• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Hoppfulla Fia skrev 2015-02-07 07:30:11 följande:

God morgon alla fina mammor. Hoppas ni sovit gott. Jag mötes av att wonder weeks appen varnade för att eventsfasen var igång med ett stort orosmoln, hurra! Nu ska jag ut å gå en promis själv samt stanna på vårt lilla bagerie och på fm kommer Olles faster och kusiner hit. Kram på och hoppas ni får en toppen dag/helg allihopa.

Härligt! Hoppas Eventfasen är dig nådig! Adam var 17 veckor igår när det ska storma som mest och var rätt gnällig på em/kväll. Idag ska jag till Göteborg och äta brunch med mina väninnor och Adam får vara med hans pappa några timmar. Dock på nära avstånd, hos min mamma, men vi har med oss fryst bröstmjölk som jag hoppas han tar. Han har ju inte tagit flaska på ett tag så vi får se hur det går. Men ska bli fantastiskt underbart att få träffa kompisarna en stund och bara vara jag!

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2015-02-07 06:51:24 följande:

Tack det uppskattar jag. Mina döttrar har som sagt varit av mindre sorten men väldigt tryggt att vi kollar honom. Ser faktiskt fram emot ett extra ultraljud och få se honom en gång till innan det är dags att föda.

Kom inte ihåg hur mitt mått såg ut men låg konstant på den övre kurvan. Bra att de kollar upp det en gång till! Kram
  • johjen
    Danisen skrev 2015-02-07 09:47:13 följande:

Hörreni ni... jag har fått *trumvirvel* SOVA hurra 00-05.20 och 05.45-08.30. Engångs grej antagligen men det va skönt iaf

Grattis!!
  • johjen

Oj vad ni skriver kära vänner!

Härligt med babysim Irma, tänkte börja med det om någon månad när Adam är 5 månader.

Angående försäkring kollade vi runt när Adam skulle fötsäkras och en vän som är försäkringsmäklare sa att trygg hansa var bäst så det fick det bli.

Ni som har spädbarnsskydd i babyskyddet, när tog ni bort det eller planerar att ta bort det? Adam är inne i en period då han inte uppskattar sitt babyskydd så mycket, läs skriker så fort vi sätter honom där, men igår tog vi bort spädbarns inlägget och då blev det bättre. Han är ju inte helt stabil i nacken ännu men det verkar funka ändå?

Hur länge kan man ha babyskyddet? Vilken bilstol är bäst sen?

Ni som har bebisar runt 4 mmånader, har ni börjat med smaksensationer ännu? Varje dag? Smakprov först vid 6 månader?

Många frågor från mig!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-02-08 07:51:11 följande:

God morgon vänner!!

Hur har ni haft det i natt? Här är vi trötta idag. Lovisa ammade varannan timme från 01.30 i natt så tur jag somnade 21.30 iaf. Somnade i soffan, en klassiker Och storasyster hade mardröm och var vaken mellan 04-05 så maken är också helt slut idag. Vi fick sova till 07.15 idag iaf och jag och barnen slappar i sängen nu och kollar film. Lovisa ammar igen!! Det måste vara Eventfasen, tillväxtperiod, magknip (hon har pruttat mkt i natt men inte gråtit) eller ont i halsen eller nåt. Så här ofta brukar hon ju inte amma iaf. Får se hur dan blir.

Härligt med babysimmet Irma!!

Kramar till er alla

Oj vilken natt! Hoppas ni får lite vila på dagen. Jag tycker Adam äter mindre än förut hur det nu är möjligt och då han sover längre pass så spänner brösten mer. I går somnade han kl 21 hos min mamma, sov hela vägen hem och sov till kl 02, ammade och somnade om och sov till 07 låg sedan och jollrar till 8:30 och sov tills nu, hör honom vakna just nu.. Kan ju vara så att jag pumpat några nätter och det ökat produktionen? Igår var jag ju borta ca 4 h, Adam vägrade flaska men var inte gnällig. När jag kom tillbaka ammade han 15 min sen somnade han och sov 2 h! Igår kanske han åt 6 ggr samanlagt och brukar ju äta mer men det är nog bara en tillfällighet..

Ha en fin dag! Solen skiner här på västkusten, hoppas den gör så hos er också!

Kram
  • johjen

Som sagt en vän är försäkringsmäklare och trygg hansas barnförsäkring skulle tydligen vara bäst..

• johjen

Verkar som jag fått mens igen??!! Bara två veckor efter förra gången? Har jag ens haft ägglossning? Skumt.. Helammar ju och men Adam har ju haft några nätter då han inte ammat alls, kan de ha med saken att göra? Men bara 15 dagar emellan? Hade några korta cykler innan vi startade med ivf behandlingen och kanske har min kropp helt kommit i obalans nu efter graviditeten och förlossningen? Åååå jäkla menshelvete!!

• johjen

Judd, skrev ett långt meddelande till dig som försvann då min mobil stängde av sig själv..

Hade liknande problem med Adam och det tog oss t två månader innan jag kunde helamma uutan problem. Amma så mycket du bara kan, gärna på båda bröstet vid samma amning. Erbjud ersättning efter amningen dvs amma alltid först innan du ger ersättning. Om hon somnar, klä av henne lite kläder så det inte blir för mysigt och varmt, lätt att somna då. Testa och pumpa bröstet lite innan amning så det finns lite mjölk på bröstvårtan, kan vara lite mer intressant att suga då. Vi hade också calmaflaskan men gav alltid bröstet först och så ofta som möjligt så det funkade ändå. Första månaden gjorde jag inte så mycket annat än amma och det var skitjobbigt och höll på att ge upp flera ggr. Min mvc sköterska stöttade mig mycket och fick komma och väga honom ofta så det var väldigt skönt. Hoppas allt går bra för dig och om du inte får igång amningen så är ju ersättning ett väldigt bra alternativ! Många kramar och lycka till!

• johjen

Tack Villsågärna för infon! Adam blir så varm i babyskyddet och spädbarnsinlägget gör inte saken bättre.. Han är inte stabil i nacken ännu men tycker inte det ser så konstigt ut när vi testade utan. Adam är ju en lång kille så vet inte om det blir obekvämt för honom?

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2015-02-09 09:10:55 följande:

Förresten, här märker vi verkligen att det händer saker...Herrn förstår nu att mamma och pappa lämnar rummet ibland och då skriks det friskt...

Dags för nästa fas nu också, "relationships" får se hur det blir!

Nej, nu ska vi dra till gymmet, som brukar vara en höjdpunkt för Victor, han verkar tycka det är så kul att se mamma göra konstiga övningar!

Så mysigt det låte! Hoppas träningen gick bra!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015