Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
![smile1.gif](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Hur är det med er? Dopet blir säkert jättebra. Det låter hur kul som helst att gå på ett så stort och festligt dop tycker jag
Kram
Hej vänner. Har lite ont om tid på dagarna och internet krånglar fortfarande i soveummet, dessutom är jag så fruktansvärt genomtrött så orkar knappt skriva.
Vsg, vad härligt det låter med rutiner. Försöker att jobba på det och funderar på att köra Walhgrens kur, orkar inte ha det så här länge till, ngt måste göras.
Bell, förskräckligt med dessa skrik, har ju varit där så jag vet, de stackars små liven, tänk vad ont de måste ha när de skriker så där. Alice har fortfarande ont i magen, Bell - skriv upp vad du äter så att du kan se till slut vad lillen inte tål. Efter väldigt lång tid kom jag fram till att Alice inte tål kaffe, inte ens en halv kopp och inte ens koffeinfritt. Märkte det när kaffet tog slut hemma..
Blodprovet visar ingen intolerans mot MP så vet inte vad jag ska göra nu :(
Tror även att hon har fått ont i magen rejält av smakportioner.
Den där skrädmjölsgröten, varför gör ni den och varför är den bra?
Ni som kommer att akta er från gluten, vid vilken ålder tänkte ni ge det?
Det finns havregryn att köpa som är helt glutenfria, det står på förpackningen, i fall att ngn inte visste.
Kram
Håller med Irma lelle men om Alice inte är sex månader ännu så rekommenderar jag inte att du försöker sluta amma på natten ännu. För visst har hon nån vecka kvar? Det är nåt man kan göra då de passerat sex månader och börjat äta bra med mat på dagen. Det är alltså ibte sexmånadeesgrnsen bara som avgör utan även hur de äter på dagtid. Vissa barn tar ju lite längre på sig att komma igång med vanlig mat och det är också helt normalt. Rutiner däremot är toppen. Ang mp så är det ju jättebra har dock hört av min Bvc att pricktesten inte alltid är helt tillförlitliga då de är så små. Har därför inte gjort det på Lovisa ang ägg utan vi ska testa ist och introducera och se om hon reagerar. Så tycker du hon blir gnällig av mjölk skulle jag undvika det iaf.
Kram
Ngt man ska tänka på om man köper begagnad Stokke tripp trapp? Har de alltid sett likadana ut genom åren? Eller har det kommit ngn ny upplaga?
Begagnad bumbostol, ngt att tänka på? Vad är bumbostolen bra för?
Hej,
Skulle vilja ha ett råd gällande minifom och semperdroppar, är det någon som använt och som märkte en klar förbättring? Douglas har verkligen ont i magen på kvällarna, igår mellan 21.30 och 01.30 och han får som kramper och bara gallskriker
Har också tänkt på det här med mjölkprotein. Jag trodde att det räckte med att gå över till laktosfritt så jag har sedan han föddes ätit laktosfri filmjölk och druckit laktosfri mjölk. Har dock inte gjort det idag.
Ska jag prova att ta bort mjölkprotein från kosten och ge semperdroppar och minifom på samma gång eller börja med dropparna och se om det hjälper?
Vad tycker ni?
Kram
Hej,
Skulle vilja ha ett råd gällande minifom och semperdroppar, är det någon som använt och som märkte en klar förbättring? Douglas har verkligen ont i magen på kvällarna, igår mellan 21.30 och 01.30 och han får som kramper och bara gallskriker
Har också tänkt på det här med mjölkprotein. Jag trodde att det räckte med att gå över till laktosfritt så jag har sedan han föddes ätit laktosfri filmjölk och druckit laktosfri mjölk. Har dock inte gjort det idag.
Ska jag prova att ta bort mjölkprotein från kosten och ge semperdroppar och minifom på samma gång eller börja med dropparna och se om det hjälper?
Vad tycker ni?
Kram
Bra bok!!
www.bokus.com/bok/9789151848211/somna-utan-grat-hjalp-din-bebis-till-trygg-och-god-nattsomn/