• lotie

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Orkide skrev 2015-03-06 06:42:17 följande:
    Men då släpper väl ägget inom 24-48 timmar. BIM blir väl om ca två veckor? (Ingen expert!)

Själv blev jag väldigt nojjig över att skaffa barn nr tre. Frågade sambons släkting som har tre hur det känns. O då lät det som att det var jättetufft med tre o att steget från två till tre var jobbigare än från ett till två... Hon sa också att grav.längtan o bebis längtan fortfarande finns efter tre barn. Så kommer man aldrig känna sig klar med att skaffa barn? När är då dags att sluta, hur vet man? Blev lite små deppig nu!
    Var starkt positivt imorse med så äl blir tidigast ikväll då och senat imånkväll så bim borde bli runt 19-20 mars=)
    Men mannen kunde inte få till det idag på morgonen så hoppas det räcker om vi lyckas ikväll och igårkväll.
    Denna gången ska vi lyckas=)

Vi har med ångest i mellanåt men har två fantastiska barn och alltid drömt om tre även om graviditeterna och förlossningarna har varit hemska. Men är med rädd för att längtan aldrig försvinner!!
    Tror vi skulle ångra oss mer om vi inte skafade en till än om vi får ett till fantastiskt barn=)
  • lotie

Jag har så sjukt ont i äggstockarna ägget släpper nog ikväll. Fler som riktigt ont?

• lotie
    Syoss skrev 2015-03-06 22:53:25 följande:
    Jag får alltid ont vid äl, ibland lika ont som vid mensvärk (har alltid megaont vid mens) men jag är glad för att jag alltid känner av äl, både som smärta och hur flygningarna ser ut. Min äl är på ingång, men sker nog inte förrän strax efter helgen
    Jag har med hemsk mensvärk. Går runt och är helt lycklig för jag äntligen haft ägglossning och nu vet jag hur det känns och det gav stegring en kväll plus att vi såg ett stort ägg på vul tre dagar innan. Har tom fått flytningar igen, varit öken sen förlossningen.
    Så nu vet jag att jag inte har ägglossning varje månad men den gången jag hade det sist blev jag gravid med sonen. Så känns underbart att äntligen ha en chans att bli gravid=)
    Lång väntan nu bara!!
    När har ni andra BIM?
    Jag har 20 mars=)
  • lotie

Härligt:) hoppas ni fick till det igår då!

Nu är det bara lång väntan. Om några dagar borde jag få symtom om det har tagit sig iaf. Äl+3 idag är väl på +7 man först kan börja känna? Sen börja testa på Äl+10 Bim-4!

• lotie

Det där tycker jag är svårt.

Jag har alltid tänkt att dom som kan planera behöver väl inte börja försöka då som min syster tex hon fick dan innan julafton och det är sån panik varje år att han ska firas dagen innan. Blev sur över mina svägerskor som skulle ha samma månad mina barn fyller år båda gångerna så vi har nu 8 kalas samma månad. Dom har alla blivit gravida första försöket!!

Jag tycker det är jätteskillnad när man har svårt att bli gravid. Då bryr man sig inte om sånt. Jag skulle välja maj eller september om jag fick välja:) hade gärna varit gravid en sommar istället för två vintrar. Allt blir så bökigt då. Men vi får bara vara lyckliga vi fått två barn:)

• lotie

Haha det låter bra:)
    Var är ni i cykeln nu?
    Jag är på bim-6 idag och är riktigt svullen, hungrig, kissar hela tiden, flytningar, ont långt ut mot armhålorna och mycket molvärk. Så hoppas verkligen det har tagit sig denna gången:)

Ska testa på måndag tidigast!

• lotie
    minahjärtan0609 skrev 2015-03-14 17:58:54 följande:

Bim -6 såg jag nu i min app.

Lotie testade du med stickor? När hade du i så fall ägglossning? Vi har ju samma bim. Hade varit kul att veta då jag bara kört på känsla och egentligen inte vet när jag hade ägglossning.

Ja det gjorde jag. Fick starkt utslag torsdagkväll och fredagsmorgon sen neg på kvällen igen. På fredagen fick jag massa flytningar och hade kraftiga Äl-smärtor. Så har räknat från fredagen men borde kanske räknat från lördagen? 48h efter? Sen kan ju ägget bli befruktat ett dygn efter det släpps med.

Då är det för tidigt att testa på måndag. Symtomen ökar så får väl vänta ett tag till innan jag testar så det känns riktigt säkert. Borde börja blöda på måndag om de inte tagit sig blött 4-5 dagar innan mensen.
  • lotie

Nu har jag börjat få mensvärk till och från. Hoppas det är växtvärk och inte tidig mens. Brukar blöda 4 dgr innan mens och inte få värk förrän det sätter igång ordentligt så hoppet lever än:)

Blir nog att börja testa imån fast jag vet det är så onödigt men plussat på Bim-2 innan så borde vara låghormonare.

• lotie

Helt blankt Bim-4 varför skulle jag testa. Var bättre att leva på hoppet!

Jag kan ju ha en dag fel på ägglossningen så var det Bim-5 idag. Har jag inte börjat blöda innan torsdag så testar jag då.

Lång väntan.

• lotie

Dumma mej kunde inte hålla mig! Drömde att jag plussade som jag gjort med båda mina barn innan jag plussat så var tvungen att testa! Såg direkt en svag skugga. Har aldrig haft antydan till det innan så nu blir jag ju galen:(

• lotie

Jaaaa:) vilken lycka, tredje gången gillt!

Man vill ju skrika till hela världen att man är gravid men vi vill gärna hålla det hemligt denna gången. Har inte gått tidigare då jag spytt i v 6 redan. Mår redan illa men hjälper att äta Hela tiden:)

Hoppas graviditeten och förlossningen också går bra denna gången!!

• lotie

Tusen tack=)

spännande vi ska bli 3!
    Nu måste allt gå vägen bara!

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)