• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Citrona skrev 2015-12-11 19:58:36 följande:

Tack ;)

Han är 2 veckor. Det var planerat snitt pga medicinska skäl och det gick jättebra förutom att hans lungor var omogna så han vick vara ett tag på Neonatalavdelningen. Nu är vi hemma och det känns gå gott!

Förstår! I vilken vecka är han född? Vår äldsta föddes i v 36 men hade mogna lungor så vi var nån dag extra på vanlig BB bara. Va roligt att det funkar med amningen. Barn är ju olika Kram
  • villsågärna38

Lovisa somnade enkelt i sin säng efter lite mjölkfri välling ikväll. Puh! Hon har varit tagen länge av kräksjukan och började äta ordentligt först igår. Har sista veckan fått sova och somna i vår säng. Typ på mig eller sin pappa. Varit väldigt mammig/pappig och ynklig. Nu är hon mer sitt vanliga jag igen. Mammig/pappig ibland men även väldigt självständig. Är mitt i ett åskmoln enligt wonder weeks men oerhört glad och sprallig idag. Bara ett par små utbrott då hon bråkat med sin syster. Inte lätt om båda vill ha samma leksak samtidigt

Ha en skön helg vänner och hoppas ni alla får mkt sömn, mys och vila

Kram

• villsågärna38
    Sira skrev 2015-12-12 10:46:47 följande:

Tja, jag gick hos psykologen kopplad till ivfkliniken vi var på och det är Landstinget så i den journalen finns den. Nu var det bvc-sköterskan som remitterade, hade inte hon gjort det så hade min bm gjort det så det står i mvc-journalen också...  Ingen idé att utelämna alltså.

Nä då förstår jag. Jäkla Trygg hansa alltså. Väldigt konstigt att det skulle tas med tycker jag. Tycker du gör rätt som behåller det gamla försäkringsbolaget istället. Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-12-12 03:40:21 följande:

Förstår att du är förbannad på läkaren...bra att du har en ny tid hos en du litar på. Glöm inte att du är en fantastisk mamma och att Lovisa är lycklig lottad <3.

Kram!

Tack vännen Hittade inget från dig i inboxen?? Mysko... Testa skicka igen! Kram
  • villsågärna38
    Citrona skrev 2015-12-11 23:06:53 följande:

Han är fullgången 38+0 så vi blev väldigt förvånade,

Kram

Ja det förstår jag. Är allt ok nu med hans lungor? Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-12-12 23:42:05 följande:

Verkar inte fungera från mobilen, så jag återkommer när jag är hemma igen!

Kram

Ingen fara! Ta det då du kan. Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-12-13 01:04:08 följande:

Hej, ikväll har jag varit iväg på julbord på Grand hotel och Perrellis julshow. Väldigt bra, vilken god mat och väldigt bra show. Första gången jag var borta från Douglas mer än 1 h.

Hans pappa hade klarat allt galant. Han har varit väldigt orolig över nattning och att han skulle sakna mig. Han var ledsen en liten stund vid nattning men hade somnat på 15 minuter. Glad att han får lite mer självförtroende gällande Douglas och att han är minst lika bra som jag

Va härligt! Underbart med show och julbord! Ibland måste man iväg några timmar för att pappan ska få en chans. Med mamma hemma blir det inte samma sak. Jag var iväg i somras en kväll då maken nattade båda barnen själv för första gången. Slutade ju amma i juli men började ge ersättning redan i juni. Då var Lovisa åtta månader. Innan dess hade vi lagt varsin eller så jag båda då han var borta eftersom amningen var förknippad med Lovisas läggningsrutin. När jag kom hem hade det funkat hur bra som helst Båda barnen hade nog nästan varit mer exemplariska än vad de brukar vara med mig

Kram
  • villsågärna38

Här har lilla Lovisa gått från att bajsa ca tre ggr per dag (eller mer) och löst (då hon fick mjölk) till magsjuka med diarre och nu verkar magen ha gjort tvärstopp. Vi har ju tagit det lugnt med fibrer och frukt osv sen hon var sjuk men nog lite för lugnt. Igår kväll och nu på morgonen grät hon då hon bajsade Hon är ju inte van vid korvar heller den lilla och det var snarare harlortar igår dvs förstoppning. Idag ska vi ge henne lite movicol junior (har ju det till hennes syster, 1000 ggr bättre än Lactulos) så att det kommer igång och inte blir nåt hårt stopp i tarmen och sen blir det fruktpureer igen. Hoppas vi är på banan sen. Vill absolut inte få problem med förstoppning nu då vi precis fått det att funka med sömnen igen.

Annars allt bra här! Hur är det med er andra idag?

Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015