Bell13 skrev 2015-12-29 02:52:41 följande:
Douglas är likadan gällande maten och kväljningar. Finns en från hipp han gillar från 6 mån pasta bolognese och den är helt slät. Douglas är också väldigt kräsen men den smaken gillar han. Finns en annan från hipp, potatis med broccoli som också är helt slät som han äter.
Kram
Tack för tips, ska testa de.
villsågärna38 skrev 2015-12-29 10:36:17 följande:
Precis varit hos vår gulliga husläkare. Hon är bäst helt enkelt. Tog allt med Lovisa på allvar och håller ihop hennes utredning av magen. Har ju tagit glutentest innan som var neg och nu togs det två rör till. Från lilla fingret men det gick bra. Nu kollas mjölk, soja, ägg, torsk. Tror det var kyckling med. Kan ev inte visa nåt och ändå vara så att hon är allergisk men nu har vi iaf tagit steg ett. Pricktest steg två isf. Lovisa mår bra igen nu med. Tar tre dar så är hon bra i magen igen. Var en korv hon smakade på julafton som hade torrmjölk. Inte lätt alltid att hålla koll på vad hon får tag i...
Själv har jag ramlat i vår trappa (igår kväll) och är helt blåslagen på rumpan Blålilasvart skinka! Och ont i svanskotan. Hjälp! Sov knappt i natt men bättre nu. Och inget brutet iaf eller så. Tar det lungt idag.
Mysdag och pulkabacke (för alla utom mig) på schemat här idag
Kram
Bra att du får tester o förhoppningsvis reda på vad hon inte tål, synd att det ska behövas.
Jag har också ramlat en gång i en trapp (målad trätrapp o jag hade filt tofflor o passade på att busa med vår dåvarande hund samtidigt, ja jag vet att jag inte är allt för intelligent men så var det) gjorde fruktansvärt ont men bröt inte heller något (har väl tillräckligt med stoppning som dämpade det hela
). Hoppas att du inte behöver ha ont någon längre tid.
Här fick vi ta en akuttid till läkaren idag. Självklart är bilen på verkstad (efter att maken krockat med en taxi innan jul o inga hyrbilar fanns lediga för hela perioden) så blev att åka in med taxi
. Roligare kunde man ha för pengarna men lilla Niilo har dubbelsidig öroninflammation så antibiotika behövdes.
Lilla killen visar inte med en min att han har ont utan är lika skrattande o lycklig som vanligt så länge man låter bli hans öron. Hoppas att antibiotikan hjälper fort.