och fängslad.. Usch får rycka upp mig och gå en promenad och ge Adam den närhet han verkar behöva just nu och försöka glädjas över god nattsömn. Hoppas ni andra får en fin dag!
Håller med vsg, det är nog Event fasen dom spökar. Verkar som du får mest effekter av den på dagen. Inte mycket att göra än att anpassa sig efter hans behov just nu, det kommer att gå över! Just gnällig och klängig är typiska "symptom".
Förstår att det inte känns som en hit att få pms samtidigt, din stackare
Och kan trösta med att min man har ibland också en tendens att ta knasiga beslut enligt mig som han själv inte inser... Sedan undrar han varför jag är irriterad! Brukar lösa sig när vi sätter oss ner och pratar, men tiden finns inte alltid!
Kramar