Inlägg från: momsan |Visa alla inlägg
  • momsan

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Våra båda är födda i juni. Jag har alltid tyckt att det är märkligt att folk inte "hoppar över" försök som skulle resultera i jul-barn. INNAN jag själv blev förälder alltså!!

Nu spelar det längre ingen roll alls vilken tid på året en födelsedag ska firas, det är ju upp till varje familj att hitta traditioner som passar dem. Något jag däremot stressar upp mig för inför en ev 3:a är att avståndet till 3:an inte ska bli allt för långt, så att dom ändå kommer kunna ha lite utbyte av varandra.

Heja julbebisar, vårbebisar, sommarbebisar, höstbebisar och vinterbebisar!

• momsan

Jag tog inget test den här månaden men tror på bim lördag-söndag-måndag. Har NOLL symptom nu. Brukar alltid ha ömma bröst innan mens, som ger sig en eller två dagar innan mens, men ännu inget sånt. Jag tänker inte testa förrän tidigast måndag!

• momsan

Hur gamla är ni andra? Jag fyller snart 34 och börjar känna mig stressad för min ålder, därför vill jag inte vänta för länge med 3:an. Har barn födda -10 och -12

• momsan

Mens i dag... Nu tror jag nästan vi väntar några månader, känner mig nästan lättad att mensen kom, inte helt 100% redo för en ny grav nu... Lämnar nog tråden ett tag så får vi se. Lycka till ni andra!!

• momsan

Måste fråga er i tråden: känner ni att era kroppar har återhämtat sig efter era 2 föregående graviditeter? Våra barn fyller 5 och 3 i sommar och jag kämpar fortfarande med svag bäckenbotten och kniiiiiper mycket! Det är egentligen enda anledningen till att jag tvekar så mycket inför nr 3...

• momsan

Skönt att höra att ni är fler som har "små kroppsliga minnen" av grav. Jag längtar så efter att kunna komma igång ordentligt med löpningen igen. Sprang 6 km i onsdags, kändes rätt ok (första ggn på några år!), men efteråt så kunde jag inte hålla mina knipkulor lika länge som vanligt, så det kändes att det slet på kroppen.
    Kan inte riktigt bestämma mig för om det är lika bra att bli gravid nu igen "när kroppen ändå är sargad", eller om man ska låta den bli helt återställd först ð???

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)