Inlägg från: mr me |Visa alla inlägg
  • mr me

Dra in pass och medborgarskap för terrorister?

Anonym (Statslös?) skrev 2015-01-15 19:19:34 följande:

Hur gör man om de inte innehar medborgarskap någon annanstans? Vart skickar man dem?

Tja, varför inte till Syrien?

Mitt förslag är att vi stöder Assad istället (som vi katatstrofalt nog försökte störta), ser till att han kan återta makten i Syrien och sedan kan vi skicka alla terroriser till honom.

Om han sedan vill använda dem som slavarbetare eller avrättar dem, vad spelar det för roll?
  • mr me
    Rataxes skrev 2015-01-21 20:43:35 följande:

Utvisa dem till Assadregimen som kan få utreda om de har begått krigsförbrytelser.

Exakt!
  • mr me
    Anonym (Spezialist) skrev 2015-01-22 01:16:04 följande:
    Det blir svårt då man inte får utvisa någon som har asylskäl
    En terrorist har inte asylskäl. Har man stridit för Islamiska staten (t.ex) så har man enligt internationell rätt förverkat asylrätten.

Som stridande part kan man inte begära asyl för att undfly en konflikt man själv skapat eller deltagit i.

Article 14.
    (1) Everyone has the right to seek and to enjoy in other countries asylum from persecution.
    (2) This right may not be invoked in the case of prosecutions genuinely arising from non-political crimes or from acts contrary to the purposes and principles of the United Nations.

Terroriser har alltså INTE rätt till asyl.
  • mr me
    mr me skrev 2015-01-22 01:28:38 följande:
    En terrorist har inte asylskäl. Har man stridit för Islamiska staten (t.ex) så har man enligt internationell rätt förverkat asylrätten.

Som stridande part kan man inte begära asyl för att undfly en konflikt man själv skapat eller deltagit i.

Article 14.
    (1) Everyone has the right to seek and to enjoy in other countries asylum from persecution.
    (2) This right may not be invoked in the case of prosecutions genuinely arising from non-political crimes or from acts contrary to the purposes and principles of the United Nations.

Terroriser har alltså INTE rätt till asyl.
    Eller för att förtydliga.

Enligt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna är Sverige som stad SKYLDIGT att avslå en ansökan om asyl från en terrorist.

SKYLDIGT

Sverige bryter alltså mot FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna varje gång vi beviljar krigsförbrytare och terrorister asyl.
  • mr me
    mr me skrev 2015-01-22 01:30:42 följande:
    Eller för att förtydliga.

Enligt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna är Sverige som stad SKYLDIGT att avslå en ansökan om asyl från en terrorist.
    Sverige som stat*
  • mr me
    Anonym (Spezialist) skrev 2015-01-22 01:44:51 följande:

Men man får inte utvisa någon till tortyr eller dödsstraff.

Att utvisa till krigförande länder brukar vara svårt rent praktiskt.

Till tortyr nej, till dödsstraff jo.

Man kan säkert komma överens med Assad om att han nöjer sig med att avrätta dem vi utvisar till honom.
  • mr me
    Anonym (Spezialist) skrev 2015-01-22 02:43:51 följande:
    SD och en del länder vill dra in passen så de inte kan åka tillbaks. De som lyckas ta sig hit bör spärras in för vård, kan dom inte vårdas till det bättre bör de sändas ut.
    Jaha, och?
    UmmAli skrev 2015-01-26 19:31:09 följande:
    Återta makten?

Vad får dig att tro att HAN vill samarbeta med oss? Enligt honom skickar han tillbaka paketen vi skickade ...
    Tja, pengar t.ex. Eller i utbyte mot vapen så han kan slå ned rebellerna. Det viktigaste för Sveriges del är givetvis att se om sitt eget hus och ta tag i problemen.

Den kulturmarxistiska inställningen till terror, islamism, brott och våld har kostat alldeles för många människoliv redan.
  • mr me
    Anonym (Same shit different..) skrev 2015-01-27 15:07:05 följande:

Det är otrolggt tyst bland både SD's politiker och fördomsfulla människor när det gäller dessa personer.

"Fördomsfulla människor"? Vilka kvalar in i den kategorin i din värld?
  • mr me
    Anonym (Same shit different..) skrev 2015-01-27 15:44:13 följande:
    Det räcker väl tex med en titt på dina egna startade trådar och inlägg så har man ju alldeles strålande exempel.

Men nu får du ursäkta jag finner ingen mening med att diskutera med människor med extrem människo- och kvinnosyn, det går nämligen inte att resonera med extrema människor utan det blir bara en ändlös svada från deras håll om hur deras hat minsann är berättigat så jag avstår, men tack för visat intresse.

Okej, så JAG kvalar in i den kategorin menar du?

I sådana fall har du ordenligt fel för jag är starkt emot inbördeskriget i Ukraina. Och då ska du komma ihåg att den förra svenska regeringen var med och anstiftade statskuppen som ledde fram till kriget. Och som i sin tur gjorde att nazister åkte dit för att slåss.

Nazisterna slåss förövrigt på samma sida som den som svenska staten stöder, men jag tror det blir överkurs för dig att förstå den aspekten.

Icke-interventionism har dessutom varit SD:s (och de "fördomsfullas") paradgren. SD röstade emot kriget i Afghanistan och Libyen t.ex och hade förmodligen även röstat nej till att stödja statskuppen i Ukraina om det varit föremål för omröstning i riksdagen.

Sedan är det väl du som står för hatet och "svadan" i det här replikskiftet? Det jag gör är att krossa din argumentation med fakta, men det är väl inget att hänga läpp över?

• mr me
    Anonym (Same shit different..) skrev 2015-01-27 16:05:25 följande:
    som sagt.. 
    Anonym (Same shit different..) skrev 2015-01-27 15:44:13 följande:
    det går nämligen inte att resonera med extrema människor utan det blir bara en ändlös svada från deras håll om hur deras hat minsann är berättigat
    Du menar att du erkänner att du inte har några argument?

Starkt gjort av dig att retirera tycker jag. Bättre att hålla tyst när man ändå inte har något vettigt att säga.
  • mr me
    UmmAli skrev 2015-01-30 10:14:18 följande:
    Hmm, frågar dig igen. Vad får dig att tro att Assad vill ta emot terrorister som inte är syrier? Ska vi skicka alla brottslingar till honom eller hur tänkte du? Han tänker väl att vi får ta hand om vårt eget skräp.

Pengar? Vem tror du du snackar om? Det är ingen liten gatugangster du talar om. Han behöver inte dina smutsiga pengar, intjänade av vapen som sålts till rebeller som torterar ,lemlästar och halshugger hans folk. Vill han ha pengar frågar han på annat håll.

Vapen har han också, det råder ingen brist där så att säga. Men det kanske skulle underlätta om han slapp alla "frihetskämpar" från hela världen som ville avsätta honom.

Det kanske skulle underlätta för honom om vi slutade sälja vapen till länder som stöder IS. Bojkotta länder som stöder IS. Aktivt ta ställning emot IS.

Sett om sitt eget hus och ta tag i problemen, vad betyder det?
    Ja, så skulle vi kunna göra. Gadaffi var beredd att göra en sådan deal tidigare, innan han tragiskt nog dödades. Inte för att jag är ett Gadaffi-fan, men inbördeskriget efter hans frånfälle har kostat många människor livet. Om Assad skulle ställa upp på en sådan deal vet jag inte.

I övrigt håller jag givetvis med dig om att den kulturmarxistiska och kulturimperialistiska planen att störta diktatorer och ersätta dem med en västerländsk demokrati och påtvinga alla världens muslimer västerländska värderingar var, milt uttryckt, korkad.

Det fungerade inte i Afghanistan, det fungerade inte i Irak, det fungerade inte i Libyen och det fungerade inte i Syrien. Vilket inte är så konstigt eftersom det inte är Frankrike, Tyskland eller Sverige vi talar om utan länder med en annan religion, kultur och historia.

Just i det avseendet är muslimer, vilket kanske inte är så konstigt, ofta betydligt mer klarsynta än de flesta hjärntvättade marxister här i Europa.
  • mr me
    UmmAli skrev 2015-01-27 08:24:04 följande:
    Men NO SHIT, förklara det för mr me istället.
    Vad ska förklaras för mig?

Det är väl inte okänt att Assad inte har full kontroll över Syrien?
Svar på tråden Dra in pass och medborgarskap för terrorister?