• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

lelle75 skrev 2015-01-29 21:08:44 följande:

Hon kan ju ha ont i magen och därför skriker hon på kvällen, har du prövat semperdroppar och minifom?

Bestämde mig för att pröva att sluta med minifom idag vilket jag bittert ångrar! Stackars liten gallskrek i tre timmar pga av magont. Vad skulle man göra utan minifom..

Provade samma häromdagen... som hon skrek. Lääääänge!! Gav henne ett varmt bad då blev hon lugnare. När vi tog upp henne så gallskrek hon igen. Sen fick smabon ta henne, då kom en monster rap sen somnade hon direkt. Varmvattnet gjorde susen...
  • Danisen

Ööh jag börjar bli måttligt trött på att aldrig få sova. Hon äter mest hela tiden dygnet runt. Ibland får jag max 3h i sträck ett pass på natten. Kroppen skriker om att få sova iaf 4h. De fåtal nätterna som jag fått det fungerar jag så himla mycket bättre. Första passet är det längsta på natten. Lagom till jon ätit färdigt och somnat lägger jag ner henne sen får jag sova ca 1-1,5 som max till nästa gång. Trodde att hon ökade produktionen av mjölken och sen började äta som innan igen. Men hon äter fortfarande lika ofta sedan flera veckor tillbaka?? Jag har mjölk, men är osäker på om hon blir riktigt mätt?? Eller det är så det ska vara?

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-01-30 11:03:12 följande:

Usch va jobbigt Danisen!! Förstår att du är helt slut!! Hur ofta ammar hon och hur länge på varje bröst? Ett åt gången eller båda? I perioder kan det ju va så men hon är ju lite större nu så tycker det låter som att det borde lätta lite. Hur gammal är hon? Kan det vara Eventfasen som spökar? Den är i jobbig för många. Ibland är det ju ett problem att man har för mkt mjölk också, läs i länkarna ovan. Är det nåt du känner igen? Kram

Hon är 3 månader har precis gått ur en fas enligt wonder weeks men snart dags för eventfasen med. Men hon har varit likadan i flera veckor så vet inte om det stämmer riktigt på henne. Min sambo och min mamma föreslog att ge henne lite tillägg på kvällen så hon kanske sover lite längre första passet. Men jag vet inte vad jag ska göra? Såååå trött. Ska läsa länkarna...

dags för mat igen för henne. Suck...!!
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-01-30 11:30:12 följande:

Om du vill fortsätta helamma så ring amningshjälpen och be dem om råd. Om inte så kan du såklart ge ersättning till kvällen. Det enda du ska tänka på då är att det kan påverka amningen. Svårt jag vet! Hade jobbiga faser med storasyster men de gick alltid över. Man måste själv känna var gränsen går och hur mkt man klarar av. Verkar hon ha magknip på kvällarna? Gnällig? Om hon ammar ofta på dagarna så testa blockamma dvs 2-3 tim på varje bröst för att hon ska få mer av den feta och klara sig lite längre. Stora kramar

Kan man börja block amma bara rakt uPp och ner? Eller man ska tänka på något? Är rädd att få mjölkstockning i andra. Ha pumpen redo kanske? block amma på natten? Om hon äter tätt? Nä, inte ofta magknip om hon får miniform isf ytterst sällan. Lite gnällig för hon vill ha bröstet Och är trött.

Kram
  • Danisen

Den länken du skrev innan villsågärna38, den stämmer in bra på oss. Inte 100% men mycket av det. Försöker blockamma... än så länge inte märkt någon skillnad .

• Danisen

Som sagt jag delar upp hennes d droppar på 2 varje dag. Just p.g.a hon får ont i magen om hon får alla 5 på en gång. Prova dela upp det.

Jag har kört 3 amningar/bröst nu sen igår em. I natt fick det bli 2/bröst. Fick gå upp och handmjölka i natt på mitt krångelbröst lagom road med tröttmössan på haha

• Danisen

Jag har gått babymassage nu precis. Min bvc sköterska sa att det viktigaste var att göra rörelserna medsols eftersom tarmarna går så. Inte rörelsen i sig som är viktig. Eller rörelserna neråt går ju inte att göra fel på . De på 1177 har vi gjort och någon mer rörelse som man säger I L(OVE) U när man gör den är svår att förklara här.

• Danisen

Dock blev vi ju flyttade 1 vecka. Så hon kom ju på första bf. Tycker att hon gör mycket redan innan hon går in i en fas. Så tar det hela med en nypa salt för att inte bli stressad och orolig av en fas utan istället använder jag appen för att försöka förstå. Om ni förstår hur jag menar hihi. Kram

• Danisen
    johjen skrev 2015-01-31 22:02:06 följande:

Oj vilken kväll.. Vi skulle en sväng på en 40 års fest hos sambons vänner och tog med Adam. Resan på 1, 5 h ca gick bra och då värdparet inte hade träffat Adam förut stod vi och snackade i hallen medan jag knäppte upp babyskyddet. Av någon anledning som jag inte minns skulle jag ta upp bågen på babyskyddet bakifrån och hela babyskyddet gungar till och Adam flyger ut och slår huvudet i stengolvet i hallen!! :'( Jag blir helt skräckslagen och tar upp honom sekunden efter och han ggallskriker. Lugnar sig efter några minuter och jag ammar honom men känner mig väldigt orolig. Värdparet som själva har fyra barn säger att det säkert inte är någon fara men sambon ringer ändå sjukvårdsupplysningen när jag sitter och ammar. Deras standardråd när barn under 6 månader slagit i huvudet är att uppsöka sjukhus så vi sätter oss o bilen och åker till barnakuten åå östra i Gbg. Adam är på relativt gott humör och får träffa en underbar barnläkare som konstaterade att allt är som det ska med Adam. Han har inga direkta märken på huvudet eller pannan efter fallet och är glad och skrattar mot läkaren. Vi ska dock vara observanta och hålla koll på honom i fall hans allmän tillstånd förändras. På vägen hem igen gallskriker han i bilen och jag blir givetvis orolig och sambon och jag blir ovänner över att han kör alldeles för långsamt då jag vill att han ska snabba på så vi kan stanna någonstans och ta upp Adam och kolla läget ( han kör 80 på en 100 väg) och slänger ur sig att jag varit på honom hela dagen! Till slut stannar vi och tar upp Adam och ammar honom 5 min innan han somnar. Sitter nu bak i bilen medan sambon kör och det känns inte alls bra, orolig över Adam och förbannar mig själv för vad som hände och att sambon slänger ur sig en sådan sak när vi precis åkt från sjukhuset.. Antar att han också är skärrad och eftersom jag sovit dåligt ett tag så har jag väl inte varit den trevliga, förstående sambon som alltid slår knut på sig själv för att vara andra till lags utan trött och grinig vilket ledde till hans utspel. Så jäkla onödigt bara. Jaha kommer bli en sömlös natt till för jag kommer inte våga somna utan kommer ligga och lyssna så att Adam andas..

Usch vad läskigt förstår att du inte sovit i natt alls. Tur i oturen verkar han ha haft. Massa kramar till dig
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015