• Vadgöranu

Vad är de för fel på mig? Sex...

Jag och min sambo har varit tsm 8 år.

I början hade vi ganska mycket sex men de dog ut snabbt. Senaste åren har jag inte varit sugen över huvud taget. Inte ens intresserad av att "göra de själv".

Tvingar (vet de låter sjukt) ibland bara för att få de gjort, men efter tänker jag att "nu klarar han sig ett tag" vilket är så fel.

Finns de några tabletter man kan ta för att öka lusten som verkligen fungerar?

Till saken hör att jag haft en lätt deprision under två år pga anledningar som inte spelar någon roll. Det har man ju hört kan ta bort lusten, men började innan med minskad lust.

Vet jag kommer få skit för dehär där folk tycker att sambon borde hitta någon annan, men VARFÖR måste de vara så jävla viktigt med sex? Allt annat är ju perfekt.

Finns det NÅGON där ute med samma problem??

Är 28 år och sambon 31..inga barn.

• Svar på tråden Vad är de för fel på mig? Sex...
  • GrottyFriend

Jag har tre olika förslag!

1. Du kan testa potensplåster för att bättra ditt sexliv.

2. Du behöver verkligen inte lämna honom/henne. Försök att fundera ut något som gör dig nyfiken - t.ex. en sexposition som ni aldrig har testat - och vill gärna pröva. Sök på nätet, testa nya "lekar".

3. Om du verkligen inte vill ha samlag, då kan du prata med honom/henne om det. Då kan ni samtidigt fundera ut något som båda vill göra.

Och ett litet tips är att ni väntar med att ha samlag ett tag. Sexlusten kanske kommer tillbaka då. Ni kanske någon gång vill skaffa barn?

• Tecum

För vissa är det viktigt med sex, det är bara att acceptera. Ingen idé att försöka prata bort det. Prata OM det istället och försök hitta en gemensam lösning

• Anonym (Rosa)

Så har jag i perioder! Men ju mer sex man har, desto bättre tycker jag att det blir. Jag "tvingar" (fel ordval, jag vet men kom inte på något bättre ) mig till ha lust. Det är just det innan själva sexet som kan vara jobbig. .

Min man tjatar aldrig på mig till sex utan vet att det är såhär och han accepterar det. Skull han tjata varje kväll så skulle jag dra mig ännu längre! Jag tar aldrig initiativ till att ha sex, tråkigt jag vet...

• GrottyFriend
    Tecum skrev 2015-01-15 19:54:32 följande:

För vissa är det viktigt med sex, det är bara att acceptera. Ingen idé att försöka prata bort det. Prata OM det istället och försök hitta en gemensam lösning

Vadå? "Skit i Ts, jag får knulla han/hon hur mycket jag vill, jag skiter i vad Ts tycker"? Det låter helt omänskligt. Det är som att: "Ts är till för att knullas"

Ts kanske inte vill ha samlag, men ditt förslag är att Ts skall göra allt hans/hennes sambo vill. Att ha samlag med Ts fast han/hon inte är direkt sugen, om Ts är en tjej och om hennes underliv inte blir tillräckligt våt under samlaget, då kan hon få ont.

Som den anonyma personen ovanför skrev, så accepterar hennes man att hon inte vill ha så mycket samlag. Varför skulle inte Ts sambo acceptera att Ts inte vill ha samlag så mycket? Man behöver göra vad andra vill jämt, den enda som äger dig mest är du själv. Samlag är inte allt! Tänk lite.
  • Vadgöranu

Tack för alla svar!

jag är en tjej, var nog otydlig i texten. Sorry:)

GrottyFriend- Kanske kan testa potensplåster! Hade varit så skönt med liite mera lust bara så man kanske kunde få fart på allt igen.

Vill ha barn någon gång och så klart måste man ha sex för de. Skulle kunna ha bara för att bli gravid men vill ha känslan som alla andra verkar ha att dom bara Måste ha några ggr i veckan. Känner mig så onormal:(

Anonym (Rosa) - Jo, de sägs ju att desto mer man har desto sugnare blir man. Kommer bara aldrig till steget att ha flera dagar i rad. Blir någon gång då och då. Men Jag personligen skulle klara mig helt utan känns de som.

Och är som du säger för mig med, innan sexet det är lite tungt. När de väl är igång går de oftast bra.

Tyvärr kan sambon vara lite tjatig och då blir jag ännu med anti. Berättat de för honom men verkar inte helt fastna. Skulle han inte ta intiativ alls skulle de ju dock inte bli över huvudtaget så på ett sätt är de ju bra.

• GrottyFriend
    Vadgöranu skrev 2015-01-15 20:44:55 följande:

Tack för alla svar!

jag är en tjej, var nog otydlig i texten. Sorry:)

GrottyFriend- Kanske kan testa potensplåster! Hade varit så skönt med liite mera lust bara så man kanske kunde få fart på allt igen.

Vill ha barn någon gång och så klart måste man ha sex för de. Skulle kunna ha bara för att bli gravid men vill ha känslan som alla andra verkar ha att dom bara Måste ha några ggr i veckan. Känner mig så onormal:(

Anonym (Rosa) - Jo, de sägs ju att desto mer man har desto sugnare blir man. Kommer bara aldrig till steget att ha flera dagar i rad. Blir någon gång då och då. Men Jag personligen skulle klara mig helt utan känns de som.

Och är som du säger för mig med, innan sexet det är lite tungt. När de väl är igång går de oftast bra.

Tyvärr kan sambon vara lite tjatig och då blir jag ännu med anti. Berättat de för honom men verkar inte helt fastna. Skulle han inte ta intiativ alls skulle de ju dock inte bli över huvudtaget så på ett sätt är de ju bra.

Lycka till! :)
  • Tecum
    GrottyFriend skrev 2015-01-15 20:19:18 följande:
    Vadå? "Skit i Ts, jag får knulla han/hon hur mycket jag vill, jag skiter i vad Ts tycker"? Det låter helt omänskligt. Det är som att: "Ts är till för att knullas"

Ts kanske inte vill ha samlag, men ditt förslag är att Ts skall göra allt hans/hennes sambo vill. Att ha samlag med Ts fast han/hon inte är direkt sugen, om Ts är en tjej och om hennes underliv inte blir tillräckligt våt under samlaget, då kan hon få ont.

Som den anonyma personen ovanför skrev, så accepterar hennes man att hon inte vill ha så mycket samlag. Varför skulle inte Ts sambo acceptera att Ts inte vill ha samlag så mycket? Man behöver göra vad andra vill jämt, den enda som äger dig mest är du själv. Samlag är inte allt! Tänk lite.
    Mitt förslag var att de skulle diskutera sig fram till en  gemensam lösning som bägge kan leva med. Men du vill att kvinnan ska bestämma allt och män är odjur som bara ska hållas kort...
  • polly22

Jag fick minskad sexlust när jag tog p-piller och hade "små deppritioner" men nu när jag inte tar de mår jag utmärkt :)

• Vadgöranu
    polly22 skrev 2015-01-15 20:56:11 följande:

Jag fick minskad sexlust när jag tog p-piller och hade "små deppritioner" men nu när jag inte tar de mår jag utmärkt :)

Äter minipiller. Hade P-piller innan men inte känt någon förändring sen jag bytte för ngra månader sen:/
  • Vadgöranu

Haha men Gud!

Är uppenbart trött i huvudet. Jag som kvinna kan ju inte använda potensplåster, haha. Ojoj läste nog inte helt ordentligt där!

• Anonym (attraktion)

Depression kan ju ge minskad lust, men hur är det med attraktionen?

Är du attraherad av din sambo eller tycker du "bara" om honom? Har han förändrats på något sätt i sin personlighet eller sitt sätt och utseende? 

När jag tappade lusten tog det ett bra tag innan jag insåg att det berodde på att känslorna för honom hade svalnat.

• Vadgöranu
    Anonym (attraktion) skrev 2015-01-15 21:37:08 följande:

Depression kan ju ge minskad lust, men hur är det med attraktionen?

Är du attraherad av din sambo eller tycker du "bara" om honom? Har han förändrats på något sätt i sin personlighet eller sitt sätt och utseende? 

När jag tappade lusten tog det ett bra tag innan jag insåg att det berodde på att känslorna för honom hade svalnat.

Vissa saker har såklart ändrats under 8 år. Och helt ärligt vet jag inte om jag är super attraherad av honom längre men vet inte vad de beror på.. Förstår ju att dom stormande nyförälskade känslorna man hade i början inte håller livet ut med någon men nog hade det varit skönt att känna så igen.

Det känns som att de ska vara vi dock och har svårt att tänka mig att lämna honom. Risken finns ju dock att han lämnar mig pga mina problem..

Gick ni skilda vägar eller löste ni problemet?
  • Anonym (attraktion)
    Vadgöranu skrev 2015-01-15 21:54:56 följande:
    Vissa saker har såklart ändrats under 8 år. Och helt ärligt vet jag inte om jag är super attraherad av honom längre men vet inte vad de beror på.. Förstår ju att dom stormande nyförälskade känslorna man hade i början inte håller livet ut med någon men nog hade det varit skönt att känna så igen.

Det känns som att de ska vara vi dock och har svårt att tänka mig att lämna honom. Risken finns ju dock att han lämnar mig pga mina problem..

Gick ni skilda vägar eller löste ni problemet?
    Vi är inte tillsammans längre, men vi var särbos och hade "bara" varit ihop i fem år så situationen är ju annorlunda än för dig som är sambo.

Om kärleken finns där så är det säkert värt att försöka lösa situationen om det behövs. Hoppas att du får tillbaka lusten när du mår bättre!
  • Underhill
    Vadgöranu skrev 2015-01-15 20:59:39 följande:
    Äter minipiller. Hade P-piller innan men inte känt någon förändring sen jag bytte för ngra månader sen:/
    Prova utan dessa piller någon månad eller två...de påverkar ju kvinnor olika mycket menar jag. Minskad lust brukar finns med som biverkning om du läser igenom informationen. Sen tror jag inte att depression gör det hela mer lustfyllt heller direkt. Förstår din partners frustration. Antar att han älskar dig och inget annat eller hellre vill än att få vara intim med dig.
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Vad är de för fel på mig? Sex...