lelle75 skrev 2015-02-07 10:13:14 följande:
Ja ha, då vet jag men konstigt att bvc sa det till mig. Det är väldigt varierande hur mycket hon sover på dagen men oftast på mitt bröst. Just igår blev jag hungrig och lade ner henne i sin säng och hon sov vidare ca två timmar (brukar ju inte hända). Det där med ljus och ljud är jag stenhård med. Dessvärre funkar inte promenad, vi gick ut igår men hon gnällde hela promenaden. Hon gillar inte när det är trångt av ngn märklig anledning. Donkeyn är ju trång och med fårskinn i så kan hon inte sträcka på armarna. Har inget annat som håller henne varm i vagnen och det känns onödigt att köpa ytterligare en ny åkpåse för så kort tid. Måste hitta en annan lösning. Hon gillar vagnen utan fårskinn.
Blev som jag trodde med sömnen, ngn kvart hit eller dit som inte gör ngn nytta. Kram
Om hon har stort närhetsbehov så kanske det är det som gör att hon inte gillar vagnen så bra, kanske ska ta med henne på promenad i bärsele ist? Har du baby Björn one? Den avlastar axlarna bra med ett höftbälte. Kan ju bli tungt annars. Sen kanske hon sover mer på dan eftersom hon får sova på ditt bröst då eller gör hon det även på natten? Det kan ju vara bra att öva lite på att sova själv även på dan så en ide är att testa lägga ifrån henne på dan lite oftare, försöka få henne att sova själv ist iaf ett par ggr. Mamaroo är bra att sova i på dan om det är svårt.
När de väl fått en ordentlig dygnsrytm och somnar på kvällen och förlägger mesta delen av sömnen på natten blir det en annan sak. Då kommer hon fortfarande att sova på dan men inte lika mycket eftersom hon sover det mesta på natten. Det är ju ändå ett visst antal timmar som ska fördelas på dygnet om du förstår vad jag menar
Det kommer med tiden!
Hur sov hon i natt den lilla? Var hon vaken mkt, därför du inte sovit? Lovisa ammade vid 5.30 och sov sen till 07 då vi gick upp så jag har haft en bra natt i natt. Kram