Allergisk reaktion av glass
Jag undrar om det är någon som känner igen det jag beskriver och har någon idé om vad det kan vara.
När jag äter glass får jag ibland en reaktion som yttrar sig som en lätt irritation på huden på insidan av överläppen. Det svider lite och blir lite rött, det går över på några timmar. Det är bara vissa typer av glass, speciellt vissa märken. Igår åt jag mjukglass och reaktionen kom på en gång. Jag har märkt av detta då jag ätit antingen mjukglass eller "kulglass", men inte varje gång, så min teori är att det rör sig om något tillsatsämne i vissa märken, jag tål mjölk och grädde och annat som finns i, så det tror jag inte är problemet och det yttrar sig vad jag har förstått helt annorlunda. Dock har jag inte tagit mig tid att titta på innehållsförteckningarna, mycket för att det gått över till dagen därpå och jag glömt bort det till nästa gång
Jag har inte kollat upp det med läkare då det inte är så allvarligt att jag lider av det, men man undrar ju. Blir det inte allvarligare än så här tänker jag inte sluta äta glass.
Någon som känner igen det jag pratar om, eller är jag unik?