Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Irma, du skriver så himla bra! Faktum är att jag har helt din filosofi när det gäller hästar och även de hundar jag haft i mitt liv men det här med barn har ställt saker på sin spets och vågar inte lita på min magkänsla lika mycket. Att få barn blev för mig ett helt nytt kapitel och skapat en helt ny osäkerhet hos mig. I mitt arbete ingår bla att coacha chefer i deras ledarroll och där jag pratar mycket om situationsanpassat ledarskap efter chefen, dennes medarbetare och sammanhanget de befinner sig i. Samma borde ju gälla i min föräldraroll och kanske håller jag på och ta mig dit. Går ju bättre och bättre med Adam men ibland känner jag mig helt rådlös, osäker som mamma och vad är nu bäst egentligen? Jag vill ju som alla andra det bästa för mitt barn och får svårt att sålla pga osäkerheten ibland. Och inte var jag tvärsäker i min hantering av hästar när jag böbörjade rida vid 6 års ålder utan det vuxit fram och känner att det gör det som mamma med. Känns mycket bättre idag än när Adam var nyfödd.
Du är så klok Irma och tycker så mycket om denna tråd, den har givit mig så mycket! Kram på er alla fina underbara mammor!