• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-02-09 18:57:32 följande:
    Va härligt smile1.gif Ja visst blir man stolt när de gör sina akrobatiska konster!!

Isa har verkligen varit på lynnigt humör idag. Har börjat skrika då hon inte fått uppmärksamhet och då jag lyft upp henne har hon ist börjat gapskratta smile2.gif Har inte velat sova speciellt mkt heller trots två promenader och fått sova i famnen men bara sovit 1 tim plus småsnuttar så vid 17 blev hon övertrött och gallskrek smile4.gif Somnade sen efter tio minuters skrik och sov 1,5 timme. Så idag är det Eventfasen upphöjt till två här smile5.gif

Kram
    Oj, utan tvekan Event fasen!

Hoppas natten blir ok och att morgondagen blir lättare.

Kram
  • Irma01

Blä, vilken natt!!!

Victor vaknade varann timme, om inte mer och mitt i natten så var han väldigt arg/frustrerad och gick knappt att trösta. Vet inte om det är den nya utvecklingsfasen som spökar men kul var det inte

Hoppas att dagen blir lugnare iaf...

Hur mår ni?

Kram

• Irma01
    johjen skrev 2015-02-10 11:59:22 följande:

Oj så stor vår lille kille har blivit! Väger 6840 gr och 67,3 cm lång! Han ligger en kurva över på längden men på normal kurvan på vikten. Snart blir stl 68 för litet! Herregud vad fort tiden går! smile2.gif

Kram

Waouh!! Vad lång han är! Victor vägde 7,2 och var 66 cm lång.

Visst är det sjukt hur snabbt tiden går...
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-02-10 13:08:44 följande:

Eftersom jag skrev här tidigare om mitt lite för litet magmått och misstänkt liten bebis kan jag berätta att han ligger på +0,7 % med en uppskattad vikt på 2107 g idag och hon uppskattade att han väger 3500 till 3700 g vid bf.

Vad bra! Nu slipper du oroa dig för det . Njut av de sista veckorna!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-10 13:24:43 följande:

Sån skillnad det kan vara från dag till dag. Igår var Lovisa lynnig och frustrerad och ville inte sova. Idag sov hon 45 min runt kl 9 som vanligt och sen 2(!) tim i vagnen då jag var och lunchade. Varit vaken 45 och precis somnat igen. Vid bröstet denna gång. Lilla snuttan!! smile1.gif Hon tränade ju att rulla och försöka (utan framgång) att ställa sig på alla fyra hela dan igår så hon är väl helt slut idag smile5.gif Kram

Ja, upp och ner verkligen! Lika bra passa på och njuta av det, man vet inte hur morgondagen blir...

Här är Monsieur lite frustrerad idag, så jag tänkte ta ut honom på en promenad till i solskenet, han brukar ju lugna sig i vagnen...
  • Irma01

God morgon tjejer!!

Villsågärna: vad kul att Lovisa har börjat förflytta sig . Verkligen slut på lugnet nu! 

Lelle 75: Victor har också fuktiga händer och fötter, precis som Hoppfulla Fias Olle även lite tåbira, men det tycker vi också är bara söt just nu .

Bell: förstår att du längtar! 

Här har natten varit lite bättre än igår, han hade iaf ingen skrikfas i natt..Märker att han äter mer och längre vid varje amning nu. På natten tar de nästan 30 min i stället för 10 till 15 min tidigare. Det verkar vara rörigt dock, då han nu vaknar efter tre timmar vid första passet i stället för att sova 5-6 timmar. Så att den nya fasen har startat har vi verkligen märkt.
    Går från glad till grinig på 1 sekund, och det är många ggr om dagen!

Igår var jag tvungen att gå ut med vagnen 2,5 timme i två omgångar då han var trött men kom inte till ro. Underbart med vagnen så han somnar så fort den börjar rulla. Tur att det var fint väder! 
    Idag ska vi äta lunch med vår lilla grupp, ska bli så trevligt
    Annars har jag ont i hela kroppen efter senaste mammapass, men men det är ju egentligen en skön känsla, det betyder att musklerna börjar så småningom komma till liv igen

Ha en bra dag!

Kram

• Irma01
    johjen skrev 2015-02-11 17:17:58 följande:

Idag tog jag mina första stapplande löparsteg sedan innan jag började med ivfbehandligen i januari 2014! Var ur och gick på mjuk grusväg och efter ha gått i ca 50 min fick jag lite feeling och joggade lätt ca 3 x 200 meter med korta pauser emellan. Så skönt att få upp pulsen lite! Funkade bra med barnvagnen och Adam skrattade till när jag sprang smile2.gif . Nu vet jag att man ska ta det lugnt med löpning efter graviditeten och förlossningen och har ju fortfarande ca 15 kg övervikt så ska ta det försiktigt. Men skönt att jag kunde! Känner mig inspirerad så kanske t o m tar och tränar lite efter boken "Träning för nyblivna mammor " som jag köpte för ett tag sedan men knappt öppnat.. smile1.gif

Hur har ni andra haft det idag?

Diskuterade med Bvc-sköterskan igår och kom fram till att vi tar bort spädbarnsinlägget i babyskyddet då Adam är så lång och verkar besväras av det. Han verkar kunna se ut lite lättare då och idag, peppar peppar, verkar han ha varit mer nöjd på bilfärden.

Grattis!!

Och vad roligt att Adam har vänt sig
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-11 22:11:41 följande:
    Tack! Träningsvärk?
    Japp, som ett brev på posten
  • Irma01
    Bengalen skrev 2015-02-12 06:33:14 följande:

Jag har haft tidernas bästa natt! Leo somnade direkt när vi gick och la oss kl 22 och sen har han sovit, och jag med för den delen fram till klockan 6:15.

Grattis!!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-12 05:59:43 följande:

Hur har er natt varit ? Jag somnade 21 igår. Var så trött på kvällen och sen ammat 23.30 och 04.30 (Lovisa somnade 19.30). Helt ok men nu vaknade jag igen av stt Lovisa bajsade Hon bökar och frustar 10 minuter innan Trodde hon ville amma sen men nej så nu har jag eg bara lite svårt att somna om. Hoppas ni har haft en bra natt!!

Kram

Hoppas du kunde somna om till slut.
    Här har natten varit helt Ok, förutom att strömmen gick kl 7...Innan vi hann med kaffet
    Sedan när maken skulle iväg till jobbet och jag till hunddagiset så gick inte garageporten att få upp, så det var bara att vänta...Till slut kom strömmen tillbaka kvart i nio, så snabbt ute för att köra ut bilarna innan den gick igen!! Som tur är fick jag en efterlängtad kopp kaffe på dagiset, morgonen räddad!

Blev rejält förbannad på Fortums bemötande, som är arrogant och de verkar strunta i sina kunder. Grejen är den att det är minst femte gången sedan våren som vi har haft strömavbrott, senast i över 7 timmar i November!!! Men de har ju ingen konkurrens så det är inte så märkligt...

Ja, ja, hoppas resten av dagen blir bättre. Just nu sover Victor, få se vad vi hittar på under dagen, vädret är tråkigt här, blåsigt och grått.

Kram på er!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015