Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
Jag har just haft äl tidigare i veckan. Bim nästa helg...
Jag har just haft äl tidigare i veckan. Bim nästa helg...
BIM- lista
2 november: E som i Elin , 3:e försöket. Barn födda 09 och 12
8 november: Mattfransar
Jag fyllde i lite me info som kan vara intressant, hoppas det är ok.
Vi är bara på tredje försöker, men satt redan här för ett år sedan och velade. Vile ha en liten till, men var orolig, tänk om något går fel, vi har ju två fantastiska friska barn där hemma.
Sedan, när jag väl vågade satsa fick jag nytt jobb och kände inte att jag kunde konka gravid på nya jobbet.... Nu tänker jag att det är idiotiskt att oroa sig för vad andra ska tycka och tänka.
Vill egentligen inte att det ska bli får stort glapp mellan barnen.
Börjar bli dax att ligga här ( äl på söndag enligt app och antydan till trådiga flytningar) men har åkt på en dunderförkylning! Så himla typiskt! Jag vill verkligen att det ska ta sig denna gång!
Måste bara tipsa om en fantastisk podd om man gillar att höra graviditetsberättelser. Vattnet går, heter den. Finns på iTunes.
Så bra! Olika gäster varje avsnitt som berättar om sin graviditet, förlossning och första tid hemma.
Spännande!
Börjar bli nervös nu. Hade ägglossning antingen den 8 eller 10. Hade ägglossningssmärtor båda dom dagarna. Tror mer på den 10e. Ska hålla mig och testa förens 20e eller 21a om inte mensen kommer förstås
Håller tummarna Orkidé!
Då jag blev för snål för att köpa äl test sitte jag nu hör igen och klurar på äl och behöver experthjälp.
Jag får väldigt tydlig värk och äl flytningar runt äl ( de som ser ut som rå äggvita) men jag vet ändå inte precis när äl är.
Jag fick mens förra söndagen som höll i sig till i fredags men redan i måndags fick jag lite lite trådiga flytningar och i går hade jag riktigt ont i äggstockarna och idag har jag mängder av äl flytningar ( inte vattniga utan de som är som rå äggvita)
Kan någon som har dessa flytning och värk och som testat med äl test tips mig om när min äl kan vara. Enligt appar på sön eller mån, men det känns ju som att den borde vars tidigare. Kanske är det därför jag inte blivit gravid innan, jag kanske har tidig äl, eller?
Jag är gravid enligt cb
Jag har också fått äl-aktiga flytningar innan äl men äl- utslag på ältest har jag fått på dag 14-15.
Tack för alla ÄL tips. Det är väl bara att ligga på så länge jag har dessa flytningar. Upplever också att jag har dessa ( samt värk) i ganska många dagar. Ibland nästan en vecka.
Såg att Carl Philips och Sofia också väntar barn. Blir inte alla gravida nu eller? ;p