Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Jag har en bekant som ständigt tjatar varje gång vi ses, om att jag inte ska försöka att söva Alice aktivt genom promenader. Hon anser nämligen att om Alice inte somnar av sig själv, t.ex på en lekmatta så är hon inte tillräckligt trött. Likaså på kvällen tycker hon inte att jag ska lägga henne så tidigt som vid 19:00. Hon tror att om jag håller henne vaken till 00:00 så kommer hon att sova hela natten utan att vakna. Hennes dotter som är snart 4,5 månad sover nämligen mellan 00:00-8:00/9:00 utan att vakna. Hon somnar väldigt lätt även på dagen, har sett när hennes tös somnar när hon håller henne rakt ut i luften :)
Vad tycker ni andra, är det ngt som man bör testa, är mest nyfiken på vad ni har för åsikt kring detta? Själv skulle jag aldrig utsätta Alice för sådan tortyr och försöka att hålla henne vaken fast jag vet att hon vill sova. Jag dömer aldrig ngn annan och anser att man får göra precis som man vill med sitt eget barn.
Hur många timmar per natt sover era små?
Kram
Douglas har som mest sovit 4.5 h på natten men vaknar nu varannan h, Irma nämnde att det kunde vara eventfasen och det är nog korrekt
Har hört att barn som får ersättning brukar sova lite längre kanske får hennes baby ersättning eller gröt så hon är mätt längre.