Inlägg från: Anonym (Gravid och ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid och ledsen)

Han vill knappt längre!

Hej alla! Jag och min sambo är precis över 20 båda två, och väntar nu vårt första barn till sommaren.

Vi har båda alltid haft en stor sexlust, och många dagar har det blivit 3-4 omgångar innan vi känt oss nöjda, vi kunde helt enkelt inte låta varandra vara! Men enda sen jag blev gravid (vecka 13 nu), så har jag märkt en markant minskad lust hos honom. Jag däremot, är kanske t.om kåtare än vanligt, trots att jag blir större och inte känner mig riktigt "säker" i min kropp just nu.

Jag försöker ta initiativ, men blir 95% av gångerna alltid nekad. Och när han väl tar första steget, vill jag inte säga nej, för då vet jag inte när jag får ligga nästa gång. Jag har frågat om det beror på att jag är gravid och att han kanske inte är lika "sugen" på mig pga det, men han säger givetvis att "nej så är det verkligen inte!" - men det känns så konstigt att detta kom i samband med plusset?

Detta får mig givetvis att känna mig ännu mer oattraktiv än vad jag redan gör av naturliga skäl pga graviditeten, jag har alltid tyckt att sex är en viktig del i ett förhållande. Men just nu känner jag mig bara ledsen och nedstämd! Går inte många minuter innan det är i tankarna igen. Jag onanerar någon gång om dagen numera, för att hålla mig tillfredsställd, annars hade jag väl gått under helt. Men det är ju fortfarande inte samma sak som när han tar på mig.

Någon som varit i liknande sits?

• Svar på tråden Han vill knappt längre!
    Anonym (Oxå Gravid) skrev 2015-01-18 14:12:14 följande:

Här är det exakt samma sak. Efter andra barnet har han knappt haft lust alls. Vi har gått ifrån 4-5 gånger/vecka till 1-2 gånger/månad. Jag onanerar 4-5 gånger/vecka nu och har tidigare inte knappt gjort det alls. Han jobbar borta mån-fre, åker redan sön kväll, så jag hade ju hoppats att han skulle ha lust när han inte har sett mig på flera dagar, men inte. Jag är gravid med tredje barnet i v 30 nu och det har nog varit så här i 2 år i alla fall. Som gravid har jag den här gången fått hög sexlust och skulle kunna ha sex flera gånger varje dag, men tyvärr så blir det inte så.

Så jäkla tråkigt! Känner verkligen för dig. Brast ihop idag när jag skickade en utmanade bild från duschen, och inte fick något svar (då jag vet att han har telefonen på sig konstant). Han frågade varför jag var ledsen och jag förklarade återigen vad det berodde på, någon kvart senare ligger vi ihopkrupna i sängen, jag med fortfarande rödgråtna ögon, och han håller om mig: när plötsligt hans händer börjar treva under min tröja. Han försöker alltså ha sex med mig när jag i princip fortfarande gråter?! Känner mig som ett jävla pliktknull, hemskt! Vad gör man? Har du pratat med din man om detta?
    Anonym ((Sammahär)) skrev 2015-01-18 18:01:49 följande:

Sitter i samma situation, och det har varit så här i några veckor nu. Total torka i flera veckor är inte världens roligaste grej. Är i v.39 nu dock så förhoppningarna finns ju ändå om att snart så kanske.. Han har dock förklarat det hela med att det inte beror på att han inte tycker att jag är attraktiv (även om jag tycker att det känns som det). Han säger att jag är lika attraktiv som tidigare och att jag är finast i världen osv. Men att anledningen till att det har blivit så pass mycket mindre nu är helt enkelt för att han inte riktigt orkar. Jag har blivit så pass stor och orörlig så det blir helt enkelt jobbigare för honom (enligt honom). Så han vill, men känner att han inte orkar (min egna lilla latmask, hahahah).

Dessutom så påstår han att det inte är lika skönt längre som det var tidigare. Att det känns som att han ska krossa bebisen, så det finns lite rädsla inom honom också.

Men men, är väl kanske inte så mycket att göra något åt. Har hört rykten om att det är rätt vanligt bland män att helt plötsligt få minskad sexlust när deras kvinna blir gravid..

Åh! Exakt samma svar jag får av min man. Han säger att han är "rädd och försiktig", för att han inte vill att något ska hända barnet. Helt förståeligt kanske, även om jag förklarat gång på gång att man inte kan orsaka missfall genom vanligt sex. Klart man inte ska vara hårdhänt och bli omkringkastad i sängen, men det är ju inget jag vill just nu ändå. :') (eller kan, hahah!). Jag skulle ju dessutom aldrig göra något som känns konstigt för mig, min kropp säger nog emot liksom...

Det som gör mig ledsen är att han dissar MINA närmanden, men när "han vill" verkar det inte handla om rädsla eller liknande - för då skulle han väl inte vilja ha sex oavsett? Nu är det ju bara mina närmanden som blir nekade!

Svar på tråden Han vill knappt längre!