• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

lelle75 skrev 2015-01-26 22:32:54 följande:

Jag förstår, kanske utan ärm för att det ska vara smidigt så klart. Alice gillar ju inte när man klär på henne just på armarna så det hade ju varit bra med en ärmlös. Men är rädd för att hon ska frysa och vakna av det. Får nog bli en med lång ärm ändå :)

Maja sover i babynest mellan oss så hon fryser inte iaf . Har bra temperatur i sovrummet. Hon vaknar oftast bara när hon vill ha mat hehe. Tillräckligt ofta
  • Danisen

Halleda vad ni skrivit tjejer inte läst allt.Hinner inte nu heller. Men jag skickar massa kramar till er alla fantastiska mammor <3

Jag är dö spänd på morgon dagen, t.om nervös. Maja ska få sitt 3 månaders vaccin. Vet ni hur snabbt efter sprutorna dom eventuellt kan få feber? Jag har köpt hem alvedon om I fall att. Men har minsann glömt sån doserings sked eller vad det heter?! Får köra inom apoteket på vägen hem tror jag.

• Danisen
    Irma01 skrev 2015-01-27 18:59:32 följande:

Vi har en ny fenomen här hemma sedan några dagar...

När det är dags för kvällsamningen innan läggdags så har Victor börjat med att skrika och gråta och vägrar ta bröstet. Har då hållit honom och försökte lugna, och i vissa fall har det gått efter ett tag, men i vissa fall har han bara lugnat sig när jag har lagt honom, utan att han har ammat... verkar som att han blir trött jättefort.

Nu har han somnat utan att ha ätit, så han borde vakna tidigare, men han blev bara mer oh mer hysteriskt i min famn, så det kändes inte som någon idé att fortsätta försöka.

Någon som känner igen sig?

VSG, när började ni med lite mer planerade sovstunder under dagen med storsystern? Tycker inte att Victor sover tillräckligt på dagen. Han sover i bilen och under promenaden, och även oftast en pass på max 1 timme i min famn, men inte alltid.

Kram!

Så har Maja hållt på senaste dagarna. Först bara på kvällen men sen även idag när vi va på babymassage ööh... får gÅ med henne och vyssa med bröstet i munnen typ... jobbigt.
  • Danisen

Blööö vilken natt!! Hon åy mest hela tiden tycker jag. Eller ville sutta... så mest har det blivit tutten i munnen. Hon har iaf sovit bra. Men inte jag, så som det brukar vara haha!!

Sitter och ammar ska köra till bvc om en halvtimme ca. Hade önskat att hon tog en power nap innan. Får se om hon somnar i bilen Och sover lite i väntrummet.

• Danisen

Vad smörjer ni in era små bebisar med? Gärna tips på ekologiska produkter

• Danisen

Ingen som smörjer in sin bebis ? Hon har jätte känslig hud och även fått böjvecksexem ööööh!! Smörjer just nu med kokosolja, men behöver nog något ännu fetare som sugs upp lättare i huden ge mig lite tips är ni söTa.

Kram kram

• Danisen

hon har ingenting i blöjområdet. Men har fått i böjvecken. Jag använder olja men räcker inte behöver någon fetare om ni förstår hur jag menar hehe. Inotyol har jag hemma sedan hon hade skenan. Kanske Kan ta den i böjvecken med?

• Danisen
    Jenkis skrev 2015-01-29 07:06:23 följande:

Urtekram är ekologiska och har bra priser. Bodystore har dem nedsatta just nu dessutom. Har köpt på mig lite

Just nu kör jag Weleda baby Calendula.

Men vilken kräm? Jag har urtekrams Baby tvål och weledas olja och nappy change salva alla de är grymma. Men har dom extra fet salva till barn? Vet att weledas wind and weather cream ska vara bra, men vet inte om den går ner i huden eller ligger utanpå och skyddar bara. Vet du?
  • Danisen

Hon är torr i huden med, badar 1 gång i veckan. Allra allra max 2ggr. Var på bvc igår. Det är så lite hon har så jag skulle bara smörja. Hada locobase nu innan iom exemen den är jätte bra. så egentligen vill jag ha en sån fet salva som är ekologisk ska sätta mig och googla. Tack för era tips!

• Danisen

Massa kramar till dig Irma01 <3 jag har inget att inflika mer än att jag håller med resten av tjejerna.

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015