• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Z

Bell13 skrev 2015-11-09 11:13:44 följande:

Tänkte fråga er som ger välling innan läggdags hur mycket som dricks?

Douglas tog igår plötsligt flaska och jag fick i honom 60 ml.

Han har sovit oroligt inatt och är nu lite förstoppad, han får alltid en propp när jag introducerar ny mat. Tänkte ju att han skulle sova längre men han sov istället oroligt, förmodligen för han kände av magen.

Kram

Välling är ju väldigt fiberrikt så det är ju inte alla barn som tål det när de är så små. Vi började ju nu vid 1 år. Lovisa dricker ung 150 ml på kvällen innan hon lägger sig. Äter middag ett par timmar innan dess. Testa ersättning istället isf kanske? Eller mindre fiberrik välling? Lovisa reagerade på gröt då hon var så liten så hon fick det bara en gång per dag och välling är ju som flytande gröt. Kanske äter han gröt med, plus välling? Då blir det ju en del spannmål. Kan bli tufft för magen. Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-12 21:03:02 följande:

Hej, hoppas ni alla mår bra. Här har jag en liten kille som verkar ha det jobbigt. Han är jättegnällig hela tiden, mammig och har svårt att komma till ro och somna både dag och kväll. Han har börjat vakna ungefär 1 gång i timmen 00.30 till vi går upp vid 06.00. Han vill oftast inte amma utan bara ligga nära och helst på min arm.

Detta kom igår och har bara eskalerat idag. Han är precis 7 månader idag. Verkar som han drömmer en del också, ibland vaknar han med ett gallskrik.

Känner ni med större bebisar igen det här?

Kram

Har något förändrats i matväg sista dagarna? Testa att backa bandet och ge samma som du gav då han sov bättre. Lovisa hade en period då vi nog gick lite för fort fram med mat och det blev för mycket spannmål. Drog ner på gröt och då blev det bättre. Kan ju även vara tänder. Testa ge en alvedon. Är han förkyld? Kan ju vara öronen isf. Kolla upp om du tror det. Kram
  • villsågärna38

Håller med Kelsson. Häng kvar och läs och skriv nån rad ibland om du vill. Inga krav Superstora kramar till dig om du har det tufft!! Så jobbigt att inte få sova.

Ps. Sira - skriver alltid i telefonen och ibland när jag sitter på toa Gäller att ta varje tillfälle! Några minuter här och där

• villsågärna38

Irma - idag tänker jag på dig och din familj och dina vänner! Hoppas innerligt att du inte känner någon som drabbats i Paris. Så oerhört fruktansvärt det som hänt! Stora stora kramar till dig vännen

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-11-14 10:56:04 följande:

Tack vsg och Johjen. Sitter och kan inte sluta gråta. Har iaf lyckats få tag på alla nära o kära och de mår fysiskt bra.

Vet inte vad jag ska skriva, känner mig bara helt förkrossad.

Kram

Oh förstår det! Det går ju inte att ta in. Paris igen - herregud! Vad är det som händer? Men va skönt att de dina är ok. Förstår att du är i chock. Det är vi med och jag känner just nu ingen som bor där men min man har ju bott där så han är extra skakad. Har suttit hela morgonen/fm och sett på tv och vår äldsta dotter har ställt en massa frågor.

- Finns det barn där som inte har nån mamma mer? Va hemskt! Polisen måste ta bovarna. Var hennes kommentar. Då började jag med gråta. Barn är bra på att sätta fingret på det viktiga.

Ta hand om er! Kram
  • villsågärna38

Rapport från kär vän till oss, gudfar till en av våra döttrar och tillika fransman. En av hans vänner var på en restaurang som är granne till en av de drabbade restaurangerna. Hjälp! Nu kom det liksom lite närmare. Så fruktansvärt obehagligt det som hänt!! En av mina grannar skulle till Paris på semester nästa vecka. De vet inte riktigt hur de ska göra nu längre. Vet inte hur jag hade gjort...

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-15 07:44:56 följande:

Hej, hoppas ni alla mår bra eller så bra man kan i alla fall med tanke på Paris 

Här har det mesta blivit upp och ner. Douglas vaknade i natt 03.15 och tyckte att det var morgonen. Han var hur pigg som helst. Jag försökte på alla vis att få honom att somna om men det gick inte så kl 04.00 gick vi upp. En kvart senare kommer hans pappa också upp som vaknat av hans glada tillrop. Jag var helt knäckt och gick och lade mig och de fick lite egentid. Han lyckades få honom att sova för när jag vaknade vid 07.00 så låg de och sov bredvid mig. Har verkligen ingen aning om varför det blivit knas med sömnen. Verkar som han drömmer rätt mycket mardrömmar också så det kanske bara är "åldern" och att det är en fas nu vid 7 månader som ska gås igenom. 

Maten krånglar också, han vill inte äta någonting bara kniper ihop med munnen och vänder bort huvudet. Vi har ju tränat med flaska också och det har gått bra till nu, slår bort den med handen. 

Han var lite förstoppad för en tid sedan och jag kom på att det måste bero på att han ätit blåbärsgröt och när jag tog bort den så fungerade magen perfekt igen visste inte att det var stoppande med blåbär. 

Men låt nu detta gå över snabbt så vi får sova ordentligt på natten igen  

Kram till er alla

Sover för mycket på dan kanske? Han börjar ju bli så stor nu att han bör klara sig på två ggr per dag. Hur ofta/mycket sover han på dagtid? Alt hungrig kanske? Enda jag kan komma på. Hoppas det löser sig! Kram
  • villsågärna38

Ensam hemma med barnen här i några dar. Maken bortrest. Men mamma kommer på besök imorgon och stannar till fredag. Ska bli mysigt Trevligt med sällskap då man är ensam med två. Kram

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-11-16 22:45:54 följande:

Tror det är tänder, verkar i alla fall så. Efter en alvedon blev han sig själv igen och han har sovit sedan 19.00 utan att vakna en enda gång.

Kram

Va skönt! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-11-17 09:19:45 följande:

Hur går det för er? Mysigt med mamma på besök! Hur mycket går storasyster på förskolan nu? Skulle du jobba något nu innan jul?

Har rullar vardagen på och jag är så tacksam att jag kan vara ledig en dag i veckan och på så sätt få lite mer tid med Adam. 5 veckor kvar till julledighet!

Kram

Det går bra! Vi har det mysigt Äldsta dottern ledig ett par dar. Hon har rätt till 30 tim i veckan men går ca 6,5 tim fyra dar i veckan. Funkar jättebra!

Jag ska jobba ett par strödagar innan jul så inte mycket. Börjar på riktigt i början på februari. Ska nog jobba ca 75 % då. Max. Hemifrån eller på kundbesök så jag kommer ju ikte ha mkt pendeltid. Sånt som ju börjar spela roll då man får barn. Duktig du är som tränar så mycket. Kommer nog bli en kväll i veckan för mig plus en gång på helgen då jag börjar jobba. Tänkte också va ledig en dag. Det är guld värt! Hur är det på jobbet? Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015