• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

God morgon tjejer!

Hoppas alla har sovit gott och känner sig relativt pigga. 
    Idag blir Victor 6 månader, helt ofattbart att tänka sig att man gick runt som en flodhäst på BB dena tid för ett halvår sedan Flört.

Vi ska strax iväg till Babysim, och vi har faktiskt anmält honom till steg 2, så han kommer även att gå mars till maj, så blir det paus under sommaren av naturliga skäl. Känns ju kul att ha något som vi gör tillsammans hela familjen, och han verkar ju gilla det.

Igår var Victor och jag och hälsade på ett gäng fyra veckors valpar, och det var bara för roligt att se vilket leende Victor visade när han såg hundarna. Han är ju van, men man blir varm inombords när man ser vilken kontakt det kan finnas mellan barn och djur. Valpen flyttar in under Påsk helgen om allt går bra, så spännande!

Annars kommer vi att ta det lugnt under helgen (mamma här vill gärna hinna titta lite på skidskytte VM...) och på måndag åker vi ner till Skåne, Victor, hunden och jag för några dagar hos goda vänner, ska bli så trevligt att byta lite miljö, och bra träning för Victor inför resan till Frankrike Solig

Vad har ni för planer denna helg?

Kram!

• Irma01
    Danisen skrev 2015-03-07 10:35:32 följande:

Nu har vi precis kommit hem från babysim smile1.gif det gillades av fröken. Som nu är helt utslagen smile5.gif

Kul! Vi är just på väg dit
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-03-07 12:54:38 följande:
    Grattis lille Victor! ????
    Tack!
  • Irma01

Stort tack för alla grattisar

Stora killen sover nu och mamma & pappa tittar på Mello...

Var på babysim idag och oj vad roligt han hade! Gjorde en 3 sekunders dyk, gick jättefint. Ska bli så kul att gå nästa steg snart och se hur det går.

Hoppas alla har haft en trevlig lördag, kram på er!

• Irma01
    johjen skrev 2015-03-08 11:45:01 följande:

Hej vänner!

Har det hur bra som helst på vår lilla roadtrip men på vår promenad nu innan vi ska åka från hotellet märker vi att Adam inte alls vill åka i liggdelen längre. Har varit med om det tidigare i veckan också då han skrek på halva långpromenaden med en annan mamma.. Är det för tidigt att byta till sittdelen? Adam är ju 5 månader imorgon och ganska lång för sin ålder, ca 70 cm (ska mäta på tisdag). Har en Bugaboo Buffalo.

Eftersom sittdelen är skalformad så kan man byta redan från 4 månader! Så det är bara att byta

Kul att ni har det bra!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-08 11:58:03 följande:

Grattis i efterskott till lille Victor smile1.gif Kram

Tack!!
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-03-08 20:48:10 följande:
    Behövs det ngn åkpåse till sittdelen eller funkar vilken åkpåse som helst? Eller räcker det med filt över?
    Vi använder samma åkpåse. Inga problem! Snart kommer det inte ens att behövas, våren verkar vara på gång . Nåja, något bakslag kommer väl...

Oerhört nöjd med Bugaboo då sittdelen går så lätt att använda "tidigt"!

Har inte än hittat en enda sak som jag inte gillar med denna vagn!
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-03-09 01:26:43 följande:
    Vilken vagn har ni? Verkligen skönt med Heddas sömn! Alice sover "bra" första passet, alltid ca fyra timmar. Men sen är det liksom kört. Om hon sover tre timmar andra passet så blir man väldigt nöjd. Men hon sover väldigt mycket på dagen så när det ändras kanske hon sover bättre på natten.

Irma - visst sa du att promenad på förmiddagen gör att de sover bättre på natten? Vet du hur det kommer sig och varför? (Nu funkar vagnen här igen- tack och lov!) Finns det några andra tips för bättre dygnsrytm? På dagen när hon ammat så kan hon sova väldigt länge på mitt bröst, typ två timmar. Om jag lägger henne själv så vaknar hon alltid nästan direkt. Hur tycker ni andra att jag ska fortsätta att göra, lägga ner henne eller låta henne att sova på bröstet? Dessutom äter hon bara från ett bröst åt gången och somnar efter det. Är det viktigt att amma från båda brösten vid ett och samma tillfälle? (Med undantag på natten)

Kram
    Hej!

Promenaden runt kl 9 eller kl 10 har hjälpt med dygnsrytmen här absolut. Varför är för att du markerar med ljuset och aktiviteten att det är skillnad med natt. Dessutom har det för oss varit perfekt tid för en sovpass. V vaknar runt kl 6.30, är pigg men runt 9/10 märker man att han blir trött och då är vagnen kanon!

Jag ammar aldrig med båda brösten, alltid med bara 1 åt gången. Skulle låta henne sova, det kommer att ändra sig av sig självt.

Det påverkar inte natt sömnen heller. Vilken tid lägger ni henne? Är hon trött då?

Kram!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-03-09 07:40:42 följande:

Å jag blir snart galen av att inte få sova något längre sammanhängande! Adam har sedan ett tag tillbaka vaknat varann till var tredje timme på natten och jag får aldrig någon djupsömn. Förut sov han alltid minst 4 ibland 5-6 timmar första passet på natten men nu max 3. Dröjer jag då någon timme med att själv lägga mig så får jag kanske 2 h innan han vaknar. Han somnar dock om fort och äter inte så länge men att ständigt vakna hela tiden gör ju att man aldrig får den djupa sömnen. Eftersom jag liggammar på natten kan det t o m hända att jag slumrar under amningen men vaknar då efter någon timme och lägger honom i hans säng. Sen vaknar han igen inom 1-2 timmar.. Han tar ju inte napp heller så han har säkert stort snuttbehov. Låter så underbart ni som har barn som sover hela nätter.. En dag så..

Kram

Förstår dig...kan det vara en tand? I natt vaknade också Victor vid midnatt, halv två och halv tre! Lät täppt, så gav faktiskt saltlösning mitt i natten, han ammade en liten stund och fick sova bredvid mig till halv sex då jag lyfte honom i sin säng. Sedan vaknade han kl halv sju hur glad som helst...vet inte vad det var som hände.

Väldigt varierande på nätterna just nu...få se om det blir bättre när denna fas (Relationships) slutar idag. Undrar också om han någonsin kommer att sova en hel natt Flört...

Kram på dig!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015