Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hoppas att ni blir friska snabbt igen.
Jag tror att du gör tillräckligt för att han ska vara tillfredsställd med sina blommor <3
Kram
Hoppas att ni blir friska snabbt igen.
Jag tror att du gör tillräckligt för att han ska vara tillfredsställd med sina blommor <3
Kram
Fattar jag rätt att jag ska pumpa brösten tomma varje kväll? Och sen blockamma? Jag pumpar inte ofta. Pumpade lite nu efter hon ätit för att vi ska prova ge flaskan ikväll, jag ska på bio imorgon så då har hennes far endast flaskan till hjälp ju så måste prova igen. Det vart det gräddvitt nu wiiieee.... 40ml. Nu har jag ammat 3 ggr på detta bröstet. Nästa matning är det dags för nästa. Oftast går det allra max 2h mellan amningen. Vilken djungel... Halleda!! Tack för ditt engagemang <3
Kram
Säg den lycka som varar för evigt.. Efter att Adam har sovit bra ett tag har han i natt vaknat flera ggr och vaknar varenda gång jag lägger tillbaka honom i hans säng. I går var han extra klängig också så kanske har han ett större närhetsbehov så här i slutet på Eventfase?
Hej mammor. Hoppas ni mår fint! Hade en rejält pipig bebis igår kväll och satte på lite musik. På Spotify kom Jon Henrik fjällgren upp som joikar, och min bebis lös upp som en sol och börjar gurgla och'sjunga' med. Hon blev super lycklig haha! ! Jag tror de pratar samma språk :)
Tack snälla för ert fina stöd, det värmer så!
Glader, jag undrar också varför så mycket elände drabbar oss, det så mycket mer som har hänt men orkar inte ens berätta allt. Men tycker att det känns bra att höra att inte alla har det så illa, klart att du inte ska få dåligt samvete. Det som känns allra jobbigast är att man inte riktigt kan njuta av bebistiden och när man ska åka ngnstans är man så orolig över att hon ska skrika och få ont. Tack och lov har hon varit hyfsat bra i magen i dagen och somnade redan vid 21:30 och sovit till 2:00 första passet. Jag sov i eget rum och sov som en stock i två timmar fram till 00:00 efter det sov jag lite sämre.
Jag tröstar mig med att de finns de som har det värre, kolikbarn som ständigt har det värre.
Vsg, tänker att det måste vara ngt jag äter då hon inte alltid har ont i magen. Bvc trodde inte på mjölkproteinet då jag slutat helt med mjölk och ost. Hon sa att så små mängder inte bör orsaka ond mage. Vissa dagar är hon bra i magen trots att jag äter bregott och grädde i maten (upphettad grädde kan visst funka bättre, ngn som vet?) Så nej, har inte uteslutit all mjölk vilket jag kanske borde ändå, men just när jag tänkt att starta vid ett par tillfällen så har hon inte haft ont i magen. Om hon vore känslig för mjölk, borde hon inte ha ont i magen varje dag av bregott? Började igår att göra en matdagbok för att kolla vad det kan vara. Kanske fiberbröd? Knäckebröd? Slutat med det också..
Irma, Johjen och Bell - tack för era fina ord!! Somnade 19 med Lovisa igår. Så slut. Och i natt har hennes förkylning brutit ut. Lilla tjejen! Hon har legat på min arm eller på sidan bredvid mig i natt men vi har ändå sovit bra. Ammat två ggr. Blev rossligt först runt 05 och då har hon legat på mitt bröst sen dess för att få riktigt mycket lutning (jag nästan sitter i sängen) och då har det lättat så hon kunnat sova. Och jag med till och från Hoppas på kort och enkel förkylning. Jag känner mig faktiskt bättre idag och började känna av detta i torsdags så blir kanske kortvarigt om vi har tur.
Hoppas ni sovit gott i natt!!
Kram
Å jobbigt att även Lovisa blivit sjuk nu.. Stackars er ni har verkligen inte haft det lätt med alla förkylningar. Tur att det är vår snart! Och som du skriver vi hoppas på en kort och enkelt förkylning för er alla <3.
Adam har verkligen stort närhetsbehov just nu! Från att ha sovit hela nätter i sin egna säng med avbrott för amning till att vakna så fort jag lägger över honom i hans säng eller runt 30 min efter. Vill sova brevid mig och äta oftare också. Innan åt han vid 3 tiden och sen vid 7 om han somnade runt 21-22. I natt somnade han 21 åt vid 01, 03, 05, 7:30.. Så trött idag! Vet att många av er har det värre och jag har haft det ganska bra en tid så ska vara nöjd med det..Vi ska ha bror med familj här på middag men det ska nog gå!
Nu blir det frukost här och sen en.promenad med Adam i babybjörnen. Kram på er!
Hon blir verkligen härdad stackars Lovisa! Håller tummarna att det är en kortlivad förkylning, kramar!
Men åh vad jobbigt med ännu en förkylning!! Hoppas den blir kortvarig... Man får försöka tänka att de bygger upp sitt immunförsvar lite till för varje sjukdom... inte roligt dock!
Vi ska på fotografering idag, vi har inte tagit någon familjebild ännu så tänkte få tummen ur... Hoppas nu Hedda sköter sig och är snäll och söt
Åååh stackars er villsågärna38. Jäkla förkylningar . Hoppas att ni blir friska snabbt.
Vi var på kalas igår hos min farmor. Min farbror hans sambo och dotter var förkylda. Jäkligt respektlöst när dom vet att vi kommer med en bebis tycker jag. Dom kunde åtminstone sagt det så vi kunde få möjlighet att bestämma själv hur vi ville göra. Deras dotter hostade mycket. Mest det som oroar mig iom smittspridningen. Hoppas att Maja klarar sig.