• villsågärna38

Hej! Hur är det med er? Hur mår du Johjen?

Vi hade en jättemysig julafton. Ingen stress och bråk. Alla hjälptes åt. Bara tre barn och sex vuxna så lagom stojigt med. Blev alldeles för många julklappar bara. Men det är ju ett problem man kan leva med Enda jobbiga var att äldsta dottern var så förväntansfull kvällen innan att hon vaknade 3.30!! Var vaken en timme med min man innan hon somnade om igen men kunde bara sova till 07 så hon behövde sova på dan igår och ville inte det. Fick sätta mig i bilen med henne och åka till affären och köpa godis till tomten Då somnade hon på ett kick och fick sova på uppfarten i en timme.

Lovisa som sovit bra några nätter och mått bra igen har haft kolik i natt däremot ont i magen i två timmar. Gråtit och snyftat och pruttat. Sen sovit på mig sen kl 03. Sover fortfarande bredvid mig. Lilla gumman! Förra veckan var också jobbig. Vi upptäkte då att hon inte tål soja heller. Hon fick Sempers mjölkfria välling och pröva sojayoghurt som hon gillade. Funkade inte alls. Dålig i magen och orolig nattsömn. Rosslig. (Hon har ju varit så mycket förkyld i höst med. Försvann då hon slutade med mjölk.) Bytte till Enago välling (utan sojaprotein) och slutade medt sojaprodukter och då blev hon bra efter ett par dar. Förutom i natt men hon kan ju ha kommit åt nån chokladbit eller bit köttbulle eller nåt av misstag från de stora barnen eller så. Tycker så synd om henne. Hon är ju så matglad. Vill smaka allt och får ju inte. En utmaning det här med ett allergiskt barn. Testade även mandelmjölk igår i hennes köttbullar så kan ju även vara det. Får se. Lugnt sen kl 03 iaf som tur är!

Alla sover här! Ska gå upp snart, kaffesugen, men myser lite i sängen

Ha en underbar juldag!

Stora kramar

• villsågärna38

Precis varit hos vår gulliga husläkare. Hon är bäst helt enkelt. Tog allt med Lovisa på allvar och håller ihop hennes utredning av magen. Har ju tagit glutentest innan som var neg och nu togs det två rör till. Från lilla fingret men det gick bra. Nu kollas mjölk, soja, ägg, torsk. Tror det var kyckling med. Kan ev inte visa nåt och ändå vara så att hon är allergisk men nu har vi iaf tagit steg ett. Pricktest steg två isf. Lovisa mår bra igen nu med. Tar tre dar så är hon bra i magen igen. Var en korv hon smakade på julafton som hade torrmjölk. Inte lätt alltid att hålla koll på vad hon får tag i...

Själv har jag ramlat i vår trappa (igår kväll) och är helt blåslagen på rumpan Blålilasvart skinka! Och ont i svanskotan. Hjälp! Sov knappt i natt men bättre nu. Och inget brutet iaf eller så. Tar det lungt idag.

Mysdag och pulkabacke (för alla utom mig) på schemat här idag

Kram

• villsågärna38

Hej vänner!

Tack Irma och Karlsson. Mår ok men rätt ont. Sovit dåligt. Men hoppas der snart blir bättre. Allt bra med alla andra här iaf

Irma - känner igen der där. Det är mysigt med gäster men skönt när de åker med Vi har också haft besök en vecka men bara av farmor och farfar. Och de är fantastiskt gulliga och hjälpsamma.

Är kusinen två år? Rätt jobbig ålder ibland vill jag minnas Känner igen det där med habegäret. He, he!! Inte så kul för omgivningen alltid. Jul blir ju lite komplicerat på så vis med paket och kanske även uppmärksamheten från far och morföräldrar.

Ja bara njuta in i det sista. Förstår dig precis!! Två månader är ju inte illa om man är egen.

Kelsson - stackars liten. Hur går det på natten? Brukar ju vara då det blir jobbigt. Hoppas han snart är ok!

Johjen - kul med syskonförsök!! Slutade av samma anledning vid 16 mån.

Kram

• villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-12-30 13:51:17 följande:

Visste att jag glömde kommentera något .

lisodan: Välkommen o grattis

Irma: Tack

Känner igen det där med allt är mitt, kusinen här har fortfarande samma "fas" lite tråkigt att hälsa på där då...

VSG: Nätterna är också helt ok var bara jobbigt att behöva väcka honom för att få i honom medicin . Han ska ha sista dosen kring midnatt o jag gick aldrig o la mig före det (vaknar jag så kan jag inte somna om) o trodde i min enfald att jag skulle vara så trött att jag skulle somna på en gång när jag väl gick o lade mig men riktigt så gick det inte. Somnade först kring 01.30 är nu något trött trots att Niilo sov snällt från midnatt till nästan åtta på morgonen.

Oj va jobbigt! Är det nåt special för att han är så liten? Vår äldsta fick första antibiotikan som 2,5 åring och då var der ok att ge 08 - 14 och 20 så vi har aldrig behövt ge nåt annat än smärtstillande på natten. Tufft att inte somna om. Brukar inte ha det problemet men förstår att det måstematcher jättetufft. Fick ni Kåvepenin? Får ni i honom det? Vi har ju fått ge amimox varje gång då äldsta tjejen bara kräks av Kåvepenin. Nackdelen med amimox är att det ska ges 10 dagar ist för fem visste inte första läkaren vi träffade så då fick hon tillbaka öroninflammationen med en gång igen och ny kur på fem dagar till innan vi träffade en läkare som kunde sitt jobb. Visst inte ovanligt att de blandar ihop dagarna här har jag hört! Hoppas ni får till det på första försöket. Och lugna nätter. Ni fick kanske hjälp innan hög feber och spruckna trumhinnor? Hoppas han blir frisk snart!

Kram
  • villsågärna38

Irma - stort grattis till lille Victors första steg!! Gud va sött att han hållt er i lillfingret förrut. Lovisa har vi ju fått jaga mest hela tiden tidigare men hon har börjat bli mer reserverad nu för främlingar (superblyg/nästan rädd för okända män) så hon håller min hand då vi är ute bland folk. Så himla mysigt

Två kindtänder som brutit igenom här idag. Lovisa har inte velat vara utan napp på några dar så det förklarar ju varför. Skönt det inte var nåt annat. Väntar även på vattkoppor här. 2-3 veckors inkubationstid och hon blev nog smittad den 21/12. Hoppas vi klarar oss förbi nyårsafton iaf

Ha en skön kväll!

Kram

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-12-31 10:14:53 följande:

Tack! Victor har lite av samma period med blyghet just nu faktiskt för okända människor har vi märkt. Från att ha varit väldigt social till mer reserverad. Säkert helt normalt! Han sover lite lite sämre, säkert med tanke på allt som händer och att han börjar gå.

Hoppas ni slipper vattkoppor idag iaf!

Gott Nytt År på er

Det är fullt normalt. Visar på stark anknytning kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015