Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Tack vsg att du frågar! Har tyvärr inte kommit så långt i boken ännu. Men eftersom att jag har börjat liggamma så underlättar det enormt, ammar i sömnen så känner mig inte lika trött längre. Ibland om jag är vaken så trycker jag hennes snutte mor henne istället för tutte och det funkar rätt bra. Vi har börjat med pure och gröt och hon somnar alltid i vagnen en gång per dag.
En fråga, hur äter era små?
På kvällen äter Alice jätteofta och kräks mycket, vet inte hur jag ska ändra det beetendet..
Kram
Adam, som är 7 månader om en vecka, ammas på morgonen när han vaknar mellan 6:30-7:30. Sen frukost med oss runt 8-9 då blir det havregrynsgröt med mosad banan eller ägg mosat med smör och lite banan efteråt. Eventuellt någon amning på fm ca 3 h efter frukost blir det lunch som består av någon proteinpure och grögrönsakerspureer. Ev amning efteråt om han fortfarande är hungrig. En eller två amningar på em och sen skrädmjölsgröt med aprikospure innan läggdags. Ammar hon igen när jag lägger honom då tutten söver honom.. Vad äter Alice nu? Märkt någon skillnad på sömnen?
Kram