Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Gravid men det känns inge kul alls faktiskt.. Hjälp!

Du är absolut inte ensam med dessa tankar. Min graviditet var planerad och otroligt efterlängtad. Ändå kände jag direkt att "nää, aldrig i livet att jag vill ha barn". Kunde bara se allt negativt och allt jag skulle missa i livet. Karriär, resor, fester, egentid mm. Hade det inte varit för min man som hela tiden påminde mig om hur mkt jag ville ha barn innan jag blev gravid så hade jag nog gjort abort. Jag är nu i veckan 25 och helt ärligt så är det först nu som jag börjar tycka att det är roligt/härligt/längtar. Har fortfarande stunder då jag gråter och får panik över vad jag gett mig in på. Hoppades tom vissa stunder på missfall för att jag tyckte de va så fruktansvärt. Helt sjukt men så var det för mig. Det du måste komma ihåg är att när du blir gravid så "lånar" du inte bara ut din kropp, utan även ditt psyke. Alla hormoner och skit som svämmar över kan helt enkelt göra en helt dum i huvudet. Har du pms i vanliga fall? isf är en graviditet som en pms-attackx100 i vissa stunder.

Tycker du ska coola ner dig, lyssna till ditt hjärta och göra vad du känner för. Men jag lovar! du kommer växa in i känslorna och de kommer göra dig redo (så gott man kan). Ingen vet något om barn egentligen innan man får dem. Och visst är det säkert jättejobbigt ibland, men allt går över och de mesta i livet (jobb, relationer, träning) är jobbigt ibland men allt går över.

Lycka till och som sagt, är övertygad om att 98% av alla gravida känner så ibland oavsett ålder/livssituation/längtan.

Svar på tråden Gravid men det känns inge kul alls faktiskt.. Hjälp!