underhållsbidrag och avdrag
Mitt förslag var att vi delar på kostnader och även delar på barnbidraget såklart. Men jag börjar med att betala allt (lättare att hålla ordning på vad som behövs). Samt att jag får övriga räkningar som avser barnet (bortsett från förskola)
Jo visst är situationen förändrad och jag gjorde den största missen tyvärr. Det är ju bara hans egna moral som skulle kunna få honom att agera annorlunda.
Jag skrev att pappan har barnet 11 dagar men det varierar från månad till månad. Pappan har barnet varannan torsdag (hämtas på förskola) till måndag (lämnas på förskola) och en natt den veckan som inte är hans och någon extra strödag om barnet saknar honom eller tvärtom. Det handlar inte om en dag!
Som sagt. Detta vara enbart en fråga om hur det funkar med avdrag av underhåll när man inte betalar kläder men har fått svar på det tidigare i tråden.
Du får gärna fundera över vad jag betalar ur egen fick om det känns upplyftande för dig. :)
Varken om hur mkt han har barnet eller angående barnbidrag...
Då är väl bästa alternativet att du betalar hela barnomsorgen (det skulle ju dessutom bli billigare om jag förstått rätt) och att han drar av enbart för de dagar bar et sover hos honom (torsdag till måndag ger tre dagar, så det skulle väl bli ca 7-8 dagar i månaden snarare)..
Det är väldigt svårt att svara när du ändrar informationen. ...