Inlägg från: sparrisss |Visa alla inlägg
  • sparrisss

Hur reagerade eran katt på bebisen?

Haha, kommer tyvärr inte att komma med några bra råd, bara egna erfarenheter av mina katter som var väldigt rädd för min brorson när han var baby.. fortfarande vill kattjejen som är vid liv inte gå i närheten av honom (han är 1,5 år). Jag är också gravid och hoppas att hon accepterar min baby mer. Däremot så är jag inte speciellt orolig över att hon ska skada bebis eftersom hon lär hålla sig på mils avstånd ifall hon inte gillar honom/henne. Jag kommer däremot aldrig att lämna dom ensamma, för säkerhetsskull. ;o Har själv ett stort ärr på kinden efter en katt, som jag fick när jag var 2 år. Den klöv min läpp så en bit av läppen är fortfarande borta.

• sparrisss
    fruktskalet skrev 2015-01-21 00:48:02 följande:
    Ja hellre att katten håller sig borta än kommer och ska vara otäck.. Ja man hoppas ju att katten ska fatta att det är "lillesyster", för min katt är ju min första bebis hehe..

Oj du måste ha fått en riktig smäll av katten, läskigt!
    Ja, men katter brukar väl göra så.. hålla avstånd när det kommer en ny.. inte gå till attack. Det är i alla fall min erfarenhet när man introducerat en ny, kelig kattunge.. då vill den gamla katten helt plötsligt inte sova i sängen längre. ;/

Ja, mamma såg inte exakt vad som hände, men hon trodde att katten ramlade ner från en garderob och jag måste ha stått under den garderoben och kollat upp, eller nåt. Så det låter ju som en väldigt ovanlig situation. Det var en väldigt lugnt, mysig och snäll katt så jag tvivlar på att han gav mig en smäll (vi brukade sova ihop), men vem vet.. 2-åringar kan ju vara lite hårdhänta. ;(

Är glad att det inte träffade ögat i alla fall!
  • sparrisss

Tack! :) Tror att det var mina föräldrar som såg till att jag inte blev rädd, dom sa ju att det inte var kattens fel och att han råkade göra det för att han ramlade (det är mer på äldre dagar som jag har börjat ifrågasätta den historien eftersom att den låter så osannolik). Jag älskar katter! Har blivit ordentligt klöst som vuxen också, men det var när vi skulle flytta och jag höll min ena flicka i famnen och hon fick panik av alla höga ljud och bök. Lägger inte det på henne, utan på mig själv. ;)

Svar på tråden Hur reagerade eran katt på bebisen?