• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Varit på bvc idag, Adam vägde 8340 gr och 73,5 cm. Lång kille! Annars är det full fart, vänder på sig hela tiden, gör masken när han ligger på mage och väldigt verbal. Bvc tycker inte vi behöver gå vidare med någon barnläkare utan Adam är som vi konstaterat innan inte tidig i sin motoriska utveckling men ändå inom spannet.Jag känner mig lugnad framförallt.. Men han börjar få humör och egen vilja helt klart!

Hoppas ni alla har en fin fredag!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-15 13:24:24 följande:

Vännen - har du läst med pannlampa? Det är verkligen ingen fel på din ambitionsförmåga. Vilken kämpe du är! Hoppas att du fått sova lite i natt och får bra hjälp av mannen nu i helgen. Klämdag idag?

Vi har fyra dagars ledigt ihop. Vilket lyx alltså!! Nu ska vi iväg på utflykt - bio för mig och stora tjejen och fika på café för pappa och Lovisa.

Ha en bra dag! Kram

Så mysigt, hoppas bion var bra!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-16 12:31:31 följande:

Har lust att sälja min man idag... Nån som känner igen sig? Kram

Ajdå visst känner man igen sig! Vad har hänt? Kan det vara så att ni haft höga förväntningar på llångledigheten och sen blir det bara knas? Hoppas ni rett ut det eller att det känns lite bättre!

Själv ska jag åka och handla och laga mat i vanlig ordning då min sambo tror att det där löser sig av sig själv.. Jaja får ju lite egentid i affären i alla fall!

Stor kram!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-16 19:47:51 följande:

Johjen och Glader - vi blev vänner igen i em. Bristande kommunikation, två slutkörda och trötta föräldrar och så lågt blodsocker på det. Ingen bra kombination Hatar när tröttheten gör att man inte drar åt samma håll längre utan tar ut det på varann. Men vi var lika goda kålsupare båda två Tur vi kan bli vänner snabbt iaf. Ingen som är långsint här. Kram på er och hoppas ni har en bra kväll!!

Skönt att det ordnade sig!

Kram
  • johjen

Glömde skriva att när vi var på bvc igår så diskuterade vi om Adam kunde ha någon lättare överrölighet och därför vara lite sen i den motoriska utvecklingen. Vår Bvc-sköterska trodde eventuellt det men inget som hon som sagt tyckte att vi skulle gå vidare med idagsläget. Jag är lätt överrölig i mina leder, framförallt benen och svärmor sa idag att hon också fått höra att hon är det. Ingen fara i sig och vi ska fortsätta träna på att sitta och ligga mycket på mage. Dock har jag googlat på det ikväll, vilket man inte ska göra, och hittat skräckhistorier så klart! Fast Adam verkar så mycket bättre än de jag läst om och har han en lätt överrölighet så behöver han lite mer tid att stärka upp sina muskler för att sitta och sen krypa och gå. Vi håller koll på honom och har stort förtroende för mitt bvc.

Kram och godnatt!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-18 10:15:03 följande:

Hur mår ni idag tjejer? Och bebisar?

Bra här. Vi barnsäkrar för fullt nu då Lovisa fått upp farten med krypandet, tar sig över trösklar och även börjat försöka med första trappsteget i trappan. Gulp!! Hade inte riktigt räknat med detta ännu. Intensivt nu när båda barnen är hemma Men roligt också såklart.

Stora kramar till er alla!

Oj det låter som om du har mer än fullt upp! Tänkte också på att barnsäkra i morse då Adam gör masken för fullt och ålar omkring på sina filtar! Vi har en.hel del att ta tag i.

Annars är det bra med oss, i allafall Adam som sov från 20 till 05.30, ammade och somnade om och sov till 08. Värre med hans mamma som har pms och totalt tappat det med maten igen (varför ska det vara så svårt?!) och inte hunnit träna något och hans pappa som är stressad pga högtryck i hans rörelse och oro inför om det blir någon försäljning och egentligen utarbetad då han knappt varit ledig på 5 år.. Men annars är det bra!

Nu ska vi åka till Orusts ullared och fynda fryspåsar och bakplåtspapper och kanske en vaxduk då Adam spiller en del under måltiderna.

Ha en fin dag!

Kram
  • johjen
    lelle75 skrev 2015-05-18 11:09:46 följande:

Finns det Ullared på Orust? Eller ngt liknande? Var i sådana fall och vad heter det? Ska dit i sommar.

Usel natt här då Alice var vaken två timmar. Och dessutom vaknade så fort jag flyttar mig ifrån henne.

Göksäter heter det och har precis utökat!

www.goksater.se

Välkommen till Orust!
  • johjen
    lelle75 skrev 2015-05-18 11:09:46 följande:

Finns det Ullared på Orust? Eller ngt liknande? Var i sådana fall och vad heter det? Ska dit i sommar.

Usel natt här då Alice var vaken två timmar. Och dessutom vaknade så fort jag flyttar mig ifrån henne.

Alltså det är inte ullared men som ett ullared i miniatyr!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-18 12:43:11 följande:

Härligt att han gör masken nu Har han börjat bli omöjlig på skötbordet ännu? Lovisa är rätt jobbig. Bara vänder sig hela tiden och stark är hon. Krävs leksaker och att man typ sjunger för henne för att hon ska ligga still och inte rulla runt i bajsblöjan Annars är hon så harmonisk i humöret nu. Frustrationen över att inte kunna krypa är över och hon är en solstråle som jagar sin storasyster på dagarna

Jag är också dålig med både träning och mat så känner igen mig. Ingen mens i sikte ännu däremot men ammar ju iofs fortfarande ca 5 ggr per dag varav en gång på natten, ibland två (blev två i natt, nog tänder igen nu) Fick tillbaka den vid 7 månader sist så kommer nog när som helst nu. Blä för PMS Stackars dig, inte kul alls. Skönt art du får sova bra iaf.

Kram på dig och hoppas ni får en fin dag med!

Ja han krånglar det vildaste på skötbordet! Eller gråter för att det är så tråkigt att ligga där. Han har också blivit mer högljudd det senaste, idag när vi fikade efter shoppingen skrek han i höga skyn, inte för att han är ledsen utan för att prova rösten. Innan om vi var ute någonstans satt han mest och tittade tyst. Vad fort det kan ändra sig! Är Lovisa högljudd?

Mensen kom ju för mig redan efter 4 månader trots helamning. Det var när Adam slutade amma så ofta på nätterna som den kom igång igen och sen har det rullat på, tyvärr.. Bäst har jag mått när jag ätit p-piller men inte läge nu. Har provat hälsokost, antidepressiva, akupunktur mot min pms men hjälper inte i längden. Det som har hjälpt bäst är regelbunden träning och bra kost och sömn men svårare än vad man tror att få till.

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-05-18 15:31:27 följande:

Hej tjejer!

Här har det varit stor premiär i helgen då jag åkte i fredags och kom hem igår. Allt har gått fint, Victor och hans pappa har klarat sig alldeles utmärkt utan mig. När jag kom hem så möttes jag av världens största leende som värmde mitt hjärta något oerhört!

När det gäller utvecklingen så "pratar" Victor väldigt mycket, han blir helt till sig när han ser vissa leksaker, han har även börjat vinka lite. Men han kryper inte, ramlar fortfarande när han sitter på golvet osv. På skötbordet vänder han sig och vill ta tag i allt som finns

Idag har vi inte gjort mycket, med tanke på vädret...mest lekt inomhus, det fungerar ju med.

Kram på er

Så härligt att allt gick bra! Vad gjorde du för trevligt i helgen?

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015