Viktväktarna 2015
Starta en ny tråd för alla ViktVäktare och kanske blivande sådana?
Nytt år nya mål säg. Lycka till!
Starta en ny tråd för alla ViktVäktare och kanske blivande sådana?
Nytt år nya mål säg. Lycka till!
Ok, den kanske skulle ligga under "kosthållning" men det får vara nu. Viktväktarna handlar i grund och botten om vikt, hehe.
Jag har för övrigt nått mitt första delmål för i år. 70 kg. - 13,7 kg sen sista September 2014. Riktigt najs. Nästa delmål är 67 kg, små steg i taget för min del. Huvudmålet är 65 kg. Hoppas på att nå dit till sista Mars.
Jag testar viktväktarna sedan 2 veckor. Har gått ned 2 kg. ^^
Har tidigare gått ned mycket i vikt själv, från 120 till 85. Under 2014 har jag smugit upp till 88 kg.. inte OK! Så nu ska jag ta mig ned till 75 tänkte jag. Står nu på 86. Så till 75 borde gå smidigt tycker jag. :D
Jag har sedan nystarten för ca två veckor sedan gått ner 4.6 kilo ????
Jag fick ett aktivitetsarmband i födelsedagspresent i november, gissa om jag blev lycklig när jag såg att man kan koppla ihop med med vv's app!!
I morgon är det vägningsdags igen då. Tror inte jag gått ner så mycket i och med att jag inte varit smart nog att ändra i inställningar att jag bara ammar delvis nu... Så nu har jag gått ner från härliga 40 pp till 33 pp.. ingen stor förändring men lite är det ändå.. Skillnad blir det sen när man slutar amma helt.. -14 pp liksom! Huvva!
Vägning i morgon, får se vad det blir för resultat :-/.
Hur ser era måltider ut dagligen?
Hej tjejer! Nu är jag tillbaka i viktväktarna igen! Som några av er kanske såg i 2014-tråden så hoppade jag av vv i början av januari då jag äntligen blev gravid. Dock så slutade lyckan i missfall i v.7...
Så nu tänkte jag uppta viktväktarna igen och försöka gå ned de kilon jag har kvar till målvikten och förhoppningsvis kunna bli gravid igen. Men får väl se hur det går nu i början, har ju en del annat i skallen så jag tar det lugnt nu i början...
Gick precis med i vv, kombinerat med ett redan hyfsat strikt matschema. Men behöver lägga in så jag har lite koll.. Ska ner 13 kg. Från 78 till 65 iaf. Weeii!!
Det går nedåt för övrigt..
Har gått ner totalt 15 kg nu sen i början på September.
Nu har jag dessutom slutat amma och därmed fått trappa ner från hela 40 pp till endast 26! BIG differens, men det funkar!
I dag märkte jag dock att jag ätit på tok för dåligt (röjt hela dagen och glömt mellisarna!), kände mig lite yr i bollen på kvällen...
Jag pajade mitt knä för ett par veckor sen och har inte kommit igång med träningen efter det. En del promenader blir det.
Vi börjar alla närma oss våra mål!
Pyret: Jag försöker också köra gottisfri månad.. typ.. inte det enklaste när det vankas barnkalas och dop hit och dit, hehe.
Jag har satt ett litet mål att komma ner till 65 kg i slutet på denna månad (har stått stilla mellan 68-70 nu ett tag då det slarvats lite). Tyvärr har jag hela 2,5 kg att gå ner tills dess. Så det blir mycket gym, promenader och inga sötsaker i några veckor framöver, hehe.. MEN DEN SÖTMAN, när man äntligen nåt sitt stora mål, den sötman smakar nog bäst skulle jag tro. Då har jag dessutom lovat mig själv att köpa ett par nya jeans, så det längtar jag lite efter.
-0,9 på denna veckas träning. SWEET.
Har kört som en dåre med motion vid sidan av. Två långpromenader och tre gånger på gymmet denna vecka. Så nu är det bara 1,8 kg kvar till målvikten. Tjoho!
Har inte testat vaniljkvargen men den är nog supergod :)
Hej alla.
Jag funderar på att gå med i vv online, hur gör ni?
Blir jätte peppad att börja när jag läser om era fantastiska resultat!
Var med för ca 10-12 år sen och antar att det ändrats en hel del.
Va bra Pyret!! Hur mycket har du kvar till målvikten nu??
Pyret: Hur mycket har du gått ner totalt då?
Hejsan,
Tänkte börja med vv online till veckan, är det svårt?
Vilka är era bästa tips?