Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
skönt att det funkar för er igen
![smile1.gif](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
![smile4.gif](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
Kanske kan vara ett sätt att bryta matningen med. Jag spånar bara lite. Du vet säkert bäst själv och har säkert prövat allt.
Hoppas att det blir bättre för oss snart!
Kram
Usch ingen bra natt här och Adam har varit väldigt förkyld. Kom inte till ro alls vid läggdags och jag fick halvsitta med honom i famnen innan han kunde somna. Sen vaknat skrikande några gånger trots att vi höjt kortändan på hans säng och tror han hellre vill ha närhet än att ligga med huvudet högt. Fått spraya näsan inför varje amning och han har säkert ätit 6-7 ggr i natt. Sov dock från 5-7:30 så det är väl det som jag har sovit sammanhängande ungefär.. Letar efter physiomer men den verkar vara slut överallt?
Hej tjejer!
Hann inte in här på hela dagen igår men oj vad ni är flitiga!! Låter som flera av er har det jobigt med förkylningar och sömnlösa nätter, all styrka till er! Har nästan dåligt samvete för att jag har det för bra och vågar inte riktigt skriva om vår situation för att jag inte vill provocera er som har det tufft. Om ni undrar varför jag inte delar med mig så mycket...
Har några frågor som säkert är väldigt basic men jag är ju total nybörjare så jag frågar er experter (och ber om ursäkt för dumma frågor)
- Smakportioner - hur gör man för att riktigt komma igång och få dem att äta mer och mer? Jag har hållit på i några veckor nu men tycker inte det går framåt, det mesta kommer fortfarande ut och tror egentligen inte hon får i sig något alls Ska man truga längre, ge portioner flera gånger om dagen eller vad?
- Ljud - är det fler som har bebisar som låter som Darth Vader?? Hedda har ett nytt ljud sedan någon vecka tillbaka, hon låter verkligen som ett monster med ett gurglande väsande ljud långt ner i halsen och i affären tittar folk konstigt på henne och tror hon håller på att kvävas eller nåt Tycker själv det är hysteriskt roligt men det måste ju verkligen skava nere i halsen!
- Blöjbyte - Ska man tvätta med rengöringsservetter varje gång, dvs även vid kissblöja? Säkert urdum fråga men jag tycker Hedda blir irriterad av för mycket rengörande men det är klart man vill ta bort kisset liksom... Hur gör ni?
Kramar och trevlig måndag på er!
Javisst du har ju rätt, tråden är till för både positiva och negativa saker det är bara en känsla jag har... Ska försöka komma över den!
Och underbart att ni har det bra förstås! Det har ju vi också vilket jag är supertacksam för.
Tack för tips om smakisar, kanske jag som är lite otålig Jag har bara testat banan, morot och avokado. Avokado hatade hon men jag tror det var för att det fastnade i gommen och hon klöktes hela tiden
Kram