• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2015-02-14 12:51:12 följande:

Hoppas att ni blir friska snabbt igen.

Jag tror att du gör tillräckligt för att han ska vara tillfredsställd med sina blommor <3

Kram

Tack! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-02-14 13:13:01 följande:

Fattar jag rätt att jag ska pumpa brösten tomma varje kväll? Och sen blockamma? Jag pumpar inte ofta. Pumpade lite nu efter hon ätit för att vi ska prova ge flaskan ikväll, jag ska på bio imorgon så då har hennes far endast flaskan till hjälp ju så måste prova igen. Det vart det gräddvitt nu wiiieee.... 40ml. Nu har jag ammat 3 ggr på detta bröstet. Nästa matning är det dags för nästa. Oftast går det allra max 2h mellan amningen. Vilken djungel... Halleda!! Tack för ditt engagemang <3

Kram

Va bra!!

Nej du ska göra det en gång och sen blockamma Vad jag förstår kan blockamning "bara" ta lång tid att ställa om. Detta liksom kickstartar det hela kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-14 10:13:54 följande:

Säg den lycka som varar för evigt.. Efter att Adam har sovit bra ett tag har han i natt vaknat flera ggr och vaknar varenda gång jag lägger tillbaka honom i hans säng. I går var han extra klängig också så kanske har han ett större närhetsbehov så här i slutet på Eventfase?

Jobbigt Hoppas det är högst tillfälligt!! Kan säkert vara slutet på Eventfasen.

Också ammat varannan tim i natt men pga att jag fick i mig ägg av misstag igår. Hon fick magknip och spydde på kvällen och har sen velat snutta ofta men nu har det stabiliserar sig igen. Skönt!!

Kram
  • villsågärna38
    Längtar12345 skrev 2015-02-13 22:16:26 följande:

Hej mammor. Hoppas ni mår fint! Hade en rejält pipig bebis igår kväll och satte på lite musik. På Spotify kom Jon Henrik fjällgren upp som joikar, och min bebis lös upp som en sol och börjar gurgla och'sjunga' med. Hon blev super lycklig haha! ! Jag tror de pratar samma språk :)

Så gulligt Har inte lyssnat på honom tidigare men plockade precis upp albumet på Spotify jag med och vilken hit hos Lovisa Underbart!!
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-02-15 02:38:37 följande:

Tack snälla för ert fina stöd, det värmer så!

Glader, jag undrar också varför så mycket elände drabbar oss, det så mycket mer som har hänt men orkar inte ens berätta allt. Men tycker att det känns bra att höra att inte alla har det så illa, klart att du inte ska få dåligt samvete. Det som känns allra jobbigast är att man inte riktigt kan njuta av bebistiden och när man ska åka ngnstans är man så orolig över att hon ska skrika och få ont. Tack och lov har hon varit hyfsat bra i magen i dagen och somnade redan vid 21:30 och sovit till 2:00 första passet. Jag sov i eget rum och sov som en stock i två timmar fram till 00:00 efter det sov jag lite sämre.

Jag tröstar mig med att de finns de som har det värre, kolikbarn som ständigt har det värre.

Vsg, tänker att det måste vara ngt jag äter då hon inte alltid har ont i magen. Bvc trodde inte på mjölkproteinet då jag slutat helt med mjölk och ost. Hon sa att så små mängder inte bör orsaka ond mage. Vissa dagar är hon bra i magen trots att jag äter bregott och grädde i maten (upphettad grädde kan visst funka bättre, ngn som vet?) Så nej, har inte uteslutit all mjölk vilket jag kanske borde ändå, men just när jag tänkt att starta vid ett par tillfällen så har hon inte haft ont i magen. Om hon vore känslig för mjölk, borde hon inte ha ont i magen varje dag av bregott? Började igår att göra en matdagbok för att kolla vad det kan vara. Kanske fiberbröd? Knäckebröd? Slutat med det också..

Va bra att natten varit lite bättre!

Har ju läst mycket på nätet och har även en vän som är barnläkare. Det enda rätta är att sluta helt i två veckor. Om Bvc säger nåt annat så ifrågasätter jag verkligen deras kompetens. Det kan gå och komma iaf även om det är mjölkprotein, hon är ju även lite äldre nu och kan reagera annorlunda än som nyfödd osv och det har inget med upphettning att göra. Du måste utesluta allt. Fil, smör, Bregott, yoghurt, leverpastej, bullar och fikabröd, choklad osv. Allt med mjölk i. Två veckor är ju ingen stor grej egentligen, då får du ju reda på om det är det en gång för alla. Knäckebröd är högst osannolikt så jag skulle absolut börja med två veckor utan mjölk och sen såklart undvika det vanliga som kaffe, lök och vitlök, starka kryddor (thaimat och indisk mat funkar inte här iaf) jordgubbar, mkt nötter, kål av olika slag (blomkål, vitkål, broccoli). Testa två veckor och för dagbok. Se om det blir skillnad. Testa sen mjölk igen. Blir det ingen skillnad så vet du ju då och kan släppa det.

Här har Lovisa blivit förkyld igen nu. Trots klappförvud för storasyster, tvätta händer, sprita osv men man smittar ju tyvärr även innan det bryter ut Hennes femte förkylning. Tycker så synd om henne

Stora kramar
  • villsågärna38

Irma, Johjen och Bell - tack för era fina ord!! Somnade 19 med Lovisa igår. Så slut. Och i natt har hennes förkylning brutit ut. Lilla tjejen! Hon har legat på min arm eller på sidan bredvid mig i natt men vi har ändå sovit bra. Ammat två ggr. Blev rossligt först runt 05 och då har hon legat på mitt bröst sen dess för att få riktigt mycket lutning (jag nästan sitter i sängen) och då har det lättat så hon kunnat sova. Och jag med till och från Hoppas på kort och enkel förkylning. Jag känner mig faktiskt bättre idag och började känna av detta i torsdags så blir kanske kortvarigt om vi har tur.

Hoppas ni sovit gott i natt!!

Kram

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-15 09:13:36 följande:

Å jobbigt att även Lovisa blivit sjuk nu.. Stackars er ni har verkligen inte haft det lätt med alla förkylningar. Tur att det är vår snart! Och som du skriver vi hoppas på en kort och enkelt förkylning för er alla <3.

Adam har verkligen stort närhetsbehov just nu! Från att ha sovit hela nätter i sin egna säng med avbrott för amning till att vakna så fort jag lägger över honom i hans säng eller runt 30 min efter. Vill sova brevid mig och äta oftare också. Innan åt han vid 3 tiden och sen vid 7 om han somnade runt 21-22. I natt somnade han 21 åt vid 01, 03, 05, 7:30.. Så trött idag! Vet att många av er har det värre och jag har haft det ganska bra en tid så ska vara nöjd med det..Vi ska ha bror med familj här på middag men det ska nog gå!

Nu blir det frukost här och sen en.promenad med Adam i babybjörnen. Kram på er!

Ja bara hålla tummarna! Går väldigt bra på dan iaf. Får väl se hur natten blir.

Jobbigt med närhetsbehovet men känner igen det där. Också ammat i bilen efter vägen och på toaletter och ja Gud vet var i perioder kan det ju bli så men inte kul med sånna nätter. Hoppas det blir lugnare snart. Nu börjar han ju bli så stor att det även kan vara tänder som spökar så känn efter om det kanske är nån liten gadd på gång?

Stora kramar
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-02-15 09:39:33 följande:

Hon blir verkligen härdad stackars Lovisa! Håller tummarna att det är en kortlivad förkylning, kramar!

Tack vännen! Hoppas ni har en bra dag i solen!

Jobbigt med sån natt Några tänder på g hosVictor ännu? Kan ju vara fasen såklart men även det kan ju börja spöka nu. De kan då sova dåligt, bli lite oroliga, vilja snutta mer, bli lite dåliga i magen (pga ny bakterieflora i munnen) och även få lite feber. Alvedon nån dag kan hjälpa om det blir jobbigt, är så olika. Får se vilken bebis som för första tanden i tråden

Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-02-15 12:29:11 följande:

Men åh vad jobbigt med ännu en förkylning!! Hoppas den blir kortvarig... Man får försöka tänka att de bygger upp sitt immunförsvar lite till för varje sjukdom... inte roligt dock!

Vi ska på fotografering idag, vi har inte tagit någon familjebild ännu så tänkte få tummen ur... Hoppas nu Hedda sköter sig och är snäll och söt

Tack

Underbart! Hoppas nu hade det härligt igår och att det går bra idag!

Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-02-15 11:22:48 följande:

Åååh stackars er villsågärna38. Jäkla förkylningar . Hoppas att ni blir friska snabbt.

Vi var på kalas igår hos min farmor. Min farbror hans sambo och dotter var förkylda. Jäkligt respektlöst när dom vet att vi kommer med en bebis tycker jag. Dom kunde åtminstone sagt det så vi kunde få möjlighet att bestämma själv hur vi ville göra. Deras dotter hostade mycket. Mest det som oroar mig iom smittspridningen. Hoppas att Maja klarar sig.

Tack! Det hoppas vi med

Ja det var respektlöst. Tycker man säger till om man dyker upp och är förkyld. Dålig stil. Nu hoppas jag att ni klarar er. Håller tummarna! Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015