• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-03-17 07:13:43 följande:

Så behöver det inte alls vara. Bästa vännens barn är mjölkproteinallergiskt och hon tar också medicin med laktos. Enligt hennes läkare påverkar det ej. Det är högst ovanligt att bebisar och små barn är laktosintoleranta. Det är inte samma sak som mjölkproteinallergi.

okej! Nä, det vet jag att det inte är. Är själv laktosintolerant.
  • Danisen

Laktosfria produkter innehåller mjölkprotein. Alltså måste du fortsätta äta mjölkfritt, räcker inte med laktosfritt tyvärr

• Danisen

Ett tips: Det finns ekologisk solkräm för bebisar apotea.se har t.ex eco cosmetics produkter (ansikts rengöringen och dagkrämen använder jag, riktigt bra) de kommer vi att använda till Maja när vi ska till Italien. Och givetvis solhatt/keps och ha uv-dräkt Med tänkte jag.

• Danisen

Jag har börjat träna efter Olga Rönnbergs bok: träning för nyblivna mammor. Halleda vilken träning, redan på steg 1 haha. Å vilken träningsvärk jag har . Märker att det gör nytta. Har kört efter mamma mage appen men nä... olgas är bättre .

• Danisen
    lelle75 skrev 2015-03-19 21:09:46 följande:

Är det ngt man kan göra hemma? träning känns avlägset och blä just nu. Men måste komma igång..

Jepp, hemma . Har Maja på golvet på en filt brevid mig . Måste tighta till kroppen, framförallt magen och bli av med kärlekshandtagen, så kanske man kan visa sig mer lättklädd i sommar.
  • Danisen
    johjen skrev 2015-03-19 21:17:20 följande:

Har också börjat träna efter den! Än så länge har jag inte hunnit träna igenom hela första delen, kört alla övningar men inte alla set, men ska försöka göra det imorgon förmiddag innan sambon går till jobbet. Följer henne på Facebook också och blir inspirerad!

Man får göra de man hinner . Jag hann värma upp och göra alla övningar och set fram till pilatesbollen. Där vaknade tösen Och var vrålhungrig. Så ingen stretching idag . Men men... jag gillar henne. Ska göra mitt bästa för att följa hennes schema. Imorgon är det promenad på schemat. Får bli efter dressyrtävlingen. Syrran ska rida här på ridhuset intill oss. Stora tävlingar i helgen
  • Danisen

Maja har börjat sova ca 1-1,5h totalt under dagen nu. Sover möjligtvis längre om vi gått långrunda med vagnen. Sover bättre på nätterna nu .

Imorgon är det barnloppis (apropå ingenting, haha!)

efter babysim ska bli kul.

• Danisen
    johjen skrev 2015-03-21 06:20:53 följande:

Hur många gånger sover hon? Adam sover tre gånger normalt men igår blev det bara två..

Allt från 1 till 3 gånger. Fram till 18 ungefär. Sen är det olika om hon somnar innan läggdags vid 19-20 tiden. Igår somnade hon en stund hos sin pappa i runt 18.30 i ca 15 min å så kan det vara någon gång till och ammaS där emellan sen sover hon för natten .
  • Danisen

Det börjar märkas på hennes bajs att hon äter annat nu hehe... luktar illa och är annan konsistens haha. Och mer sällan...!

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-03-24 09:48:12 följande:

Hej vänner!

Oj va dött det var här är det solen som drar kanske?

Själv sitter jag med färg i håret idag. Har hela fm ledig idag, Lovisa är med sin pappa. Så underbart!!

Lovisa har blivit förkyld tyvärr men rätt mild variant. Sover bra bara hon får sova bredvid mig. Somnade 19 igår, ammade 22 och sov till 06!! Underbart!! Försökte få henne att sova själv efter 22 men det blev bara gråt och när hon fick ligga bredvid mig somnade hon med en gång så bara gilla läget. Förkylningen säkert. Nu hoppas vi på att vara friska till nästa vecka då vi åker till solen.

Hur är det med er andra?

Kram

Hej hej!

vi har tyvärr ingen sol idag igår var det super duper fint.

Awwe stackars liten att bli förkyld igen. Hoppas att det går över snabbt, framförallt nu när ni ska på semester. Vi åker till Italien i juni. Måste fixa pass

Hur gör ni om Lovisa är med sin pappa flera timmar i sträck? Pumpat om i fall att?

Jag kan nog lämna någon timme. Hon äter gärna lite puré iaf. Igår provade jag lite vatten på sked, hon sög i sig. Sen tänkte jag äsch jag tar lite i en flaska. Å hon tog flaskan halleda så glad jag blev . Aldrig hänt. Hade stl 1 på nappen så hon fick inte i sig så mycket, men hon tog flaskan wiiiee så glad jag blev. När Maja blir 6 månader ska vi till gbg och kolla på Johan Glans å då ska hon sova hos sin mormor. Jag har varit lite stressad om hur vi skulle göra. Kvällen och natten är värst. Men tar hon flaskan i fortsättningen med så blir det nog bra . Hoppas jag.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015