Gravid men det känns inge kul alls faktiskt.. Hjälp!
Jag väntar mitt andra barn, min so n är 7 år och jag kan säga att jag inte känner någon större glädje just nu. Tycker det är för stort mellanrum mellan 1 och 2 har mindre energi nu än när jag fick min son som 20 - åring. Utöver det så har jag en rädsla över att inte kunna jobba hela graviditeten, min son kom 7 veckor för tidigt med akut snitt då jag har en "hjärtformad livmoder". Så risken är att detta barnet kommer komma tidigt och med snitt är stor.
Men vet du vad? Det är underbart att vara förälder! Min son förgyller min dag med sitt leende och kramar, när han springer fram och vill ha en puss innan han smiter iväg med sina vänner. Hans tankar och idéer som han berättar för mig med en sådan inlevelse! Jag är inte bunden i 18 år till att ha tråkigt för att jag har barn tvärtom så är jag lyckligt lottad som har en trotts ande sjuåring som jag skulle offra allt för. Man får dessutom uppleva mycket nytt genom att se det från sitt barns synvinkel.
Kärleken till ens barn kommer! Kan berätta att jag tycker inte heller om andras barns så länge det inte är mina syskonbarn eller vänners!