Inlägg från: Maria 434 |Visa alla inlägg
  • Maria 434

Måste jag betala 1200 kr för nåt jag inte beställt?!

För det första så googla företag och se vad som står om det på nätet.
    Det låter onekligen som ett av alla dessa lurendrejeri-företag.

Problemet för dig som jag ser det är att du tog emot varorna.

Skicka tillbaka dom och bestrid fakturorna. Be att få se avtalet.

• Maria 434

Verkar inte finnas några negativa omdömen om dom på nätet, inte vad jag kunde finna ut ialla fall.
    Det i sig är ju märkligt om de är såna som lurar på kunder saker de inte beställt.

Tycker du ska ringa och prata med dom ts, det kan ju röra sig om ett missförstånd. Det vet man ju aldrig.

• Maria 434
    Anonym (Har redan tvättmedel) skrev 2015-01-21 13:42:31 följande:
    Tack! 
    Jag ska definitivt använda mig av ångerrätten.
    Men ska jag fortfarande skicka ett mejl där jag bestrider fakturan? Vill göra något redan idag eftersom de inte har telefonöppet förrän imorgon bitti.
    Enligt Vårdas hemsida har dom telefontid mellan 9-14
    www.varda.nu/category/detail/kontakt/1176
  • Maria 434
    Anonym (abc) skrev 2015-01-21 14:29:37 följande:
    Nej, du kan inte lita på nått ännu. Svårt att säga. Släng absolut inga papper de närmaste åren. Kreditera? Kreditera gör man väl för att ge tillbaka pengar som betalts fel. Men du har väl inte betalt något ännu.

I värsta fall försöker de väl dra på det över 14 dagar då ångerrätten går ut. (Därför bör du ev bestrida köp skriftligt?)

Vore bättre om du fick saker skriftligt. (tror mail duger).

Om de skulle säga "bara att slänga" fakturan till mig i denna situation så skulle jag snarare rama in den eller lägga den i bankfacket.....

Kontakta konsumentverket och/eller konsumentrådgivare i din kommun om de har det.,

Kanske bör du även bestrida fakturan i ett REK BREV du skickar dem för säkerhets skull. (kostar typ 70 kr). (spara kopia på brevet). Fråga KOV om det.

Du kan ju avvakta några dagar till att börja med och se om burkarna hämtas. Men du bör ju även få nån slags skriftlig bekräftelse på att dessa ej skall betalas.
    Näe, i detta fall menar dom nog att de ska kreditera TS fakturor i sitt system. Det är inte helt ovanligt att man gör på detta sätt.

Däremot tycker jag att ts ska få detta skriftligt från företaget då de inte verkar vara alltför pålitliga
Svar på tråden Måste jag betala 1200 kr för nåt jag inte beställt?!