Inlägg från: momsan |Visa alla inlägg
  • momsan

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Som jag har förstått det så visar äl-test positivt även på graviditet. Man skall dock inte vara säker på att ett neg äl-test betyder att du inte är gravid, men ett pos äl-test skall vara lika säkert som ett pos gravtest.

• momsan

Orkide: vet hur du känner!!! Vi försökte några ggr i vintras, sen fick vi kalla fötter och sa att vi ska försöka igen i sommar, om vi fortfarande vill. Just nu vill vi verkligen, känns rätt!! Men... jag var på intervju förra veckan och om det går vägen (kändes riktigt bra) så får jag ett chefsjobb (inom kommunal förvaltning) efter semestern.
    Jag är så otroligt kluven... Jag vill ju tro att vi lever i ett modernt samhälle där även chefer kan vara föräldralediga, men verkligheten kommer ju ikapp ibland.

• momsan

Jag brukar få känningar av min foglossning varje månad innan mens, som en del av "pms:en".

• momsan

För övrigt så är vi i samma situation Elin! Har också velat och oroat oss för mängder av olika faktorer i nästan ett år, men nu kör vi!! Vår fyllde 3 och 5 i juni. Hur gamla är era barn?

• momsan

Med båda våra barn använde jag äl-test och för mig var äl strax efter flytningarna. MEN jag tror det är individuellt!

• momsan

Jag kör mest styrketräning sedan jag fått barn. Trx-pass, kettlebell, eller hemmaträning. Ca 3-4 såna pass per vecka, brukar komplettera med ett löppass utöver det. Har mkt ångest över att en ev graviditet kommer tvinga mig dra ner på/sluta med träning nu när jag äntligen kommit igång så bra. Har varit bäst intill handikappad av foglossning båda tidigare grav.

• momsan

Jag förstår dig nenwood!!!! Jag har själv känt samma "lättnad", vet inte riktigt hur jag ska tolka den dock.

• momsan

Hej, hoppar in här! Har följt tråden av och till under nästan ett år. Dock så har både jag och min man velat fram och tillbaka, men ny kör vi! BIM i dag, eller möjligen i morgon, första riktiga försöker. Känns inte alls som om mensen är på g... Nu börjar jag istället få ångest, vad har vi gett oss in på???? ð??³ð??³ð??³

• momsan

Kan tillägga att vi båda är 35 och våra barn fyller 4 och 6 i sommar

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)