• Kelsson1

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag är in och smygläser i tråden o vill flika in angående tvättlappar att jag själv är väldigt känslig i underlivet o testade torka mig med baby tvättlappar (varianten som är blöta färdigt) och testade många olika sorter o tyckte att alla kändes lite obehagliga. Därför har jag bestämt mig för att den här gången använda de bara i undantagsfall, om vi är på resande fot och inte har tillgång till vatten.

• Kelsson1

Livia80: Varma kramar!

Bell13: Jag fick två hinnsvepningar med ett dygn mellan, gjorde fruktansvärt ont men tror att det var de som hjälpte igång kroppen lite så att när jag sattes igång så gick det väldigt fort.
    De säger att är kroppen redo så startar förlossningen av hinnsvepningen men är kroppen inte redo alls så gör hinnsvepning ingen skillnad.

• Kelsson1

lelle75: Vi åkte iväg när dottern var 10 månader och gjorde allt väldigt enkelt för oss och valde charter, all-inclusive, blue village. Där gick det hyra sulky vagn så inte ens det behövde vi ha med oss. Där och då kom vi fram till att det är ett koncept som passar oss väl nu när dottern är liten och vi väntar en till. Så de kommande åren lär vi inte välja något mer avancerat alternativ .
    Går säkert bra att åka på annat sätt också men vi är bekväma av oss

• Kelsson1

Danisen: Vi hade dottern vänd mot oss i vanlig vagn hemma men såg det inte som ett problem att hon satt framåtvänd en vecka på solsemestern när vi bara gick korta sträckor.
    Det jag kan tillägga är att blöjor visserligen finns utomlands men kan vara väldigt dyra att köpa in därför har vi alltid packat väskan full för att slippa köpa.

• Kelsson1
    villsågärna38 skrev 2015-05-25 21:48:20 följande:
    Vi har resonerat likadant!

Ang blöjor har vi handlat i Spanien, Italien, Polen, Tyskland och Frankrike. De har inte varit dyra men man måste handla på en riktig supermarket. På hotell osv är de jättedyra. Vi brukar ha hyrbil nån dag eller har rest med egen bil

Vi gillar också All inclusive Blue Village som ni Äldsta tjejen ÄLSKAR Coco & Charly. Ritade en teckning hon vill skicka ner till dem på Teneriffa senast i helgen

Kram
    Vi är så pass bekväma av oss att vi håller oss på hotellet o orkar inte ta oss iväg till Supermarket, enklare då att packa väskan full med blöjor . Då har man plats med det man inhandlat under resan på väg hem
    Här älskar dottern Bamse o gänget o så skönt med glass i stora lass
  • Kelsson1
    villsågärna38 skrev 2015-05-26 10:04:45 följande:
    Hi, hi! Förstår precis det med. Vi hade också en sån resa men då hade vi tur och så låg det en affär efter "rutten" vi tog varje dag för att söva dottern. Den dagliga långpromenaden var enda gången vi lämnade hotellet på den resan

Ja Bamse är också idol, och resten av gänget, men sist blev hon lite kär i killen som var Coco. Såå gulligt!! - Jag tror Coco saknar mig! Sa hon härom dagen, och när hon fyllde 3 önskade hon sig ej clowndräkt Kram
    Så gulligt med första förälskelsen .

Angående syskonkärlek så har inga andra syskon någonsin bråkat lika mycket som jag o min lillasyster EVER! Men idag älskar vi varandra (vi tycker fortfarande inte alltid om varandra ) och har en underbar relation. Våra barn även om de träffas sällan avgudar varandra och kallar varandra för syskon . Så i slutändan är blod tjockare än vatten hur relationen än ser ut när man är liten (eller som i vårt fall i tonåren).
  • Kelsson1
    villsågärna38 skrev 2015-05-26 16:48:46 följande:
    Va underbart att höra Jag bråkade också mycket med mina syskon och älskar dem idag, vi har jättefin kontakt. Jobbigt bara när den ena är så mkt större. Men som sagt. De gosar och skrattar ihop mer som tur är. Är när storasyster är trött och hungrig på em som utbrotten kan komma så gäller att hålla blodsockret på rätt nivå
    Det är ju känt att barn blir extra griniga om de är trötta eller hungriga, inte då konstigt om det blir mer gnabb med småsyskon då

Håller med om UV-dräkt, absolut måste om man åker på solsemester!
  • Kelsson1

Nu börjar det närma sig BF för mig (17/6) och undrar om ni vill dela med er av hur förlossningen började för er?
    Jag har varit extremt lös i magen idag och undrar om det kan vara ett "tecken" på att det närmar sig? 
    Hur länge hade ni förvärkar innan det satte igång?
    Hoppas så innerligt att bebis snart kommer ut så kanske är önsketänkande från min sida o jag går över tiden med minst en vecka men vill så gärna få bebis snart

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015