Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Sira, jag har inte 40 års krisat ännu men har inte riktigt haft tid! Och så tänker jag, vad är alternativet att inte fylls 40?
Tack för ert medlidande gällande min pms, pmdd. Jag trodde länge att jag var deprimerad på riktigt och åt för 10 år sedan antidepressiva på heltid men börjar förstå att mitt mående gick i cykler och att jag mår bra resterande tid i månaden. Att vara gravid och amma vad fantastiskt för mig rent pmsigt! Eftersom jag har den kraftigare varianten av pms har jag fått antidepressiva mot det som man äter från ägglossning till mensstart men de jag fick sist gjorde mig paranoid istället. Har nu inte ätit någon form av medicin under några år och som jag skrev förut har min pms förändrats till att bli lite mer utåtagerad men fortfarande vill jag dra täcket över huvudet några dagar i månaden. Förstående sambo och att planera mitt liv runt pms underlättar!
Villsågärna, följer din resa med biokemiska hormoner med spänning! Tyvärr hört mycket om folk som blivit sämre med progesteronkräm men kanske inte fått rätt diagnos från början? Håller tummarna!
Irma, verkar som det känns ok att jobba för dig? Visst är det konstigt när man går från att vara hemma tillbaka till jobbet igen? Jag har ju också ett sådant jobb där jag egentligen inte kan jobba deltid då jag inte kan lyfta bort några arbetsuppgifter utan ska enligt min chef leverera good enough och ge mina uppdragsgivare längre ledtider. Lätt när man jobbar med det som jag gör och folk behöver hjälp och stöd stup i kvarten. Men ändå valt att jobba 80 % vilket innebär att jag är helledig en dag i veckan vilket är skönt eftersom jag pendlar en bit.
Nu måste jag göra i mig och snart åka till jobbet efter nästan en veckas ledighet! Tur att jag är ledig imorgon igen..
Kram på er alla fina!
Styrkekramar till dig!!