IVF - 2015
Hej! Vi är ett par på 25 respektive 32 år som går i väntans tider på en remiss till Göteborg. Jag har PCOS och min man har perfekt spermie. Vi började med en äggledar spolning som jag fick en hemsk reaktion på, fruktansvärt ont i magen och axlarna som gick över efter 5 dagar. Vi har gått på pergotime vilket för mig inte gav så bra resultat, första omgången va de enkel kur och andra, tredje och fjärde omgången va det dubbelkur. Sedan testade vi gonal-f vilket gav perfekt storlek på äggblåsorna men ingen ägglossning. Testade då med först gonal-f och sedan ovitrelle vilket gav ägglossning men inte mer än så. Sedan gick vi över till insemination 3 gånger, med gonal-f och ovitrelle. Men ingenting hände. Det har varit ett känsloladdat år och en massa graviditetstest mindre och ett tag kände vi att ne nu ger vi upp. Så i september förra året la vi ner bebisverkstaden för att kunna leva normalt fram till vi får remiss för IVF som tidigast i mars vi har iaf lämnat alla prover som krävs
Detta blev kanske ett litet luddigt inlägg men jag hoppas ändå att ni fattar poängen hehe
Det hade varit roligt att komma i kontakt med likasinnade