Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur hjälper man bebisar med slem i halsen?
Hur hjälper man bebisar med slem i halsen?
Måste bara berätta en söt grej När jag hämtade på dagis idag så var Lovisa vaken hela tiden i vagnen. Var nöjd på väg dit (hon har en kudde i ryggen nu så hon ser rätt bra) och låg så snällt och väntade medan jag hämtade storasysters saker inne. Sen gav vi oss av hemåt och eftersom det snöade fällde jag upp båda suffletterna. Då sitter de omlott och ser inte varandra. Lovisa började gallskrika och jag försökte sjunga och vifta med en skallra. Inget funkade. Då sa storasyster - Jag vill titta på Lovisa! Och så fällde hon ner sufletten så de såg varandra igen. Då blev Lovisa tyst med en gång och började prata istället Mammahjärtat smälte
Danisen - näsfrida är ju bra också om hon har slem i näsan.
Mys <3
Jag har näsfrida och en vanlig traditionell sug har använt de. Men hennes slem är längre Ner i halsen. Så det kommer inte upp liksom. Ska försöka kolla så hon inte är svullen i halsen..
en kompis sa att det är lättare om dom sover på sidan. Det har fungerat rätt bra idag. Blir värre när hon hamnar på rygg.
Kram
Hej. Många som har det kämpigt. Kram !!
Jag har börjat lägga lilltjejen vid kl 20, vi byter blöja och lägger oss o ammar o sjunger vaggvisor. Hon somnar efter 10 min och ibland går jag upp och ibland somnar jag med hehe. Ammar sedan ca kl 00:30, 03:30, 06, 07 och sen sover hon till 10. Däremellan har jag fått sova bra.
Jag kör enbart med helamning och märker inte att hon är mer hungrig nu än när hon fick ersättning till kvällen. Antalet amning ar är ungefär som innan men tiderna kan variera.
Hur ger ni semper droppar? Står att de ska ges i mat eller dryck. Men jag ammar bara.
Nästoalett vågar jag inte nu. Sprayade innan med den jag har. Hon fick panik och fick inte luft. Jag blev så jäkla rädd alltså. Slemmet va ivägen i halsen. Kom ut ur munnen så det var ju bra. men jag blev alldeles för rädd. Vet inte om jag vågar använda den igen nu. Hur ska jag göra om det händer igen Liksom? Än så länge äter hon som vanligt iom hon ligger på sidan. Har lagt henne helt på sidan idag. Rosslar när hon hamnar på rygg. Ska ge henne droppar nu några gånger inför natten. Har det hemma med. Kram
Det är så de gör på sjukhus så du behöver inte vara rädd. Det låter värre än vad det är. Det är normalt att de frustar och hostar osv. Felet vi föräldrar ofta gör är att vi tar ett par droppar när det behövs mkt mer för att skölja rent. Om du tycker att hon börjar kämpa med andningen däremot, det börjar pipa osv så ska du söka hjälp. Kram
Hej alla fina mammor i tråden. Läste den här texten och kände att jag ville dela med mig.
Hoppas ni har en fin kväll med era små underverk. Kram
www.popsugar.com/moms/Motherhood-Strongest-Bond-36728831
God morgon! Ligger i sängen och är vaken, vill gå upp, men två tjejer sover bredvid och på mig De får göra det en stund till! Lovisa somnade 20 och ammade första ggn vid 04 i natt så jag är pigg. Härligt!
Ha en skön dag idag i snön!!
Kramar
Tack Irma. Natten var ganska bra, Alice sov bra och vaknade inte lika ofta pga av nästäppan. Tyvärr så var jag övertrött så att det snurrade i huvudet och somnade först vid 4-tiden, men fick sova i varje fall ett par timmar :) kram