• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Usch va jobbigt med magen Irma men skönt att Victor sov bra. Spännande om det är en tand på g. Kan du känna nåt ännu?

Här har Lovisa ammat varannan timme i natt med Men nu verkar hela tanden ha spruckit upp så hoppas det blir lugnare i natt. Är ju värst när det spricker. Igår bet hon mig i brößtet också i nån sorts frustration då hon skulle äta. Aj Nu gäller det att bara ge bröstet för mat och inte som leksak, då får hon ta noteringen ist He, he!! Storasyster har haft mardrömmar i natt också, vaknat 3 ggr, så maken också ett vrak. Jämna plågor med andra ord Sen vaknade båda tjejerna 05.30 så jag lär somna vid nattningen ikväll. Gått promenad och varit på mammafika på fm iaf så jag har fått lite energi och positivism. Det blir man ju som tur är piggare av

Ha en skön dag i solen!!

Kram

• villsågärna38
    villsågärna38 skrev 2015-02-25 12:40:28 följande:

Usch va jobbigt med magen Irma men skönt att Victor sov bra. Spännande om det är en tand på g. Kan du känna nåt ännu?

Här har Lovisa ammat varannan timme i natt med Men nu verkar hela tanden ha spruckit upp så hoppas det blir lugnare i natt. Är ju värst när det spricker. Igår bet hon mig i brößtet också i nån sorts frustration då hon skulle äta. Aj Nu gäller det att bara ge bröstet för mat och inte som leksak, då får hon ta noteringen ist He, he!! Storasyster har haft mardrömmar i natt också, vaknat 3 ggr, så maken också ett vrak. Jämna plågor med andra ord Sen vaknade båda tjejerna 05.30 så jag lär somna vid nattningen ikväll. Gått promenad och varit på mammafika på fm iaf så jag har fått lite energi och positivism. Det blir man ju som tur är piggare av

Ha en skön dag i solen!!

Kram

Bitringen skulle det stå, ej noteringen
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-02-25 10:09:58 följande:

Hej!

Tillbaka till amning var varannan timme hela natten. Vid 3 var hon jätte pigg efter amningen. Jag släkte och vände mig om hon somnade tillslut . Jag som trodde att hon börjat sova bättre. Well... hoppas på en bättre natt i natt. Hon sover mindre på dagen. Runt 2h sammanlagt. Men hon sov kanske lite mer igår?! Sambon är magsjuk så jag har dratt runt hemmet 2 hundar och en bebis Så gott det gått. Så jag vet inte riktigt hur mycket hon sov igår. Hoppas att han mår bättre idag när han vaknar. Han har iaf fått sova haha!! Blir andra bullar när han är frisk kan ni tro

Usch va jobbigt!! Låter som Eventfasen, är inte ni inne i den nu? Lovisa sov grymt lite på dan i perioder då. Nu sover hon ung 4 tim på dan men då var det emellanåt bara 2 tim dagtid. Som tur är sov hon ofta bättre på nätterna. Är ju tufft då man får både och. Och så sjuk sambo på det, blä

Här drar jag ju runt två barn varje dag. Maken borta mellan 07-18 och vi äter då han kommer hem (dvs jag lagar middagen). Det är tufft även om storasyster går på dagis 9-15 (är ju jag som lämnar och hämtar så bara att komma i tid är ju ibland en utmaning j och man får emellanåt göra så gott det går helt enkelt och vara nöjd med det. Ibland blir inte allt som man tänkt det men det kan bli bra ändå Kämpa på! Och hoppas du och Maja klarar er från magsjuka!!

Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-02-25 10:10:25 följande:

God morgon!

Natten här har varit helt okej, Hedda somnade ganska sent men sen sov hon gott Jag däremot kunde inte somna förrän framåt två-tiden, har fått svårt att sova helt plötsligt, vet inte varför! Irriterande när man har ett barn som sover snällt...

Jobbigt med magstrul Irma, skönt att du mår bättre igen! Och hoppas Adam slipper har alltför ont av tanddebuten idag.

Hedda har börjat med ett nytt ljud, hon låter ungefär som Darth Vader Mycket roligt, skrattar varje gång hon sätter igång.

Hoppas ni får en fin dag, Kram!

Ha, ha!! Det där ljudet känner jag igen!! Kram
  • villsågärna38
    Tessie77 skrev 2015-02-25 18:11:56 följande:

[quote=74921197][quote-nick]villsågärna38 skrev 2015-02-25 12:51:11 följande:[/quote-nick]Usch va jobbigt!! Låter som Eventfasen, är inte ni inne i den nu? Lovisa sov grymt lite på dan i perioder då. Nu sover hon ung 4 tim på dan men då var det emellanåt bara 2 tim dagtid. Som tur är sov hon ofta bättre på nätterna. Är ju tufft då man får både och. Och så sjuk sambo på det, blä

Här drar jag ju runt två barn varje dag. Maken borta mellan 07-18 och vi äter då han kommer hem (dvs jag lagar middagen). Det är tufft även om storasyster går på dagis 9-15 (är ju jag som lämnar och hämtar så bara att komma i tid är ju ibland en utmaning j och man får emellanåt göra så gott det går helt enkelt och vara nöjd med det. Ibland blir inte allt som man tänkt det men det kan bli bra ändå Kämpa på! Och hoppas du och Maja klarar er från magsjuka!!

Kram[/quote

Visst är det intensivt med 2 småttingar hemma? Jag har storebror hemma på heltid, när han insåg att mamma skulle vara hemma med lilla syster då ville han också det :), så vi tog hem honom från dagis, dagarna här går väldigt fort!

Ja då förstår jag att du har fullt upp!! Hur gammal är din äldsta? Hur kom det sig att han inte går på dagis, är ni missnöjda med er förskola? Vår stora tjej är 2 år och 9 mån. Hon går på dagis 4 dar i veckan, 6 timmar. Vi tycker den lösningen funkar jättebra. Vill kunna ge Lovisa lite egen tid också, hinna med att amma osv och så trivs stora tjejen så bra på dagis. Får stimulans och har jättekul med sina kompisar. Vi har världens bästa förskola också vilket är skönt!

Kram
  • villsågärna38
    Tessie77 skrev 2015-02-25 21:02:42 följande:

Han är 3,5 och har aldrig riktigt gillat dagis, för många barn och för lite personal. Han hann gå 10 mån innan lillasyster kom. Han är ju så pass stor nu att han kan leka, äta, gå på toa etc själv så då funkar det bra att ha båda hemma. Hinner med att amma och mysa och sen ge storebror odelad uppmärksamhet när hon sover. Hon älskar att titta på när han leker, blir arg om jag går iväg med henne. Men visst hade jag fått mera vila om han hade gått på dagis, men han är så glad att få vara hemma så det är det värt!

Då förstår jag. Det är ju så olika det där. Vår storasyster hade också gått 10 månader men trivs väldigt bra. Litet dagis med jättebra personal.

Lovisa blir också arg om hon inte får vara med på sistone har hon haft svårt att sova när storasyster är hemma också, svårt att komma till ro, allt är så spännande. Hon är 4,5 månad nu. Hur gammal är din lilla tjej? Händer så grymt mkt, var ju bara nån månad sen hon sov flera timmar per dag. Nu är det max 3-4 tim per dag.

Kram
  • villsågärna38

Morgonamning här! Hur har natten varit för er tjejer? Här har jag iaf fått ett fyratimmarspass i natt, plus 2+2 så jag känner mig riktigt utvilad Man blir lite mör av de där sova 1,5 tim i stöten-nätterna så det var på tiden.

Irma - hur är det med magen? Johjen - hur mår du nu? Danisen - hoppas magsjukan är över!

Hoppas ni alla får en bra dag!

Kram

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-26 07:46:33 följande:

Hej! Haft två sämre nätter och som en zombie idag.. Adam vaknat ofta, jag svårt att somna in och hunden varit orolig på nätterna. I går var jag hos en.mammaledig kompis i Göteborg och precis som du beskriver kunde Adam inte komma till ro när hennes barn, 1 och 4 år röjde runt. Jag fick gå in o ett annat rum och amma och gå ut och gå för att han skulle sova. Tror han sov max 2 h på hela dagen igår och han brukar sova 3-4 h. Vi åkte dessutom bil i två timmar och inte ens detta kunde söva honom! Som du säger så händer det jättemycket nu och igår när vi åt middag satt Adam o sin barnstol och tittade förundrat på oss i 15 min! Innan har han klarat några min innan han började gnälla.

Jag mår bra men väldigt trött. Ska på babymassage idag på öppna förskolan så kan inte sova mer nu utan hoppas på en eftermiddagslur. Vad har ni för planer idag?

Kram

Usch va jobbigt! Låter som du är som jag var igår. Hoppas du kan vila i em. Ja visst händer det mkt nu. Lovisa sov 20 min nu på morgonen Vaknade 06 och sov vid 08 så nu är det gnälligt. Ska bli underhållen men vill inte äta och somnade inte vid lämning. Hur mår Adam idag?

Ja när jag ammar på morgon och em då storasyster är hemma så får hon "leka lugnt" som vi säger. Pyssla el kolla film med lågt ljud på paddan för annars kan inte Lovisa äta och jag kan ju inte stänga in mig i ett annat rum när hon är hemma. Det funkar oftast bra. Man får hitta sina rutiner. När de är hemma båda och ska sova så får jag söva båda i dubbelvagnen eller så ammar jag i en fåtölj bredvid storasysters säng när hon ska somna om de ska sova inne (storasyster sover ju fort på dan ung en timme). Förhoppningsvis sover de båda då en stund så man får lite egen tid gäller att försöka tima så de sover samtidigt. Är ju intensivt med 2,5 åring som emellanåt är trotsig och så bebis på det så räcker gott att vara ensam med dem en dag i veckan tycker jag

Sköt om er!! Kram
  • villsågärna38

Himmel vilken dag!! Lovisa har sovit tre halvtimmar på hela dan trots både promenad och biltur plus amning, amning och amning. Varit gnällig emellanåt och jätteglad emellanåt. Superlynnig med andra ord och svårt för mig att få nåt gjort. Nog tanden iaf. Nu har hon äntligen somnat så vi pustar ut lite. Maken sen idag just denna dag av alla dagar. Typiskt!! Men kommer hem till 19 iaf. Blev fil, müsli och smörgåsar till middag här idag för mig och storasyster. Nu ska vi käka popcorn, kolla på film och pusta ut en stund

Kram på er!!!

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-02-26 20:05:40 följande:

Oj! Hoppas ni fick en lugn stund när hon hade somnat!

Ja, det är ett helt annat tempo med humör växlingar just nu...dock har Victor varit en riktig solstråle idag, och har skrattat mycket och gett mamma oerhört mycket energi ! Vi får se hur natten blir och morgondagen. I kväll när han åt sin puré så började han gallskrika och tog sig i munnen, dessutom dreglar han mycket och gör bubbel ljud ned munnen, så jag tror absolut att det är en tand på gång...

Hoppas ni får en lugnare natt!

Kram

Lovisas storasyster kräktes precis Håll tummarna att det inte blir mer och aktiv klarar oss. Fast jag är nog smittade hon kräktes på mig Blääääää!!!!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015