villsågärna38 skrev 2015-03-17 06:54:19 följande:
Johjen - hur har ni det? Våra små gick ju in i Relationships nu precis. Märker ni nåt? Vi märker stor skillnad sen ett par dar. Mer frustrerad och gnällig Lovisa men sover ok iaf även om lite ökat närhetsbehov. Ammade 00 och 03 och hon somnade 19. Grät då jag lämnade rummet eller gick ifrån henne igår och läste att det var normalt. De börjar förstå avstånd nu och hur små de är i den stora världen och hur långt bort mamma t ex kan vara. Lilla gumman!! Hur är det med Adam? Har du sovit?
Kram
Vi har det bra tack! I går testade vi att Adam fick sova i spjälsängen i sitt egna rum, dock med mig på madrass bredvid. Han somnade 20.30 och sov till 03!! Sen till 06 och vaknade för natten 07. Så han blir uppenbarligen störd av sambon och hunden på natten och behöver nu en större säng, vi hade ju byggt en egen liten crib till honom men den börjar bli för liten, inte på längden men tvären. Dock blir det väldigt trångt om jag ska ligga på madrass i Adams rum då man inte ens kan öppna dörren då så vi funderar på om vi ska flytta spjälsängen och skötbordet till vårt sovrum och sambons del av dubbelsängen, bara två 90 sängar som står bredvid varandra, till Adams rum till han blir lite större och får sova helt själv.
Har inte märkt så mycket av fasen men bortsett från igår och söndags har jag haft två väldigt jobbiga veckor med mycket gnäll och han vaknade ju varannan timme på natten. Kan det vara så att han kom in i fasen lite tidigare och jag redan haft min beskärda del?
Kan dock hålla med om att Adam ska ha koll på.mig och får flytta med honom när jag gör olika saker i huset och protesterar om han blir själv för länge.
Hoppas denna fas är lindrig för er och oss! Ska läsa på lite igen.
Kram