• lelle75

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-03-25 22:23:20 följande:

Tack va söta ni är Johjen och Lelle!! Känns lite bättre nu efter mysig kväll. Puss på er och sov gott

Ps. Lelle - Fadder och gudfar/gudmor är samma sak smile1.gif Gudmor/gudfar har numera ingen juridisk innebörd. Bara en ära smile1.gif Skulle ni båda dö är det socialtjänsten som utser vem som får vårdnaden. Usch, känns hemskt att öht skriva nåt sånt men ja så funkar det. Vanligast nån familjemedlem.

Misstänkte väl att det var ngt sådant. Vad trist att man inte får bestämma själv. Nu har vi ju inga planer på att gå bort :) men typiskt mig att alltid ta det säkra före det osäkra.
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-03-26 09:59:28 följande:

Lelle - finns en massa Libero stl 4, 7-14 kg på Coop Forum i Bromma Blocks också smile1.gif

• lelle75
    Livia80 skrev 2015-03-26 09:18:20 följande:

Hej! Brukar läsa er tråd ibland även om jag inte själv har något levande barn, men tycker att man får så bra tips här inför framtida bebis. Gör också ÄD och födde en pojke i okt -14, men min moderkaka hade slutat fungera så han föddes stilla.

Tänkte bara förtydliga om hur det går till när båda vårdnadshavarna avlider. Det är socialtjänsten som utreder förslag till nya vårdnadshavare, men det är tingsrätten som beslutar vem som får vårdnaden. Det kan ju finnas flera som är intresserade av att bli vårdnadshavare. Man kan skriva ett brev, typ som Vita brevet (tror jag att det heter, hur man vill bli begravd osv), där man skriver ner vilka man önskar som vårdnadshavare och varför. Man kan också skriva om de föreslagna är tillfrågade och kan tänka sig det. Det underlättar för soc och tingsrätt.

Oj vad tragiskt. Så fruktansvärt tråkigt för dig. Men du verkar vara stark som har gått vidare med nya försök! Stort tack för infon om vita brevet! Kram
  • lelle75
    Bell13 skrev 2015-03-26 10:25:23 följande:

Finns det nån här som har erfarenhet av hinnsvepning?

Är i v 39+0 imorgon och tänkte fråga om min bm kan göra det på mig.

Förra fredagen var han fortfarande inte fixerad och hon sa att hans huvud stod ovan bäckenkanalen. Han har legat med huvudet ner sedan v 32 men ligger med kroppen tvärs över magen.

Har ju en vecka till bf men tänkte att en hinnsvepning kanske kan trigga igång det hela?

Wow Bell, så det är dags snart! Minns när du skrev i tråden och inte var gravid men så blev du det så oväntat! Härligt att det är dags snart! Kram
  • lelle75

Hej vänner, hoppas att ni alla haft en skön Påsk! Internet krånglar i sovrummet så har inte kunnat göra inlägg, det hänger sig, och det är oftast då jag har tid att hänga här.

Här är sömnen som vanligt, varit katastrofala nätter där jag kunnat skrapa ihop tre timmars osammanhängande sömn vissa nätter. Denna natten var dock ok vilket jag verkligen behövde. Tråkiga nattliga incidenter, så som att hon har kissat ner pyjamas ett par ggr, efter byte kan det ta ett par timmar innan hon somnar om. Eller en spya i sängan, gaser i magen, nästäppa. Alltid är det nått som besväras under natten. Har dock märkt att om äter ordentligt vid 3:00 så kan hon sova 2-3 timmar (vilket är toppen här).

Har börjat med smakisar och hon gör inga grimaser, ser ut som om att det är ngt hon brukar äta :) Lade en hel banan vid hennes mun för att hon skulle slicka på den men hon började att glufsa i sig bananen så fick plocka ut små bitar i munnen på henne. Det kanske de brukar göra?

Hon verkar gilla allt som hon har fått slicka på.

När vi gav henne en tesked mosad banan så fick hon ont i magen på kvällen. Kan det vara bananen tro? Har ni andra upplevt samma?

Samma sak när hon fick en tesked gröt, ont i magen på kvällen.

Nästa vecka får vi provsvar på MP, spännande. Fortfarande oklart om hon är allergisk. Började med MP och diffusa problem uppstod, lite mer gnällig, så slutade igen.

Skrädmjöl, är det gluten i? Skulle man akta sig för gluten eller hur var det nu?

• lelle75

Usch ja, huvudet hänger inte med alls. Tror jag vet nu hur det är att ha Alzeimers. Glömmer saker hela tiden. Stickningar i huvudet, urk. Ja, sover på bröstet dagtid och en hel del nattetid. Vi har bara Physiomer, men den hjälper inget vidare. Nu har lillan tröttnat på att man pillar ut kråkor också, kanske har stackarn blivit öm i näsan, hon skriker som bara den. Men kråkorna måste ut, annars blir det ingen sömn alls.

• lelle75
    Irma01 skrev 2015-04-11 15:31:09 följande:
    Men vilket helvete Lelle!

Det positiva är att ni får snart svar angående MP och kan åtminstone därifrån ha en strategi och kunna blicka framåt.

Själva har vi nu den härliga första tand på gång och en kinkigare Victor. Glad i mellanåt men mer skrik än vanligt. Känns så där med tanke på att vi har barnvakt för första gången i kväll, då vi ska på 40 årsfest. Jag kommer dock inte att dricka och lokalen är 7 min bilresa hemifrån, så det känns bra i fall han skulle bli helt otröstlig.

Hade dock känts bättre om han var sig självt.

Ja ja...

Projektet sluta natt amma avvaktar vi med då det är ingen ide nu med tanden som kommer upp.

Annars var jag borta från 8 till halv fem igår och det gick galant, maken var lyrisk och överlycklig. Kände mig stolt som inte ens skickade en enda sms och frågade. Tänkte att han hör av sig om det är något han behöver veta smile5.gif .

Har du Physiomer och nässug? Det hjälpte oss mycket när Victor var super förkyld i Frankrike.

Sover hon fortfarande hos dig?

Kram!
    Nässug har vi men den hjälper inte. Det är väl ngt som svullnar upp vilket gör att hon blir täppt.
  • lelle75
    glader skrev 2015-04-11 16:47:49 följande:

Hej på er!

Lelle, usch så tungt ni har det fortfarande, du har sån sjuk otur!! Tycker synd om er som fått allt elände smile4.gif Kramar till er!

Här är det bara fint, Hedda är en sån solstråle i vårt liv! Hon är i princip alltid glad och charmar alla i sin omgivning, det känns som om hon uppskattar livet så mycket, kanske förstår hon hur svårt det var att få henne.

Hon får nu välling som kvällsmål och även gröt på dagen eller någon annan smakis, vi provar lite olika. Hon fullkomligen älskar välling och gröt!! Övrigt går också ner med god aptit.

Ikväll ska jag ut med en kompis så det blir kvalitetstid för pappa och Hedda smile2.gif

Härligt att höra att Hedda är sådan solstråle, blev lite tårögd :) Tänker att Alice hade varit likadan om hon bara fick sova och inte hade ont i magen. Kram på er
  • lelle75
    johjen skrev 2015-04-11 18:33:59 följande:

Dagens i-lands problem, Adam sovit jättebra på sistone, hela natten i natt och jag har aldrig varit så trött som idag.. Hur kommer det sig? smile1.gif

Märker att jag blir tröttare när jag stressar. När jag sover så lite så har jag slutat att boka upp för mycket tider som jag måste passa, det klarar inte mitt huvud av.

Inatt behöver jag verkligen att få sova, mitt huvud hänger inte med längre! Alice har inte haft ont i magen ikväll så det borde bli lite mer sömn, håll tummarna!
  • lelle75
    Bell13 skrev 2015-04-13 15:17:46 följande:

I natt kl 01.21 födde jag min son, 52 cm lång och 3700 g tung.

Värkarna startade 20.30 så det tog ca 5 h och allt gick jättebra. Hade 2-minuters värkar och det var vidrigt smärtsamt men klarade mig i badet med lustgas.

Gick inte sönder nånting och han ammar var tredje timme ca smile1.gif

Är så oerhört lycklig

Åhhh Bell, så underbart! Stort grattis!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015