Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Mina två barn blev till på första försöket. Nu är vi på försök tre. Håller tummarna... Ja man blir ju äldre och chanserna minskar. Vi kör en månad till utan tester om det inte tar sig denna gången bim nästa helg tror jag.

• minahjärtan0609

Hej Syoss. Va roligt att ni bestämt er! Jag känner också som du med ägglossningstester, blir stressad av dem, kanske att jag ändrar mig om det dröjer.

Hjalmarsmamma- jag väljer att ta till mig den artikeln Men rent logiskt så borde det inte vara så svårt vid 35 om man har samma partnet. Jag räknar med att det tar längre tid, men inte ska det vara omöjligt...

Själv är jag hemma och är sjuk. Feber och huvudvärk. Det är svårt att känna ev graviditetssyptom i detta tillstånd. Jag önskar att jag skrev ner hur jag mådde när jag blev gravid tidigare. Kommer inte alls ihåg.

Håller tummarna att det går denna månaden!
  • minahjärtan0609
    Syoss skrev 2015-02-16 14:30:35 följande:

Minahjärtan: ja jag är jätteglad för att jag och sambon äntligen är på samma blad gällande detta nu! hoppas inte det dröjer innan det tar sig bara. Min sambo blir 35 i sommar och tycker han är på gränsen till för gammal och vill inte ge försöket hur lång tid som helst. Men med våra två barn krävdes det inte så mycket, så hoppas inte detta dröjer.

Trist att du är sjuk Man känner ju inte värst mycket precis i början. Men även om du kände massor förra gången i början, så behöver ju inte det betyda att det blir samma nu alla graviditeter är ju olika. Hade du bim till helgen? Det är ju länge kvar och du är säkert piggare då och kan analysera lite!

Krya på dig!

Tack!
  • minahjärtan0609
    kakanssmulor skrev 2015-02-17 10:10:55 följande:

Hej på er!  Plussade svagt förra veckan men efter en helg av avtagande symptom testade jag negativt nu på morgonen :( Har som små värkar från och till så bara vänta på blödningen...

Nej va tråkigt
  • minahjärtan0609

Jag är kvar och försöker. Mensen kom förra helgen , på dagen. Jag har åtminstonde regelbubden mens även om det är tråkigt att det inte tar sig. Nu dags för nya försök. Jag har ägglossning någon gång mellan denna och nästa helg.

• minahjärtan0609

Jag har oxå ägglossning idag eller i helgen, om jag går på känsla och perioder, inga tester tagna. Kör på varannandag metoden hoppas det går denna månaden!

• minahjärtan0609

Jag är på bim -7. Tänker testa nästa helg. Vill så himla gärna! Har symtom som flytningar, ömma bröst, svullen och molvärk. Dock har barnen haft magsjuka de senaste dagarna så det kan lika gärna vara det... Men jag har pms från helvetet om man säger så och ännu ingen pms.

Tycker den sista veckan innan bim är så låååång.

• minahjärtan0609

Bim -6 såg jag nu i min app.

Lotie testade du med stickor? När hade du i så fall ägglossning? Vi har ju samma bim. Hade varit kul att veta då jag bara kört på känsla och egentligen inte vet när jag hade ägglossning.

• minahjärtan0609

Okej. Jag tyckte mig känna av ägglossningen på söndagen. Enligt appen hade jag ägglossning på fredagen. Bara attvänta och se helt enkelt.

lotie skrev 2015-03-14 22:47:35 följande:

Ja det gjorde jag. Fick starkt utslag torsdagkväll och fredagsmorgon sen neg på kvällen igen. På fredagen fick jag massa flytningar och hade kraftiga Äl-smärtor. Så har räknat från fredagen men borde kanske räknat från lördagen? 48h efter? Sen kan ju ägget bli befruktat ett dygn efter det släpps med.

Då är det för tidigt att testa på måndag. Symtomen ökar så får väl vänta ett tag till innan jag testar så det känns riktigt säkert. Borde börja blöda på måndag om de inte tagit sig blött 4-5 dagar innan mensen.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)