lelle75 skrev 2015-05-25 15:43:16 följande:
Hej tjejer! Ni som har rest med era barn, är det ngt speciellt man ska tänka på? Kan man åka vart som helst utomlands? Funderar på hur man tar sig från flygplatsen till hotellet med all packning och hur det ska få plats i en bil? Måste man kanske beställa en speciell taxi för det? Och även om man har en kombi-bil, hur får man själv in allt i sin egen bil? Och klarar man av att bära allt? Förstår ju att folk har rest och att det funkar men bara några funderingar jag har. Gissar att man måste montera ned vagnen i mindre delar på ngt sätt. Måste man köpa en transportväska till vagnen eller finns det ngt på flygplatsen? Känns inte helt enkelt att planera en resa med bebis.
Kram
Hej,
Det beror väl på vart ni åker hur man bäst tar sig från flygplatsen till hotellet. Jag vet t.e att i Paris är det svårt att få tag på taxi bilar med barnstol men man får ha de små på kan och att de är fast i ditt eget bälte t.e. Annars ska man nog förboka och be om en barnstol.
När jag åkte hade jag hyrt en bil. Tog med mig bilbarnstol, vagnen samt baby björnen. Hade en stor Helly Hansen väska som man kan bära på ryggen. Så jag hade Victor i babybjörnen, bilbarnastolen på vagnen och väskan på ryggen. Fick in allt i en Renault Clio 4, så det är inget stort problem. Buffalo blir ju ganska liten, så jag behövde inte nedmontera den på något sätt...
Bara att ta chassis och korgen i två delar som vanligt.
Åkte med Air France och köpte inget transportväska, bara plast som man fick vid incheckningen.
Min mamma väntade på mig på flygplatsen på vägen ner men när jag åkte hem var jag helt själv med Victor och det gick fint. De hjälpte till med incheckningen samt vid Security. Värst var när jah kom till Arlanda då INGEN hjälpte mig att plocka ut alla delar på bandet, alla tittade bara som besatta i sina j**** telefoner. Men det gick ändå
Det blir lite grann vad man gör av det. Allt ordnar sig för det mesta. Skulle dock undvika att flyga med lågpris bolag typ Ryanair, då man uppskattar faktiskt en viss mått av service ombord. Se till att ha mat, en leksak, och blöjor så är du räddad.
Åker du själv eller är din man med? För isf är det verkligen inte så krångligt när man är två! Vart ska ni?
Kram!