• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-03-16 09:38:26 följande:
    Usch, varannan timme är ingen hit. Kanske en tand på g? Jag mår bättre nu efter mitt kaffe och morgonpromenaden efter lämning. Varit ute en timme i solen, det gör sitt till Hoppas ni får en fin dag Kram
    johjen skrev 2015-03-16 09:40:00 följande:
    Känner igen vakna varannan timme syndromet.. Vill han äta då eller bara vaknar han? Kommer han till ro på annat sätt än bröstet? Hoppas du kan vila något på dagen!

Kram
    Tack tjejer.

Just hemkommen från en timmes promenad i skogen med en vännina, så full av energi nu!

Nej, tror inte att det är en tand på gång än faktiskt, han sov nästan 6 timmar första passet, eftersom han somnar kl 19, men natten innan vaknade han bara en gång dock.
    I natt verkade han lite oroligare, och vid kl 1 ammade jag, vid tre försökte vi först trösta på ett annat sätt, men fick ge oss till slut. Vid 5 avvaktade vi, och pappa bytte blöja, vi försökte lugna lite och visa att vi var här utan att ta till bröstet, och han somnade om efter en del gnäll till halv sju iaf.

Tänker som sagt försöka trösta på annat sätt när jag är i Frankrike, iaf om han vaknar varann timme...
    Känns som att det kan vara bra att prova, så har vi dessutom beställt tapet o färg till hans rum nu och under April månad kommer vi att flytta honom dit, då är han över 7 månader och det känns lagom. Kanske lättare att bryta nattamningen också då, med flera förändringar på en gång. Vi får se hur det blir, har ingen specifik plan, få e vad som passar honom.

Ha en bra dag, kramar!

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-17 06:54:19 följande:

Johjen - hur har ni det? Våra små gick ju in i Relationships nu precis. Märker ni nåt? Vi märker stor skillnad sen ett par dar. Mer frustrerad och gnällig Lovisa men sover ok iaf även om lite ökat närhetsbehov. Ammade 00 och 03 och hon somnade 19. Grät då jag lämnade rummet eller gick ifrån henne igår och läste att det var normalt. De börjar förstå avstånd nu och hur små de är i den stora världen och hur långt bort mamma t ex kan vara. Lilla gumman!! Hur är det med Adam? Har du sovit?

Kram

Låter verkligen som vår erfarenhet av den fasen med. Vi har just kommit ur den och har nu 40 dagar tills nästa fas

Dock tyckte jag att Relationship fasen var mycket lindrigare än Event fasen. Men lite sämre sömn och lite gnälligare på dagarna var han absolut. Det största var det du beskriver, att de börjar förstå avståndet och inse att mamma och pappa kan försvinna från rummet.

Här är tyvärr Victor förkyld, känns så där då vi ska ju flyga på söndag, hoppas det hinner försvinna tills dess. I natt sov han 19 till 02, men vaknade igen 03 pga täppan och fick då äta eftersom det hjälper. Efter det sov han till halv sju.

Han är pigg på dagen, så det verkar inte vara så farligt och jag tvättar med koksalt, finns inte så mycket mer jag kan göra...

Hoppas ni får en bra dag!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-17 12:46:15 följande:
    Skönt med fasfri period smile1.gif men stackars Victor som blivit förkyld. Hoppas det ger sig snart och att ni får en bra resa!!

Kramar
    Idag har han varit sig själv, dvs allmänt glad

Har lagt en liten kudde under nestet så han andas lättare och inte blir lika täppt, få se om det hjälper i natt...

Kram!
  • Irma01
    Jenkis skrev 2015-03-17 20:07:10 följande:

Hej alla fina!

Längesedan! Allt är bra med oss! Hoppas läget är bra med er med. Har inte läst bakåt... smile1.gif

Jag undrar hur ni tänker när det gäller kläder till sommaren? Har ni med barn sedan tidigare några råd?

Förutom solhatt, vad använder man av typ sommersuit, shorts/kjol, kortärmade body, linnebody o.s.v. Vad skall man köpa helt enkelt? Hur mycket av det? Förstår ju att ni inte kan spå vädret men, men smile1.gif Ni fattar väl? Säg att det blir en normal svensk sommar. Utgå från det när ni ger råd.

Hej!!

Kul att läsa från dig, och så skönt att ni mår bra

Har inte tänkt så mycket på sommaren faktiskt. Har fått en sådan baddräkt som har armar och shorts, och annars tänker jag köpa några kortarmade bodysar/ t-shirts och shorts. Borde räcka gått o väl med storlek 74 till sommaren tror jag för vår del. Ska till Frankrike på söndag och tror att min mamma har handlat en hel del, förmodligen sommarkläder, kan kanske ge flera tips då

Kram!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-03-17 09:36:39 följande:
    Å stackars Victor som är förkyld! Hoppas det ger sig snart och att ni kan få en behaglig resa. Kry på sig lille Victor!

Kram
    Tack, tror att vi ska lyckas få bukt på förkylningen tills på söndag!

Så skönt att det fungerar bra med Adam i eget rum. Vissa barn är som sagt mer lättstörda i sin sömn än andra.

Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-17 22:55:15 följande:

Vad händer!?Lovisa somnade 19.30 och har redan vaknat två ggr sen dess för att amma. Gulp! Brukar ju bara amma 1-2 ggr per natt och aldrig vakna före 00/01. Tur jag varit pigg idag för det här bådar ju inte så gott smile5.gif

Hon sover igen nu iaf. God natt!! smile1.gif

Usch, hoppas att resten av natten har varit bättre!

Här vaknade Victor redan kl 23 och sedan kl 1 pga förkylningen, men sedan sov han en bra stund och vaknade med sitt vanliga leende

Mammalunch på schema här idag, hoppas du får en bra dag och hinner vila!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-18 08:05:58 följande:
    Va jobbigt med förkylningen. Hoppas du fick sova bra efter sista amningen. Vår natt blev helt ok iaf. Var nog nestet som hon saknade. Kör det ett tag till. Öppnat det längst ner så det är ju tillräckligt långt och hon gillar nog när det är ombonat helt enkelt. Vi har ju originalet också och det är rätt stort då man släpper ut det. VIsst har ni fortfarande nest?

Ha en mysig lunch och bra dag!

Kram
    Ja, vi har fortfarande nestet i sängen, precis som du skriver vi har öppnat den nere och den fungerar fortfarande. Annars blir sängen plötsligt väldigt stor utan nest... I natt la jag en kudde under den också, så han skulle ha lite lättare med täppan. Ja ja, inte mycket mer att göra än att använda näsdroppar, rensa näsan och vänta tills det går över....

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-18 20:45:22 följande:

Hej!

Hur är det med er alla? Ensam hemma ikväll och slappar just nu i soffan. Lovisa sov 19.15 och storasyster en timme senare. Känner mig himla nöjd. Storasyster fick vara med vid nattningen av Lovisa (gick jättebra) och fick sen mysa med mig i soffan ett tag innan hon gick och la sig. Funkade hur bra som helst, hon är världens bästa storasyster, är så gullig med Lovisa och Lovisa avgudar henne! Så underbart att se att de redan har kul ihop och tycker så mycket om varandra.

Håll tummen att Lovisa sover bättre idag nu då hon fått tillbaka sitt nest igen.

Kramar till er alla smile1.gif

Så skönt när allt går bra och jag kan tänka mig vilken lycka det måste vara att se att syskonkärlek redan finns <3.

Vi hade en bra dag med en trevlig lunch och glada bebisar! Victor sov faktiskt hela tre timmar idag, han somnade kl 19, hoppas att han kan sova längre än igår och inte blir lika störd av nästäppan. I morgon ska vi träffa mammagruppen, inget mer inbokat.

Hoppas vi alla får en bättre natt!

Kram
  • Irma01

God morgon!

Lelle, eft tips när du börjar sedan ge riktig mat och orkar inte med lukten, köp en blöjhink om du inte redan har en! Vi har en sådan och en vanlig hink där vi kastar kissblöjor (för att spara plats i den andra då dessa refill är rätt dyra).

Bra natt här, började dock med att Victor vaknade 22.30 så jag tänkte att det skulle bli en till varann timmes natt men efter att han ammat en lång stund så somnade han direkt igen och vaknade inte förrän halv fem för amning igen. Otroligt lyxigt att få sova 6 timmar i sträck...

Hur har ni haft det i natt?

Kram

• Irma01
    lelle75 skrev 2015-03-19 17:26:39 följande:

Till er som har Bugabovagn och adapter. Den är så dyr och man tycker ju att den borde gjorts lite smidigare eller är jag som gör fel? När man ska förkorta "handtaget" som man håller i när man kör vagnen så fastnar den ofta på ena sidan (vet hur man gör för att få den i rätt läge igen) men ändå, hur är det för er? Likaså när man ska fälla ner handtaget (för att få in den i bilen) när man trycker på de små piggarna och sedan drar uppåt, det går inte alls smidigt här, hur är det för er? Och när man ska sätta ner babyskyddet i adaptern så är det så krångligt att "pricka rätt", det gäller liksom att ha tur tycker jag (vilket jag alltid hade i början) men nu får jag försöka flera ggr innan jag lyckas och det blir tungt för ryggen (här kan jag säkert öva lite mer för att pricka rätt). Är det ngn mer som har samma problem eller är det fel på min vagn?

Kan inte tycka att det är speciellt svårt... Visst kan det fastna ibland men för det mesta är jag oerhörd nöjd o tycker att den var värd sitt pris (8 000).
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015