PCO / PCOS och ägglossningstest
Hej!
Hur går det för er?
Jag har också PCOS. (mildare variant) Slutade med p-piller i november 2014.
Fick den vanliga blödning efter det och sen väntade jag min första "riktiga" mens.
Jag började även äta LCHF i januari fast inte så strikt. Läste att det kan hjälpa med att få igång ÄL så jag började även kolla då och då med RFSU ägglossningstester.
Jag testade varje eller varannan dag i ca 2 veckor och gav upp.
Och en dag kände jag enorm sug efter söta saker och ville bara äta och äta kolhydrater. Googlade att vissa tjejer har det så runt ägglossning så jag testade och fick positivt !!
Kunde inte tro detta, gick och köpte ett annat prov ( CB digitalt ) och fick en fast glad gubbe som var där i 2 dagar. (15-16 januari)
Jag fick tyvärr mens den 31 januari. ( är enda glad att jag fick den, vet nu min lutealfas iaf och det talar för att jag hade faktiskt ägglossning)
Nu är jag på 26 dag i menscykeln . Började testa dag 11 med testlagretsstickor ibland 2 gånger om dagen . De tog slut så köpte jag igen RFSU och såg en stegring på dag 23.
Dagen efter tog jag CB digitalt (hade kvar för att använda som bekräftelse) och fick blinkande glad gubbe.
Idag är det tredje dag jag har blinkande gubbe!
RFSU är inte positivt än heller. Men nära..... Och jag hoppas varje morgon att se fast gubbe.