Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur mycket pure ungefär blir lika mycket som en rejäl amning?
Det är så mycket gnäll nu med tänder så orkade inte med förstoppningsgnäll också när man är så trött.
Kan man ge vanligt kranvatten eller ska det kokas innan? Tänkte att man ska ju koka vatten till ersättningen.
Förstår inte riktigt hur du menar med kläder i vagnen, att Alice har för mycket på sig? Har ni inga byxor på? Hon brukar bara bomullsbody och bommulsbyxor och fleecefilt, vad blir för mycket? Eller menar du att hon hade för mycket just idag? Minns inte min fråga, förlåt, så trött.,
Jo, hon störs verkligen av mig. Vågar knappt ta på täcket förrän hon vaknar. Eget rum ska hon få så fort hon vant sig av med tutte.
Ska nog ringa Bvc på måndag och få hjälp med en plan! Tack tack tack tack tack!!!!
Kram
Glömde att skriva byxor men visst har Victor byxor på sig i vagnen
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Jag tycker inte att du ska bekymra dig med att jämföra mängden puré mot en rejäl amning. Ge henne det hon vill ha, Victor åt ungefär en halv matburk och en halv burk fruktpure. Att amma som mellis är en bra grej också, då har du fortfarande koll på mängden hon får i sig då.
Att ha en ungefärlig schema (plus minus 30 min) är A och O tycker jag. Det hjälper väldigt mycket och ger en rytm som de behöver.
Stora kramar!