• kazamaj

Omöjlig kamp om mitt kejsarsnitt?

Jag bor i Norrköping och här är de jätte förstående vad gäller snitt. Fick både mitt första och mitt andra beviljade nästan på en gång.

Stå på dig, vägra något annat. Dem kan inte tvinga dig föda vaginalt men du kan iof inte heller kräva ett snitt .

Jag har jättebra erfarenheter av snitt. Första gången var jag villig att försöka komma över min rädsla för vaginal förlossning, men andra gången hade jag redan bestämt mig. Det kändes onödigt att plåga mig igenom graviditeten med ångest över en förlossning när jag vet hur bra det blev med snittet.

Eftersom jag är så himla rädd för vf så sa jag att tvingas gå igenom en så kommer den i varje fall sluta i snitt för jag kommer få panik.

• kazamaj
    LudenLitenSvans skrev 2015-01-28 02:27:58 följande:

Kan ni inte med att göra det kvinnokroppen är skapt för, då ska ni ge fan i att bli gravida - ELLER punga ut med mellan 20 000-40 000 papp själva!

Bara för några decennier sedan var det jätte vanligt att kvinnor dog i barnsäng.

Det finns kvinnor vars bäcken är för litet för att genomgå en vaginal förlossning så vadå är skapt för?

Menar du också att en rökare som får KOL eller cancer också ska betala sin behandling ur egen ficka.

Om en person med extrem förlossningsrädsla skulle tvingas genomgå en vaginal förlossning så tror jag att den förlossningen inte skulle bli komplikationsfri. Och då skulle det bli dyrare än ett planerat snitt hade kostat från början.

Jag tycker det är så dumt att tvinga någon att behöva utsättas för en vaginal förlossning när det finns alternativ. Det handlar inte om att vara lat och ta "den enkla" vägen. Det handlar om att vara så panikartat rädd.

Tänk dig att din värsta rädsla är höjder och att du tvingas hoppa fallskärm. Eller vad du nu är rädd för.
Svar på tråden Omöjlig kamp om mitt kejsarsnitt?